جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

گروه ورزشی: وقتی بافه گومیس، بدون تجربه حتی یک بازی ملی، در فهرست ۳۰ نفره دومنک به ترزگه ترجیح داده شد، پیش‌بینی می‌شد که این حرکتی سیاستمدارانه از سوی سرمربی تیم‌ملی فرانسه است تا هزینه‌ای بابت خط زدن او نپردازد.

پیش از بازی چهارشنبه شب این تیم مقابل اکوادور هم، کارشناسان (از جمله آرسن ونگر که مفسر این بازی بود) مهاجم ۲۱ ساله سنت‌اتین را حذف‌شده‌ای قطعی می‌دانستند و به شوخی می‌گفتند که او تنها در صورت زدن ۲ گل می‌تواند بختی برای ماندن در گروه داشته باشد.

اما یک فرصت ۴۵ دقیقه‌ای برای گومیس کافی بود تا این مأموریت غیرممکن را با موفقیت به انجام برساند. او در ابتدای نیمه‌دوم به جای سیسه به زمین آمد و برخلاف مهاجم همیشه بی‌دقت مارسی، با زدن ۲ گل دیدنی و چندحرکت خوب، توانست نظرها را جلب کند.

آخرین بازیکنی که پیش از این توانسته بود در اولین بازی ملی‌اش برای فرانسه ۲ گل به ثمر برساند، کسی نبود جز زیدان.

ظهر پنجشنبه وقتی دومنک فهرست ۲۳ نفر نهایی‌اش برای یورو ۲۰۰۸ را خواند، نام بافه گومیس به عنوان چهارمین مهاجم و پس از آنری، بن‌زما و آنلکا دیده می‌شد.

دومنک یک بار دیگر توانست همه را غافلگیر کند و سیسه بازیکن مورد علاقه‌اش را کنار گذاشت. دومین قربانی بزرگ، میکائیل لاندرو، دروازه‌بان پاری‌‌سن‌ژرمن بود که مانند سیسه، از بازیکنان محبوب دومنک از زمان مربیگری در تیم امید فرانسه بود.

دومنک با وجود نمایش‌های ضعیف لاندرو در لیگ فرانسه و انتقادات مطبوعات، او را همواره به عنوان دروازه‌بان دوم به تیم‌ملی دعوت کرده بود، ولی در آخرین لحظه او را کنار گذاشت تا سباستین فری، دروازه‌بان فیورنتینا و استیو مانداندا، دروازه‌بان مارسی و پدیده این فصل لیگ فرانسه را به عنوان ذخیره‌های گرگوری کوپه به یورو ۲۰۰۸ ببرد.

هرچند دومنک پاسخ دقیقی به ترتیب دروازه‌بانانش نداد و گفت هردوی آنها دروازه‌بان دوم تیم هستند.

خط‌خورده‌های بعدی دومنک، فیلیپ مکسز (مدافع رم)، ژولین اسکوده (مدافع سویا)، متیو فلامینی (هافبک فصل گذشته آرسنال و جدید میلان)، آلو دیارا (هافبک بوردو) و حاتم بن‌عرفا (هافبک لیون) بودند.

او مکسز را در حالی کنار گذاشت که آماده‌تر از بومسانگ و اسکیلاچی، ۲ مدافع میانی ذخیره تیم (هر ۲ از لیون) بود، ولی ظاهراً‌ اختلافات ۲ سال اخیر آنها و شخصیت ناآرام مدافع رم، دلیل اصلی این تصمیم بوده است.

صبح پنجشنبه، ۲ هلی‌کوپتر در پشت هتل محل اقامت تیم در منطقه کوهستانی« تینی» حاضر بودند تا ۷ بازیکن خط‌خورده را بدون ملاقات با خبرنگاران و هواداران به سوی شهر لیون ببرند.

ساعاتی پیش از این دومنک به همراه دستیارش شخصاً به اتاق تک‌تک آنها رفته بودند تا این خبر تلخ را به آنها بدهند. دومنک می‌گوید: «این بدترین لحظات من به عنوان سرمربی تیم‌ملی بود. نمی‌خواستم که آنها مثل فراری‌ها بروند.

این لحظه‌ای واقعی از زندگی گروه بود و بقیه بازیکنان هم در لابی هتل برای خداحافظی با آنها جمع شدند. وقتی در اتاق‌ها را می‌زدم، می‌دانستم که یک نفر را محکوم می‌کنم. سعی کردم رفتارم کاملاً حرفه‌ای باشد، ولی برای بعضی از بازیکنان نتوانستم و احساساتی شدم.»

فرانسه پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل اکوادور، امشب با ترکیب اصلی‌اش با پاراگوئه بازی می‌کند. ظاهراً دومنک امشب هم می‌خواهد همه را شگفت‌زده کند؛ با استفاده از بن‌زما به جای آنلکا.

کد خبر 53602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز