پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

مهدی معزی: فرصت کم است. ماموریتی که هرجور شده باید ممکن شود؛ البته برای کادر فنی جدید استقلال. بهترین فرصت برای آنکه زحمت یک فصل را به اسم خودشان به ثمر بنشانند.

 نوستالژی سالی که امیر قلعه نویی به‌عنوان سرمربی پایش به استقلال باز شد؛ او آلترناتیو پورحیدری شد تا ماموریت قهرمانی در جام حذفی را به او بدهند.ماموریتی که انجام شد تا امسال هم این وظیفه به‌عهده او سپرده شود. البته این بار تجربه بیشتری دارد.

 او سه سال در این بین سرمربی آبی پوشان بوده تا بعد از قهرمانی در لیگ برتر و راه نیافتن به لیگ قهرمانان آسیا(!) استعفایش را بنویسد. ادامه راه هم صمد مرفاوی رفت تا در چند هفته پایانی قهرمانی را از دست بدهد.

 بعد هم نوبت لشکرکشی کادر حجازی بود تا در نتایج پیش‌بینی شده، جایش را به فیروز کریمی بدهد. فیروزی که با هزار زحمت از استقلال اهواز به استقلال تهران کشیده شد. اما این سیکل خیلی زود  سر جای اول رسید.

 حجازی که از خانه به استقلال آمده بود، دوباره به خانه برگشت. فیروز کریمی دوباره با اهوازی‌ها بست و امیر قلعه نویی سرمربی خانه اش شد. گردشی که دو سال طول کشید تا به نقطه صفر برسد. این بار قلعه نویی نیامده که فقط تیم را قهرمان کند. او آمده تا خودش را به خیلی‌ها ثابت کند. همانهایی که در این 2 سال آمدند و به کارنامه استقلال هیچ عنوانی را اضافه نکردند.

البته این بار دیگر به او سه سال فرصت نمی‌دهند. او از همین حالا باید شروع کند. چون که این بار علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی است. همان طور که فیروز کریمی را از خانه استقلال بیرون انداخت، شاید سرنوشت اخراج سراغ قلعه نویی هم بیاید.

 چون که خود علی آبادی درگفت‌وگویی که با خبرگزاری ایسنا داشته، به این موضوع اشاره کرده:« من از هیأت‌مدیره باشگاه استقلال خواستم تا کادرفنی را دستخوش تغییر و تغییر تحول کند. چرا که اگر این اتفاق نمی‌افتاد خود هیأت‌مدیره دچار تغییر و تحول می‌شد.»

اهواز و دو جبهه

حالا نوبت جام حذفی است. فولاد اهواز که پس از بازی‌های لیگ دسته اول به برنامه جام حذفی خورده، باید این بازی را هم از سر بگذراند. بازی‌ای که قبل از بازی پلی آف برای صعود به لیگ برتر گذاشته شده تا رضاییان، مدیرعامل فولاد سخت از این موضوع شاکی شود:« رقابت هاى پلى آف باید زود‌تر از جام حذفى برگزار می‌شد.

 پلى آف لیگ برتر براى ما خیلى مهم‌تر از جام حذفى است. چون مصدومیت یک بازیکن کلیدى در جام حذفى، براى فولاد خوزستان که خود را براى صعود به لیگ برتر آماده مى کند بسیار گران تمام مى شود.

البته جام حذفى هم اهمیت خاص خودش را دارد.» او که بعد از مطمئن شدن از صعود به پلی آف ایناسیو را از کادر فنی به پرتغال تبعید کرد، حالا با آلفردوفرینیا، دستیار ایناسیو و کوروش بختیاری‌زاده جام حذفی و پلی آف لیگ برتر را پیگیری می‌کند.

حتی فکر صعود به فینال جام حذفی را هم در سر می‌پروراند:« ما شانس بیشتری برای رفتن به فینال داریم. با داشتن امتیاز تماشاگر و شرایط جوى که بازیکنان ما با آن سازگار هستند، به هر حال شانس برد ما بیشتر است.» رضاییان که این روزها در نقش سخنگو هم ظاهر می‌شود، درخصوص مصدومان و محرومان تیمش هم گفت:« نه محروم داریم و نه مصدوم.»

بلیت جباری

مشکلات استقلال نرفته به اهواز شروع شد. آنها که طبق برنامه شان باید یک روز قبل از مسابقه در اهواز مستقر می‌شدند، با تاخیر وارد این شهر شدند. نبود بلیت‌های اهواز هم علت این امر بود. باید دید که این مشکلات ادامه می‌یابد یا نه؟

 مجید صالح، دستیار امیر قلعه نویی در گفت‌وگویی که با خبرنگار همشهری داشت، درخصوص این مشکلات گفت:« مشکل حل نشدنی‌ای نبود. ما نباید تمرکزمان را از دست بدهیم. تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و می‌خواهیم به فینال برویم.» صالح درباره مصدومان و محرومان استقلال هم گفت:«همه بازیکنان تیم را هم در اختیار داریم. البته به غیراز بازیکنانی که در آخر لیگ مصدوم شدند؛ مهرداد پولادی و سعید بیات.»

استقلال که قرار بود در این بازی مجتبی جباری را در اختیار نداشته باشد، با موافقت علی دایی، سرمربی تیم ملی این مشکل برای تنها ملی پوش آبی‌ها هم حل شده تا امیر قلعه نویی اسم او را هم در لیست داشته باشد.

تغییر چهره

آمدن امیر قلعه نویی استقلال را به گذشته برده. تا جایی که شنیده می‌شود استقلال به آرایش 2-5-3 برگشته.

قلعه نویی که با همین سیستم استقلال را قهرمان پنجمین دوره لیگ برتر کرده، به احتمال زیاد  در بازی فولاد هم این رویه را ادامه می‌دهد. ترکیبی که وحید طالب لو را درون دروازه می‌بیند. مثلث دفاع آنها هم با اسم‌های امیر حسین صادقی، بیژن کوشکی و پژمان منتظری پر می‌شود. اما مشکل اصلی استقلال در خط میانی است.

جایی که در خلأ بازیکن، حالا امیر قلعه نویی دو مصدوم را هم روی دستش می‌بیند. امیراگر قرار باشد به منصوریان اعتماد کند، او را به‌عنوان هافبک دفاعی به میدان می‌فرستد. در غیراین صورت ناچار است با به میدان فرستادن پیروز قربانی ناآماده در خط دفاعی پژمان منتظری را یک خط جلوتر بفرستد.

قلعه نویی در میانه میدان انتخاب‌های محدودی دارد و قابل پیش‌بینی است که از وجود مجتبی جباری و امید روانخواه استفاده کند. در کناره‌های زمین هم بازی کردن مهدی امیرآبادی و میثم منیعی محتمل به‌نظر می‌رسد.

و اما در خط حمله ، فرهاد مجیدی، بهترین مهاجم استقلال در فصلی که گذشت یکی از نفرات اصلی است. اینکه از بین علیزاده و برهانی کدام یک زوج مجیدی باشند، موردی است که قلعه نویی تا ساعتی پیش از بازی فردا به آن فکر خواهد کرد.

کد خبر 53517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز