جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور امریکا بار دیگر از سیا خواست بررسی عملیاتی را برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران با استفاده از تبلیغات، ارائه اطلاعات غلط و بی‌اعتبار کردن پول ایران و نیز با ایجاد مشکل برای نقل و انتقالات بین‌المللی مالی ایران طراحی کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک به نقل از شبکه تلویزیونی ای بی سی، بوریس رایدال, یک مقام سیا که اخیرا بازنشسته شده و مسئول بررسی مسائل ایران و کشورهای منطقه بوده است گفت: سیا در سال گذشته مشغول بررسی زمینه‌های لازم برای این طرح مخفی بوده است و تایید کاخ سفید و سایر مقامات جامعه اطلاعاتی امریکا را برای ادامه فعالیتهای خود دریافت کرده است. هدف اصلی این اقدامات ایجاد بی ثباتی وناامنی در ایران ،افزایش فشار بر دولت این کشوراست.

ریچارد کلارک یک مقام سابق کاخ سفید نیز افشا کرد دولت امریکا و سیا برای این عملیات از عوامل خود استفاده نکرده ومی کوشند از عناصر دیگراستفاده کنند تا مشارکت آنها دراین اقدامات غیر‌قانونی و مخفی افشا و مشخص نشود هرچند بر اساس مقررات ناگزیر هستند کنگره را در جریان اقدامات محرمانه خود قرار دهند.

با این حال مقامات سیا اعتراف کردند تایید بوش و کاخ سفید بر این عملیات مخفی بدین معنی است که دولت بوش تصمیمی برای استفاده از گزینه عملیات نظامی علیه ایران ندارد و به همین علت به عملیات خرابکارانه مخفی روی آورده است.

کد خبر 53590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز