اوج‌گیری دوباره پاندمی کروناویروس در ایران، وضعیت برگزاری کنکور ۹۹ را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده است. بسیاری از دانش‌آموزان و کارشناسان درباره برگزاری این آزمون نگران هستند، اما به نظر می‌رسد با تایید ستاد ملی مقابله با کرونا کنکور در پایان مرداد برگزار می‌شود.

کنکور ارشد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بعد از اتفاقات فراوانی که درباره زمان شروع برگزاری کنکور سراسری در چند ماه اخیر رخ داد، بالاخره مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردند امکان تعویق دوباره این آزمون وجود ندارد.

اگرچه این آزمون قرار است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود، اما برخی از کارشناسان و حتی مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا با این موضوع مخالف هستند و حتی برخی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند. مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا، در این باره  گفته بود: «اصلا وضعیت فعلی تهران خوب نیست و کنکور باید عقب بیفتد و به‌هیچ‌وجه هیچ نوع تجمعی توصیه نمی‌شود».

مینو محرز: تمام تجمعات باید لغو شوند | وضعیت تهران خوب نیست | کنکور باید عقب بیفتد | مراسم محرم در فضاهای سربسته برگزار نشود

اما به نظر می‌رسد تاخیر یا لغو کنکور هم می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، در ابن باره به مسائلی اشاره کرده است که در اینجا می‌خوانیم.

آقای دکتر به نظر می‌رسد دیگر برگزاری کنکور سراسری در اواخر مرداد قطعی شده است. در این میان برخی از کارشناسان با توجه به وضعیت پاندمی در کشور به این اتفاق اعتراض دارند. چه نظری در این باره دارید؟

مصوبات مراجع قانونی و بالادستی برای کل کشور لازم‌الاجراست و سازمان سنجش به عنوان دستگاه اجرایی از این امر مستثنی نیست و طبیعتا با توجه به اینکه این تاریخ‌ها مصوبه ستاد ملی کروناست به عنوان مجری موظف هستیم قانون را اجرا کنیم. این‌ها مطالب حاشیه‌ای هستند و ما در سازمان سنجش به عنوان یک موسسه علمی و اجرایی نمی‌توانیم به تک‌تک انتقادات پاسخ بدهیم.

فرض کنید در مجلس شورای اسلامی یک قانونی را با موافقت اکثریت نمایندگان تصویب بشود، نمی‌شود به خاطر اینکه برخی از نمایندگان در زمان تصویب مخالف بودند حالا هرروز مصاحبه کنند و بگویند ما مخالف بودیم و قانون مصوب نباید اجرا شود. الان همه چه مرتبط و چه غیرمرتبط در مورد این نوع مسائل اظهار نظر می‌کنند، اما باید قبول کنند که کشور باید براساس قانون پیش برود، وظیفه من در سازمان سنجش هم اجرای این قوانین است.

بالاخره سازمان سنجش هم نسبت به زمان برگزاری کنکور نقش دارد و پیشنهادهای شما درباره نحوه برگزاری آزمون مهم است. برای کاهش خطرات شیوع بیماری به خاطر آزمون کنکور، سنجش چه پیشنهادی ارائه داد؟

بله، ما هم در برگزاری کنکور نقش داریم به همین دلیل با هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت پروتکل سختگیرانه‌ای تهیه و ابلاغ شده است و ما موظف به اجرای آن هستیم. با توجه به وضعیت امسال علی‌رغم اینکه تعیین تاریخ آزمون جزو وظایف ذاتی سازمان سنجش است امسال به خاطر شرایط پیش آمده تاریخ آزمون‌ها توسط ستاد ملی مدیریت کرونا مشخص شده است.

حرف من بسیار ساده است؛ سازمان سنجش به عنوان یک دستگاه اجرایی وارد حاشیه و بازی‌های سیاسی و صنفی نخواهد شد و صرفا دنبال اجرای قوانین خواهد بود.

با توجه به اوج‌گیری دوباره کرونا، تاخیر دوباره زمان برگزاری آزمون امکان‌پذیر نبود؟

من تخصص پیش‌بینی وضعیت آینده در خصوص بیماری کرونا را ندارم و بهترین مرجع این‌گونه همکاران وزارت بهداشت هستند و فکر می‌کنم پاسخ شما در صحبت‌های دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت وجود دارد. 

حریرچی: کنکور را نمی‌توان به تعویق انداخت | واکسن کرونا تا یک ‌سال آینده در دسترس نیست

تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که آزمونی که سازمان سنجش تنها وظیفه اجرای آن را دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌کنیم.

اما جمعیت زیادی از دانش‌آموزان به برگزاری این آزمون اعتراض دارند و نگران هستند، به آن‌ها چه پاسخی می‌توان داد؟

برای پاسخ به این سوال یک مثال می‌زنم در سال گذشته بعد از سیل اواخر اسفند و فروردین ما آزمون ارشد را از ۶ اردیبهشت به ۲۳ خرداد تغییر دادیم. در این میان در کمال تعجب کمپین‌های تعویق کنکور سراسری در تیرماه شکل گرفت و حتی تجمعاتی هم انجام شد که در آن برخی از افراد بازداشت شدند.

اکنون گروه‌هایی در تلگرام و اینستاگرام شکل گرفته که به صورت برنامه‌ریزی‌شده کلیه شماره‌های تلفن مسئولان و نمایندگان مجلس در گروه گذاشته‌اند و به افراد گروه‌ها می‌گویند هر فرد هرروز به تعدادی از نماینده‌ها باید پیامک بفرستد و اکثر این پیامک‌ها تیپ هم هستند و جالب‌تر اینکه همان گروهی که سال گذشته دنبال تعویق کنکور به علت سیل بوده امسال پرچمدار تعویق کنکور است.

خلاصه اینکه این گروه‌ها تحت هیچ عنوان نماینده دانش‌آموزان نیستند و مطلب دیگر اینکه آزمون به خودی خود استرس‌زاست و افراد به شکل طبیعی از آن فرار می‌کنند، حتی در کلاس‌های درس هم این را می‌بینید که اکثریت دانش‌آموزان یک کلاس با عقب افتادن امتحانات موافق‌اند. امتحان هرچه حساس‌تر باشد، استرس افراد بیشتر است و کرونا هم این موضوع را مقدار زیادی تشدید می‌کند.

من هم خودم نگران هستم. اما باید مسائل مختلفی را نظر بگیریم، برای مثال تعویق آزمون باعث استرس بیشتر داوطلبان و به هم خوردن برنامه‌ریزی دانش‌آموزان می‌شود و اگر یک سال ورودی به دانشگاه‌ها نداشته باشیم وضعیت علمی کشور با گسست علمی مواجه می‌شود و در سال‌های آینده باعث کاهش رشد علمی کشور می‌شود و همچنین در یک سری رشته‌ها و دانشگاه‌ها که پذیرش براساس نیاز کشور به نیروهای متخصص مثل رشته‌های علوم پزشکی و دانشگاه فرهنگیان کشور با کمبود نیروی متخصص روبه‌رو شود و عدم برگزاری و پذیرش برای سال جاری لزوما با توجه به زیرساخت‌های دانشگاه‌ها به معنی دو برابر شدن ظرفیت پذیرش در سال آینده نخواهد بود و افزایش ممکن است جزئی و در حد ۱۰ درصد باشد که باعث لطمه شدید به داوطلبان سال جاری شود و شانس ورود برای این افراد به شدت کاهش پیدا کند که مصداق ظلم و تضییع حقوق این داوطلبان است. 

ما باید راه‌حلی را پیدا می‌کردیم که در آن وضعیت کلان کشور، عدالت آموزشی و... رعایت شود و از سویی مشکلات موجود هم حل شوند. خلاصه باید راهی پیدا کرد که بتوانیم با کرونا هم زندگی کنیم.

و سوال پایانی، با توجه به وضعیت کرونا کیفیت آزمون نسبت به سال‌های قبل فرق می‌کند؟

خیر، کیفیت آزمون تغییر نکرده است و آزمون به همان روند استاندارد همیشگی برگزار می‌شود، البته در بحث کنکور سراسری برخی از مباحث درسی که تدریس نشدند حذف شده‌اند.

کد خبر 535466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    اگه به اینکه به کادر درمان اصافه میشه امیدوار بود اشتباهه چون ممکنه خدای نکرده کرونا دامن همه رو بگیره چون که هنوز ما اجتماعاتی مثل کنکور نداشتیم ولی وضعیت الان خیلی وخیمه پس با برگزاری کنکور مطمئنا اوضاع فاجعه میشه این چیزارو اوناییکه از ما بزرگترند و تجربه بیشتری دارند باید بگن نه ماها
  • حسن زاده IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    درود بر دكتر خدايي ؛ بنا بر اين كنكور با توجه به تاريخ هاي اعلام شده بر گزار خواهد شد .
    • الهام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      امیدوارم بعدازکنکورهم همینجوری درودبفرستید!اگه جزومبتلایان نباشیداونموقع
  • ناصر IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    آیا با مرگ حتی یک نفر این کار درست است؟
  • زهرا IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    متاسفم براتون همه برنامه ریزی شده است؟همه اعتراض ها ینی؟ من نگران سلامتی خودمو خانوادمم ینی نگرانی بچه ها اصلا براتون مطرح نیست؟ خیلی غیر منطقی حرف میزنین.
  • سیاوش IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    به جای برچسب زدن به مردم، کمی عقلانی فکر کنید...آمار بالای 200 فوتی در روز را نمیبینید اما نگران داوطلبان هستید که یک ترم دیرتر به دانشگاه بروند؟!! محض اطلاع از سردخانه ها نمیشود به دانشگاه رفت! 16 هزار نفر را تا حالا از دست دادیم،اصرار بر برگزاری کنکور یعنی کلید زدن پروژه فاجعه ی انسانی!
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      هیچ کسی مجبور نیست با نگرانی کنکور بده بنابراین شما با اختیار کامل از این ازمون صرفنظر کنید تا دیگه نگران سلامتیتون نباشید.
  • . IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    خدا رو شکر که یک نفر حرف دل ما رو زد و حال ما رو درک کرد. مردیم از بس استرس لغو و تعویق و حذف کنکور کشیدیم. هممون پروتکل های بهداشتی رو رعایت کنیم و روز کنکور فاصله رو حفظ کنیم هیچ مشکی پیش نمیاد.
  • سحر IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    با جون داوطلبا و خانواده هاشون بازی میکنن به چه قیمتی اخه؟ درسته ک کنکور اجباری نیست اما سال بعد کنکور نظام قدیم نیست و من و امثال من بخاطر آیندمون مجبوریم ریسک کنیم.. اگر بچه های خودتونم بودن اینجوری جونشونو ب بازی میگرفتین؟ اگر کنکور ندیم با آینده ی نامعلوممون چیکار کنیم؟ اگر کنکور بدیم شما تضمین میکنید ک خودمون و خانواده هامون مبتلا نشن؟
    • arana IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      اگر با رعایت پروتکل های بهداشتی کسی مریض نمیشد پس چرا کادر درمان میگیرن اونا که دیگه از همه بیشتر رعایت میکنن بعدم شما فقط بفکر خودتون هستید کسایی هم هستن که اون همه ساعت نمیتونن ماسک و تحمل کنن.اگر کسی بگیره شما جوابگو هستید اگر با رعایت پروتکل درست میشد که بچه های دوازدهمی نمیگرفتن بمیرن. شاید شما جونتون براتون مهم نیست خیلی ها براشون مهمه
  • ترابی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    با سلام و خسته نباشید.ما داوطلبا در تنام این دوسال تلاش کردیم و درس خوندیم نمیشه حق ماهایی که زحمت کشیذین و ضایع کرد کسایی که جونشونو دوست دارن و با کنکور مشکل دارن خب کنکور ندن چرا حق بقیه بسوزه شاید خیلیای دیگه ایی هم هستن مثل من که تموم تلاششونو کردن و با این موضوعاتی که چند روز اخیر مطرح شده به هممون استرس وارد میکنه و انگیزه رو ازمون سلب میکنه لطفا خیلی جدی درمورد این مسائل تصمیم گیری کنید
    • Negar IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      دقیقاً.....
    • حسین MD ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      اکثر کسایی که میگن کنکور لغو بشه کسایی هستن که تو این دو سه سال فقط به فکر خوشگذرونی خودشون بودن و هدفی واس ایندشون نداشتن ولی کسایی مثل ما که دو سال عمرمون از همه چی زدیم تا بتونیم ایندمون رو بسازیم هرگز مخالف کنکور نیستیم.
    • حسن ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      ما که نمیگیم برگزار نشه میگم تعویق بندازن ،حداقل یکماهی عقب بندازن تا یکم اوضاع بهتر بشه با خیال راحتری بیایم سر جلسه امتحان
    • مریم IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      دقیقا حرف شما درسته کاملا موافقم
  • داوطلب IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    اگه مردم رعایت میکردن عروسی ها و عزاداری ها برگزار نمیشد الان آنقدر فوتی و بیماران بدحال تو کشور زیاد نبود خوشبختانه داروی کرونا هم که داره ساخته میشه به نتایج خوبی رسیدن بهتر باتوجه به شرایط حادی که الان تو کشور از جمله تهران می‌بینیم کنکور عقب بی افتد
  • رها IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    لطفا لطفا لطفا کنکور را در فضای آزاد برگزار کنید.....فضای بسته با یک سرفه یا عطسه هزاران ویروس را منتشر میکند و بقیه را درگیر می کند.....فقط فضا بسته نباااااااااااشد......
    • 40 IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      تو گرمای تابستون فضای باز خودش میتونه اسیب رسان باشه خیلیا تو گرما نمیتونن تمرکز کنن الان ادم یک ساعتم نمیتونه دووم بیاره تو این گرما چه برسه چند ساعت
    • محبی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      146 4
      هوای آزاد؟محیط باز؟؟ب گرما فکر کردید؟ب مایی ک اهل خوزستانیم؟تو هوای ۶۰درجه
  • سحر IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    بابا ما خودمون دانش اموزیم چرا گنده میکنید قضیه رو .....من خودم بیماری تنفسی دارم اگر بلائی سر من بیاد اون دنیا نمی گذرم ازتون
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    جواب های رئیس سنجش بسیار قانع کننده است نباید داوطلبین استرس واردشود کنکور باید دروقت تایین شد ه اجرا شود
  • لیلی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    واقعا براتون متاسفم ....آمار رو نمیبینین ؟؟؟مگه چی میشه اگه ابان یا مهر برگزار بشه ؟؟
  • هادی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    چرا مسئولین به تذکرات خانم دکتر مینو محرز در بحرانی بودن شرایط فعلی کرونا گوش نمیکنن آقا کنکور رو لغو کنین اگه فرزند من صدمه ببیند من ازتون شکایت می کنم
  • مهدی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    سلام.آقای حریرچی مگه رعایت نمیکردن؟ چی شد که گرفتن؟
  • صمد ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود هیچ مشکلی پیش نمیاد
    • آدم IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      148 7
      ببينين اين سازمان هنوز كه هنوزه صندلي دست راست و چپ رو رعايت نميكنن شما الان منتظرين چي ببينين؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    چرا انقد حاشیه میسازین بخدا بچه ها خسته شدن مطمئنا هیچ کس با کنکور ویروس نخواهد گرفت اگ رعایت بشه این حاشیه هارو هم کسایی میسازن که کلا می خوان ذهن بچه هارو خراب کنن مگ امتحان نهایی 1 ماه برگزاررر شد !!!حالا برای یک روز کنکور انقدر شورش میکنید اگ بحثتون هم کنکوره بهتره بدونید ک تو کشور ما عادلانه ترین راه همینه و بس !! هر کی هم میترسه یک سال بشینهههه !!! #کنکور_می_دهم!!
    • مریم IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      25 91
      دقیقا حرف شما درسته اگر دلایلی که برای تعویق کنکور میارن درسته پس باید همه ادارجات همه جا باید تعطیل بشه چون یک تعداد افراد در یک مکان سربسته با ادباب رجوع روزی هشت مشعول بکار هستند در حالی که در کنکور همه با فاصلخ و زمان محدود و هیچ کس هم با کسی حرف نمی زنه
  • زهره ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    واقعا نمیشه با ماسک رفت سر جلسه دودقیقه بیرون میزنم تنفسم میگیره . بچه کوچیک داریم تو خونمون . شهر ماهم نمیدونن پروتکل چیه
  • Sepsas RO ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    یعنی تامین امنیت کنکور از مراسم محرم سخت تره .اگه پروتکل ها رعایت بشه .ظرفیت حوزه های امتحانی افزایش پیدا کنه هیچ اتفاقی نمی افته. من فک نمی کنم هیچ کدوم از کسانی که یکسال زحمت کشیدن موافق تعویق اون باشن باتوجه به اینکه با فرارسیدن پاییز اوضاع بدتر خواهد شد .خدا پشت و پناه همه عزیزان
  • رضایی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    86 20
    اینکه بیماری کرونا همچنان باقی باشه میتونه یک واقعیتی تلخ باشه و قبول ولی اینکه موافقت نمیکنید کنکور به مهر ماه منتقل بشه که با توجه به متعادل بودن هوا میشود در فضای باز بدون نگرانی و دغدغه ی خاطری برگزار شود مخالفید جای تعامل داره
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    98 18
    توروخدا لطفا خواهشا یه فکر اساسی راحب موضوع کنکور بفرمایید.چند هزار نفر فقط داوطلب ۱ رشته هستند میلیون ها جوان و خانواده از بین میرن.دانشگاه رفتن مهمه درسته ولی آیا بین دانشگاه و جون یک خانواده میشه معامله کرد؟همه درس خوندن و خسته شدن ولی جون آدمیزاد مهم تر از هرچیزیه. کوته فکریه که بگید چه خوب که الان برگزار میشه وقتی روزی چند صد نفر دارن فوت میکنن. یکم تامل بفرماید لطفا
  • محمدی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    95 21
    خواهش میکنم کنکور رو برای روزی که شرایط در کشور مساعد تر است برگزار کنید نه این که اوج پیک مبتلایان به کرونا و کشته شدگان زیاد شده و شرایط کشور و شهر ها در شرایط بحرانی و قرمز قرار گرفته خواهش میکنم این تصمیم اجرا کردن کنکور تو این شرایط بحرانی کاملا غیر عقلانی و حتی دردسر ساز باشه!!!!!
  • امیر IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    41 86
    دوستان چه کنکور برگزار بشه چه نشه هر دو عواقب بدی بدنبال خواهند داشت. بهترین راه حل اینه که تا جای ممکن رعایت کنیم و وسواس هم بخرج بدیم و بعد کنکور خودمونو دو هفته تو اتاق قرنتینه کنیم
  • زهرا IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    95 26
    تورو خدا کنکور را ابان بگیرین مگه چی میشه .من خودمم کنکوری سال اخر هستم ولی اگ کرونا بگیریم ازتون نمیگذریم ۱۲
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    به نظر من کنکور عقب نیفتد چون واقعا دانش‌آموزان با استرس زیادی روبه رو میشوند بهترین کار از نظر من 1. رعایت پروتکل های بهداشتی 2.کاهش زمان کنکور به جای 4 ساعت کم تر باشه چون واقعا 4 ساعت با ماسک امتحان دادن سخت است. بعضی دانش آموزان ممکن است مشکلات تنفسی داشته باشند. از طرفی چون رقابت هست اگه تعداد سوالات کم شود برای همه کم شده و به کیفیت کنکور صدمه ای نمی‌زند. 3. در ساعات خنک روز مثلا 6 بعدازظهر یا 7 باشه که خنک باشه و نیاز کم تری به وسایل خنک کننده باشد.
  • ناشناس IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    27 99
    تمام اجتماعات مراسم ختم عروسی وجشن تولدها منشا گسترش این ویروس جمع آوری نشده فقط دنبال تعویق برگزاری کنکور هستند
  • .. AE ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    امیدوارم بعداز برگزاری کنکور پشیمان نشید. اگه مشخص بشه برگزاری کنکور عقلانی نبوده خودتون و مدیون یه ملت کردید.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    هر کی نگرانه کرونا بگیره تو ازمون شرکت نکنه
  • مختاری IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    لطفا ب تعویق بندازین حداقل باشه برا آخر شهریور یا اواسطش .....
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    آفرین برشما هر که از جونش می‌ترسه کنکور را بزاره واسه سال آینده بچه من از استرس داغون شده کرونا بچه ها را نابود نکنه استرس حتما نابودشون میکنه
  • فاطمه IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    91 36
    والا همون 13 تیر برگزار میکردین امار فوتی و مبتلاها پایین تر بود ک
  • مبتلا به کرونا IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    من یه دانش آموز پشت کنکوری هستم سه ساله دارم زحمت میکشم ولی متاسفانه هم خودم و هم خونواده ام ‌و حتی تموم خونواده ی پدری م مبتلا به کرونا شدیم من چهل روزه بخاطره ابتلا به کرونا نتونستم درس بخونم الان واقعا این انصافه که تو این شرایط من کنکور بدم
  • حدیث قیطاسی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    50 10
    واقعا من نمیدونم چرا کنکور فنی حرفه ای حذف نمیشه من رشته گرافیکم و عموما کسی که کار عملی بهتری داره هنر مند موفق تری نسبت به کسی است که فقط مباحث کتاب های گرافیک رو خونده چرا باید کنکوری برگزار بشه که دانش آموزانی مستعد توش رد بشن و فرصت به کسایی داده بشه که چیزی جز خوندن بلد نیستن
  • حسن IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    80 9
    باور کنین با یه ماه تعویق چیزی نمیشه من هم دوساله دارم میخونم ولی وقتی میبینم وضع خرابه چرا فقط باید به فکر خودم باشم که برم دانشگاه ؟ کسی که واقعا درسخون باشه یه سال هم اگه عقب بیفته باز هم میخونه
  • Samira IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    35 50
    من نمیدونم تعویق کنکور درسته یانه ولی از اول تیر پارساله دارم درس میخونم بخدا خسته شدم دلم میخواد دیگه تموم باشه! میدونی چند نفر و حتی خانواده هاشون شرایط منو دارن! پس خواهشا به این جنبه ماجرا هم نگاه کنید
  • مهراد IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    18 76
    اونایی که میگن کنکور برگزار نشه، حتما درس نخوندن و میدونن شانس قبولی ندارن، نمیدونن که یک سال تموم درس خوندن یعنی چی، تازه جریان سربازی هم هست، اینجوری یک عده واقعا سرنوشتشون عوض میشه، هرکی با تعویق کنکور موافقه میتونه تو آزمون شرکت نکنه، چرا برا بقیه تصمیم میگیره،
  • دانش آموز IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    18 71
    زنده باشید که حرف حق ودرست را گفتید . ممنون
  • دانش آموز دوازدهم IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    15 51
    سلام درود برشما . لطفا نگذارید هر غیر کارشناسی نظر بده و ادای کارشناس را در بیاره
  • Diako IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    کنکورا باید برگزار بشن هر کی خواست سر جلسه نره یکسال تمام توی یه اتاق سه در سه خودمونو حبس کردیم مگه الکیه .روزها و ماه ها عمرو گذاشتم پای کنکور این یکسال عمرم به اندازه ی تمام عمرم ارزشمنده اگه این یک سال بخواد تلف بشه بقیشو خودم تلف میکنم
  • Abbashawaz IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    87 16
    سلام استاد حریرچی عزیز. وقتی ک میگوید تا سال اینده هیچ واکسنی برای کرونا معین نمیشه . پس کنکور بدیم و به کرونا مبتلا بشیم .قبول شدنمون در کنکور به چ دردمون میخوره ؟ سلامتی تک تک کنکوریا مهمه .فکر نکنید که بزار چند نفر کرونا بگیرن فقط کنکور برگزار بشه !! واقعا میخواییم کنکور بدیم و خیلی تلاش کردیم و درس خواندیم ولی وقتی سلامتی ما در خطر باشه اون وقت کنکور چ سودی داره برامون ؟
  • محمد IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    29 74
    باید برگزار بشه
  • علی US ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    91 24
    تا حالا دستکش دستتون کردید مداد توو دست لیز میره من اومدم چندتا آزمون شبیه ساز بزنم اصلا نمیشه حالا فرض کنید ماسکم بزنیم ، من که ترجیح میدم زودتر برم داخل قبر جاگیر شم / بابا کنسل کنید تا حداقل اوج بیماری نباشه بعد برگزار کنید حالا قراره همونمم به رشته دلخواه برسیم آره / نصف رشته های خوب با سهمیه ایثار و شهدا و جانبازی پر میشه ، نصف دیگه شاگردای استعداد درخشانن ، باقی جمعیت سیاه لشکرن که اومدن کرونا بگیرن و بمیرن بلکه کره زمین نفس بکشه /
  • KR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    24 92
    سلام،اولا کسانی که دلشون نمیخواهد امتحان بدهند خوب امتحان ندهند سال بعدیا سالهای بعد بدهند. تقصیرکسانی که زحمت کشیدند والان دوسال خواندند جی هست؟ثانیا ازکجا معلوم کرونا واکسن اش کی پیدا بشه وتا کی این بیماری ادامه داشته باشه؟ثالثا هیچ فکرکردید که عدم پذیرش داشجو چه تبعات در اینده دارد رابعا مگر الان ادارات بارعایت پروتکل بهداشتی بازند ویا حتی مراسمات مذهبی هم بارعایت پروتکل بهداشتی قرار برگزار بشه پس کنکور هم با رعایت مروتکل بهداشتی باید برگزار بشه
  • شهرداد IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    79 11
    خودتونم میدونین پروتکل ها اصلا رعایت نمیشه خصوصا تو شهر های کوچیک مثلا تو خود بجنورد که مرکز استان هم است روزای امتحان نهایی پنج دقیقه قبل شروع آزمون در رو باز می کردن و دانش آموزان بدون هیچ کنترل و نظارتی حتی بدون ماسک با همهمه میرفتن تو و متاسفانه بعد امتحانات چند تا از دوستام به کرونا مبتلا شدن مثلا کنکور قراره خیلی فرق داشته باشه آیا واقعا سلامتی دانش آموزان کشور برای کسی مهم نیست ؟؟؟؟
  • آرتادخت IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    79 12
    وقتی که واسه امتحانات نهایی هزاران رای از طرف دانش اموزها و خانواده ها ثبت شد که این امتحانا به صورت غیر حضوری برگزار شه و مسئولین هیچ اعتنایی نکردند و جون هزارن دانش اموز رو به خطر انداختند جز برگزاری کنکور در تاریخ مشخص شده بدون توجه به آمار های نجومی مرگ و میر و ابتلا به کرونا و خطرات موجود و بدون توجه به نظر میلیون ها دانش اموز و خانواده ها انتظار دیگه ای نباید داشت:)
  • مهلا IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    یه جور میگن بعضیا که جونمون درخطره انگار تا الان کلا همه چی قرنطینه بوده اون از محرم که واجب نیس گفتن برگزارمیشه کنکور که سرنوشت بچهاس که جای خودشو داره. کنکوربرگزااار شود
  • امیر حسین IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    24 75
    ان شاءالله که برگزار شود در اسرع وقت