همشهری آنلاین: مهدی چمران گفت: تشکیل حکومت بر اساس ولایت فقیه وجهه مشترک حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) است که بعد از 1400 سال پس از حضرت زهرا (س) توسط امام راحل در ایران شکل گرفت.

به گزارش مهر، عضو شورای شهر تهران و از یاران نزدیک امام خمینی (ره) در مراسم ویژه ارتحال امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی درجوار بیت این رهبر فرزانه در خمین افزود: امام با پیمودن مسیر انقلاب اسلامی و رهبری آن و تشکیل حکومت ولایت فقیهی درس‌های خود را به ائمه و حضرت زهرا (س) به درستی پس داد و نسخه مورد نظر امیر المومنین (ع) را عملی ساخت.

چمران با اشاره به اینکه امام خمینی شاگرد راستین پیامبر اکرم بود، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند تن از علمای مصر با ارائه نامه به امام گفتند ما حاضریم شما را به عنوان خلیفه مسلمین قبول کنیم اما شما حرف از ولایت فقیه نزنید که مشخص بود پاسخ امام به آنان چه بوده است.

وی با مرور تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی گفت: امام با انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت دینی ریشه استکبار را از کشور ایران برکند و همین سوختن است که استکبار را به انجام توطئه های مختلف علیه ایران وا می دارد.

چمران با اشاره به اینکه دشمنان از صدور پیام انقلاب در جهان و بیداری ملتها می ترسیدند، افزود: پیام انقلاب در جهان صادر شده است و حرکتهایی که در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا و حتی آمریکا و اروپا وجود دارد شاهدی بر این مدعاست.

وی پیام امام خمینی مبنی بر آزادی، عدالت و ظلم ستیزی را جهانی خواند و گفت: ملتها حرفهای دل خویش را در انقلاب و حرکت امام خمینی یافتند و حرکتهای را بر ضد استکبار و استبداد آغاز کردند و هر چه جلو برویم بیداری ملتها بیشتر می شود و پیروزی با انقلاب اسلامی است.

این یار امام با اشاره به اینکه اهداف امام در پیروزی انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، اظهار داشت: این امر نشانگر عمق انقلاب و رهبری انقلاب است و بر خلاف انقلابهای دیگر کشورها که بیشتر به دنبال مادیات، رفاه و مسکن هستند انقلاب اسلامی ایران گامی در راستای پیشرفت و رسیدن به تعالی و ترقی است.

مهدی چمران گریز شاه از ایران را گریز استکبار دانست و گفت: در روزهای ابتدای جهاد و مبارزه بسیاری به امام می گفتند که چگونه می خواهد حکومتی را که دارای 400 هزار نیروی نظامی و تشکیلات محکم ساواک است را برچیند و امام با صلابت و ایمانی که داشتند این امر را وظیفه خود اعلام می کردند.

وی با مروری بر وقایعی چون جنگ تحمیلی و برهه های مختلف انقلاب و حضور مردم در همه صحنه ها در ادامه تاکید کرد: تبلیغات مسموم و جنگ روانی دشمن علیه انقلاب اسلامی ناشی از دست دادن فرصتهایی است که در منطقه استراتژیک ایران از دست داده است و تلاش دشمن منحرف کردن ملت است که همواره باید هوشیار بود.

وی با این حال ملت ایران را ملتی عمیق و هوشیار دانست و عنوان کرد: اکنون دولت و ملت در هماهنگی با هم شعارهای امام راحل را مقتدرانه در جهان مطرح می کنند و پای به دست آوردن حقوق خود ایستاده اند.

چمران در این مراسم با اشاره به اینکه امام خمینی زاده شهرستان خمین است، گفت: ملت خمین آبرو داری کرده و در مراسم های مختلف مربوط به امام خمینی در صحنه حاضرند که جای تقدیر دارد.

امام خمینی زاده شهرستان خمین است و خانه تاریخی و اجدادی ایشان هنوز در خمنی پا برجاست و محل میثاق عاشقان با وی است رهبر کبیر انقلاب اسلامی تا 19 سالگی در این خانه در کنار مادر و عمه خویش زیست.

کد خبر 54030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز