گروه شهری: مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر و محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

دراین مراسم که جمعی از کارکنان شهرداری تهران در رده‌های مختلف شرکت داشتند، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما اکنون در کنار شخصیتی هستیم که دنیا و تاریخ نظیرآن را دیگر به‌خود ندیده است.

چمران خاطر نشان کرد: امام خمینی علاوه بر فقاهت و عرفان، در عالم سیاست و مدیریت نیز یک نمونه عالی بی‌نظیر بودوهر آنچه باید در مسیر پیشرفت اسلام گفته شود، بی‌محابا به دنیا عرضه می‌داشت و از چیزی نمی‌هراسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نتایج پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی را جهانی حتی درآمریکای جنوبی و آفریقا مؤثر دانست و گفت: نقطه آغاز پیروزی شیعیان لبنان نیز برمبنای راه و روش حضرت امام خمینی بوده است.

از سوی دیگر محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز طی سخنانی  گفت: اگر امروز می‌خواهیم در تداوم راه امام قدم برداریم باید در گفتار و عمل خالص باشیم. 

به گفته شهردارتهران در تمامی لحظات سخت و سرنوشت‌ساز این انقلاب امام بزرگ‌ترین پشتوانه این ملت بود، امام به مردم اعتماد کرد و مردم در کنار او ایستادند و اینگونه بود که پیروزی انقلاب و جنگ را دیدیم.

شهرداری با تدبیر و تلاش به پیش می‌رود

حجت الاسلام سید حسن خمینی در جمع شهرداران و کارکنان شهرداری‌های تهران در حرم مطهر امام گفت: اگر خدای نکرده تلقی شود که نظام جمهوری نظامی ناکارآمد است و آن روزی است که امام از ما نخواهد گذشت و ما جوابی برای امام نخواهیم داشت.

وی خطاب به کارکنان و شهرداران مناطق گفت: هر فرد با هر جایگاهی که دارد یک گام برای بهتر کار کردن و خدمت رسانی بیشتر به مردم بردارد میثاقش را با امام مستحکم‌تر کرده است.

حجت الاسلام سید حسن خمینی خاطر نشان کرد: به‌عنوان شهروند تهرانی که از بیرون به فضای شهرداری نگاه می‌کنم می‌بینم شهرداری پر جوش و پرخروش با تدبیر و تلاش به سمت جلو پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: آنچه لازمه یک مدیریت خوب است تدبیر است که در شهرداری مورد توجه قرار گرفته و جای خوشبختی است که دوستان دست در دست هم این مهم را انجام می‌دهند.

افتتاح شهرداری شهرآفتاب

پس از اتمام مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی که به همت مدیریت شهری در جوار حرم بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران برپاشد حاضران به همراه سید حسن خمینی به سمت شهرآفتاب حرکت و درمراسم افتتاح شهرداری شهرآفتاب شرکت کردند.

به گزارش همشهری، آفتاب نام شهرجدیدی است درجنوب تهران ودرمسیرفرودگاه امام خمینی، که قراراست به مرکزی علمی، فرهنگی، مذهبی و سمبل و نشانه‌ای مهم در مرکزجمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

ایجاد مراکز فرهنگی، دانشگاهی، ورزشی، ایجاد دهکده سلامت و بیمارستان‌های تخصصی، نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی،  باغ گل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، موزه، ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی، ایجاد مرکز تحقیقات فنی و الکترونیک، هتل‌های 5 ستاره، انبارهای عمومی مرتبط با نیازفرودگاه امام، مرکز تجارت بین‌الملل، مترو، راه آهن، شهرک سینمایی، شهرک صنعتی تولیدات کالاهایی با ارزش افزوده  از کاربری‌های در‌نظر گرفته شده برای شهر آفتاب است.

شهردار تهران در این مراسم گفت: شهر آفتاب، کاربری مسکونی ندارد ودر شورای‌عالی شهرسازی براساس رویکردهای طرح جامع، برای این منطقه علاوه بر کاربری‌های فرهنگی، علمی، مذهبی و سیاحتی، قطب فناوری‌های صنعتی و صنایع جدید تعریف شده است.

کد خبر 53770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز