رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از آزمون دکتری اعلام کرد: در سال ۹۹ بیش از ۲۴ هزار داوطلب آزمون دکتری در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند. نتایج اولیه این آزمون نیز دهه اول شهریور اعلام خواهد شد.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی برگزاری آزمون دکتری در دانشگاه صنعتی شریف گفت: آزمون دکتری از صبح امروز (۹ مرداد) با شرکت تعداد ۱۷۹ هزار داوطلب آغاز شد که در ۶۰ شهرستان و ۱۴۳ حوزه امتحانی برگزار شد.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های ارسالی، آزمون در زمان خود آغاز شده است و تقریبا می‌توانم با اطمینان بالایی عنوان کنم که تمامی حوزه‌های امتحانی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را بیشتر از آنچه ما تصور می‌کردیم رعایت کردند و برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ما نیز در این زمینه ابتکاراتی را به خرج دادند که به تدریج کلیپ‌های آن منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: ظرفیت پذیرش داوطلبان دکتری آزمون امسال در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده و حدودا ۲۴ هزار ظرفیت پذیرش تعیین شده است که ۱۴ هزار آن مربوط به دانشگاه‌های دولتی و ۱۰ هزار نفر آن نیز به دانشگاه آزاد و غیردولتی اختصاص یافته است.

دکتر خدایی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه اول شهریور اعلام شود و در دهه دوم شهریور داوطلبان بتوانند انتخاب رشته کنند و به منظور انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی شوند.

وی گفت: براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مصاحبه دانشگاه‌ها برای داوطلبان به صورت مجازی انجام می‌گیرد و نیازی به حضور داوطلب در دانشگاه‌ها نیست. بنابراین با توجه به اینکه برنامه زمانی این مصاحبه‌ها فشرده‌تر خواهد شد ما تلاش می‌کنیم تا اواخر مهر نتیجه قطعی این مصاحبه‌ها اعلام شود.
 

کد خبر 535754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عذراحاجی فرج فیروزدور US ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    باعرض سلام وصبح بخیر خدمت مسئولین سازمان سنجش خواهشمندم بفرمائید تکلیف ماکه درمنزل قرنطینه ایم چی میشه. باتشکرفراوان فیروزدور