یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

گروه ورزشی: ‌قهرمان شاید قبل از پایان روز چهره نصفه و نیمه خود را نشان دهد. جایی که پگاه گیلان در دیدار رفت دور نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی میزبان استقلال تهران خواهد بود.

پگاهی‌ها اما پیش از اینها شگفتی‌ساز بودن‌شان را حداقل برای آبی‌پوشان پایتخت به اثبات رسانده‌اند.

آنجا که در تهران موفق شدند با ۴ گل استقلال را شکست دهند، اما این دیدار در شرایطی کاملاً متفاوت برگزار خواهد شد و این تفاوت شاید فاصله میان قلعه‌نویی با مربیانی چون حجازی و کریمی را بیشتر نشان دهد.

فینال جام حذفی

استقلال، پرافتخارترین تیم جام حذفی در طول تاریخ این مسابقات در کشور به حساب می‌آید. آنها ۴ بار به عنوان قهرمانی دست یافته‌اند و ۹ بار خود را در فینال این رقابت‌ها دیده‌اند.

اگرچه استقلال در رقابت‌های لیگ برتر نتوانست به جایگاه مورد قبول هواداران دست پیدا کند اما در جام حذفی شرایط آنها به مراتب بهتر است.

آبی‌پوشان به لطف نمایش خیره‌کننده وحید طالب‌لو در چند دیدار سرنوشت‌ساز از جمله راه‌آهن و فولاد خوزستان توانسته‌اند خود را به فینال جام حذفی برسانند اما تعیین قهرمان بیست‌ودومین دوره رقابت‌های جام حذفی امروز در ورزشگاه خانگی پگاه آغاز و هفته آینده نیز در تهران بازی برگشت انجام خواهد شد.

پگاه گیلان درحالی میزبان استقلال خواهد بود که مثل حریف خود در رقابت‌های لیگ برتر شرایط خوبی را پشت‌سر نگذاشت. آنها تا هفته آخر لیگ با  سقوط می‌جنگیدند. شاگردان نادر دست‌نشان در جام حذفی اما طور دیگری ظاهر شدند.

این تیم با اتکا به بازیکنان تأثیرگذاری چون سیدرضا چاوشی، محمدرضا مهدوی، امین متوسل‌زاده و هادی سهرابی روز سختی را برای امیر قلعه‌نویی و تیمش رقم خواهد زد.

نکته‌ای که اسماعیل شاد نیز با اشاره به آن گفته است: «همه ما انتظار داریم که استقلال را شکست دهیم. به همین دلیل معتقدم که کار آنها را در رشت یکسره می‌کنیم.»

بازی استقلال- پگاه، در حالی زوایای پیچیده‌ای به خود گرفته است که طبق گمانه‌زنی رسانه‌ها خیلی‌ها از سپاهان و استقلال به عنوان فینالیست‌های جام حذفی نام می‌بردند.

با این حال پگاه گیلان با شکست مدعی بزرگ جام حذفی یعنی سپاهان حریف خطرناکی برای استقلال محسوب می‌شود.

دست‌نشان: سرنوشت، اینجا مشخص می‌شود

مسئولان باشگاه پگاه و کادرفنی این تیم برخلاف امیر قلعه‌نویی که می‌گوید: «جام حذفی دو فینال متفاوت دارد» بر این موضوع تأکید دارند که سرنوشت قهرمان جام حذفی در دیدار امروز تعیین خواهد شد.

نادر دست‌نشان می‌گوید: «نگران بازی برگشت نیستم، چون به نظر من سرنوشت قهرمانی جام حذفی تا حدود زیادی در دیدار رفت مشخص خواهد شد.»

وی همچنین طی چندروز اخیر به شاگردانش بارها توصیه کرده است که نباید در خانه گلی دریافت کنند.

دست‌نشان ادامه می‌دهد: «ما آماده رویارویی با استقلال هستیم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و همه می‌دانیم که آنها از استقلال لیگ برتر فاصله زیادی گرفته‌اند.»

اما شاید برد پرگل پگاه گیلان در هفته بیست‌وهفتم از رقابت‌های لیگ‌برتر شاگردان دست‌نشان را تا حدودی مغرور کرده باشد.

موضوعی که سرمربی پگاه گیلان هم راجع به آن حساسیت‌هایی پیدا کرده و در مصاحبه‌اش می‌گوید: «به هیچ وجه نباید بابت برد پرگل خودمان در تهران مغرور شویم. این بازی نیمی از فینال جام حذفی است و شرایط آن کاملاً  فرق می‌کند.»

قلعه‌نویی: تیم من آرامش دارد

سرمربی استقلال در تازه‌ترین واکنش‌های خود قبل از فینال جام حذفی به نکته‌ای اشاره می‌کند که بازیکنان یک فصل تمام از نداشتن آن رنج می‌بردند؛ آرامش.

آبی‌پوشان، لیگ هفتم را با حاشیه‌ها و جنجال‌های زیادی سپری کردند اما حالا در آستانه رویارویی با پگاه گیلان شرایط روحی متفاوتی را تجربه می‌کنند.

قلعه‌نویی می‌گوید: «خوشبختانه تیم ما شرایط خیلی خوبی دارد و همه آماده‌ایم که در رشت به نتیجه دلخواه برسیم.»وی تصریح می‌کند: «امیدوار عازم رشت خواهیم شد.

البته ما بیکار نبودیم و تمرینات سختی را پشت‌سر گذاشته‌ایم.»سرمربی استقلال تهران ضمن اشاره به شرایط ایده‌آل حریف امروز تیمش تأکید می‌کند: «پگاه گیلان با حضور مربی جوان و زحمتکشی چون نادر دست‌نشان به انسجام قابل توجهی رسیده است.»

پاداش  میلیونی برای بازیکنان و کادرفنی

در آستانه بازی رفت پگاه گیلان و استقلال تهران در فینال جام حذفی، نمایندگان شهر رشت در مجلس شورای اسلامی در تمرینات پگاه حاضر شدند.

دو نفر از نمایندگان گیلان در تمرینات پگاه حاضر شده و دقایقی با بازیکنان حرف زدند. گفته می‌شود به بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم پگاه پاداش ۱۰۰ میلیون تومانی وعده داده شده و در صورت کسب عنوان قهرمانی این پاداش بین آنها تقسیم خواهد شد.

ترکیب استقلال

۲-۵-۳؛ این همچنان سیستم موردعلاقه امیر قلعه‌نویی است که در بازی قبلی تیمش برابر فولاد خوزستان نیز از آن بهره برد.وحید طالب‌لو، بیژن کوشکی، امیرحسین صادقی، پیروز قربانی، مهدی امیرآبادی، امیدرضا روانخواه، محسن یوسفی، میثم منیعی، فرهاد مجیدی، آرش برهانی و علی علیزاده.

استقلال در این بازی به احتمال فراوان مجتبی جباری را در اختیار نخواهد داشت.  هرچند که گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی آنقدر به هافبک طراح خود اعتقاد دارد که از او با توجه به خستگی بازگشت از امارات، یک‌نیمه استفاده ‌می‌کند.

در صورت نرسیدن جباری به این بازی، فرهاد مجیدی در نقش یک بازیکن طراح ظاهر خواهد شد. در خط حمله نیز با توجه به فیزیکی بودن دیدار امروز به احتمال فراوان علی علیزاده از ابتدا در ترکیب استقلال قرار خواهد گرفت.

اما قلعه‌نویی در مورد استفاده از آرش برهانی یا محسن بیاتی‌نیا با تردیدهایی روبه‌رو است که گفته می‌شود شانس برهانی بیشتر از بیاتی‌نیا است. در خط دفاع نیز امکان دارد که سرمربی استقلال از بیژن کوشکی در پست دیگری استفاده کند که با این حساب جای بازیکنان تا حدودی دچار تغییر خواهد شد.

این شایعه نیز به گوش می‌رسد که استقلال در رشت با ۳ مهاجم بازی کند که امر بعیدی به نظر می‌رسد.

کد خبر 54300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز