چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

گروه ورزشی- مهدی‌ربوشه: آبی‌پوشان پایتخت، امروز در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام‌حذفی میهمان فولاد خوزستان خواهند بود

دیداری که حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال حساسیت آن را دوچندان کرده است. به خصوص اینکه سرمربی آبی‌پوشان طی چند روز اخیر با اطمینان خاصی از کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی سخن گفته است.

استقلال در حالی با روحیه بهتری مقابل فولاد خوزستان قرار می‌گیرد که حذف سپاهان از دور مسابقات جام‌حذفی خبر مسرت‌بخشی برای آبی‌ها محسوب می‌شود. چه جدی‌ترین رقیب استقلال نتوانست کار را حتی به نیمه‌نهایی برساند تا پس از ناکامی ویرا و  امیر قلعه‌نویی با انگیزه و تمرکز بیشتری به نبرد اهواز بیندیشد.

امیر قلعه‌نویی در صورت کسب پیروزی مقابل فولاد خوزستان در فینال جام‌حذفی مقابل برنده دیدار پگاه گیلان و برق شیراز قرار خواهد گرفت.استقلال اما امروز برابر فولادی قرار خواهد گرفت که در رقابت‌های جام حذفی موفق به کنار گذاشتن 3 تیم لیگ برتری شده است. آنها سایپا، استقلال اهواز و پاس همدان را شکست داده‌اند تا به مرحله نیمه‌نهایی برسند.»

هرچند که مدیرعامل این باشگاه در اظهارنظری گفته است: «هدف اصلی ما صعود به لیگ‌برتر است.» اما بعید به نظر می‌رسد فولاد خوزستان با توجه به شرایط خوبی که دارد راهیابی به فینال جام حذفی را جدی نگیرد. اظهارنظر مسعود رضاییان بیش از آنکه به یک نوع عقب‌نشینی شباهت داشته باشد به حرکتی روبه‌جلو می‌ماند.

روشی که سرپرست فولاد آن را اینگونه شرح می‌دهد: «برای ما این بازی خیلی مهم است. برای مدیران باشگاه هم خیلی اهمیت دارد که فولاد برنده این بازی باشد.»

نواصرزاده ادامه می‌دهد: «هیچ‌یک از ما اهل عقب‌نشینی نیستیم. مدیرعامل باشگاه با حرف‌های خود سعی دارد فشار روانی بازیکنان و کادرفنی را به کمترین حد ممکن برساند تا با اطمینان خاطر روبه‌روی استقلال قرار بگیرند.»

وی تأکید می‌کند: «طی 3 روز اخیر مسعود رضاییان مدام بر سر تمرینات فولاد حاضر شده و توصیه‌های لازم را مطرح کرده است.» بنابراین کسب پیروزی در بازی امروز برای فولادی‌ها بسیار اهمیت دارد.

تیم متحول شده قلعه‌نویی

همه‌چیز از تغییرات اساسی استقلال خبر می‌دهد. دشواری کار فولاد خوزستان در بازی امروز دقیقاً به همین موضوع برمی‌گردد. چه آنها در ورزشگاه تختی با تیمی روبه‌رو خواهند شد که شوک مثبت به آن وارد شده است.

استقلال قصد دارد با کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی ناکامی‌های بزرگ خود در مسابقات لیگ‌برتر را جبران کند. آبی‌پوشان در طول فصل هفتم 3 بار با تغییر ترکیب کادرفنی روبه‌رو شدند.

تغییراتی که در نهایت به بازگشت خبرساز امیر قلعه‌نویی منجر شد. سرمربی استقلال اما در سال 81 نیز در شرایطی مشابه تیم ناکام استقلال در لیگ‌برتر را به عنوان قهرمانی جام حذفی رساند.

با این تفاوت که امیر قلعه‌نویی به خوبی می‌داند در صورت کسب هر نتیجه‌ای در اهواز فصل آینده نیز کارش را با استقلال ادامه خواهد داد اما هیچ بعید نیست که شکست آبی‌پوشان مقدمه‌ای برای تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال باشد. موضوعی که تاکنون از سوی مدیران ورزش کشور هم مورد تأیید یا تکذیب قرار نگرفته است.

تغییر سیستم استقلال

یکی از مهمترین مشکلات استقلال مصدومیت بازیکنان تأثیرگذار این تیم در خط میانی است. مهرداد پولادی و سعید بیات که در بازی‌های لیگ نفراتی مؤثر بودند با آسیب‌دیدگی روبه‌رو هستند. غیبت آنها تغییر احتمالی تاکتیک استقلال را به دنبال دارد.

گفته می‌شود آبی‌پوشان امروز با سیستم 3-4-3 بازی خواهند کرد. با این حساب امیر قلعه‌نویی به طور موقت سیستم موردعلاقه‌اش یعنی 2-5-3 را فراموش خواهد کرد. وی در مصاحبه‌ای تأکید کرده: «با توجه به روش بازی فولاد قصد ندارم از سیستم 2-5-3 استفاده کنم.»

در سیستم امروز استقلال به احتمال فراوان وحید طالب‌لو، بیژن کوشکی، پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، میثم منیعی، مهدی امیرآبادی، پژمان منتظری، مجتبی جباری، فرهاد مجیدی، امید روانخواه و علی علیزاده در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت.

در میانه میدان مجتبی جباری یک خط جلوتر از پژمان منتظری وظیفه طراحی حملات استقلال را برعهده خواهد داشت. امیر قلعه‌نویی علاقه خاصی به هافبک طراح تیمش دارد. از این رو با اصرار فراوان مجتبی جباری را از سرمربی تیم‌ملی پس ‌گرفت.

دایی نیز در واکنش به خواسته مسئولان باشگاه استقلال به جباری اجازه داده تا در این دیدار حساس استقلال را همراهی کند. همچنین مجتبی جباری موظف است صبح روز جمعه خود را به اردوی تیم‌ملی معرفی کند.

بحث استفاده از علیرضا منصوریان در ترکیب استقلال نیز همچنان با خبرهای ضدونقیض همراه است. به خصوص اینکه قلعه‌نویی در خط هافبک با انتخاب‌های محدودی روبه‌رو است.

قلعه‌نویی در خط حمله نیز برای استفاده از آرش برهانی یا علی علیزاده در نقش بازیکن مکمل فرهاد مجیدی با تردیدهایی روبه‌رو است. شاید او در این دیدار برهانی را به عنوان بازیکن ذخیره به میدان بفرستد. چه مهاجم ناکام آبی‌پوشان هنوز به شرایط ایده‌آل خود نرسیده است.

با این همه خواسته قلعه‌نویی از مسئولان باشگاه استقلال مبنی بر تمدید قرارداد با آرش برهانی نشان می‌دهد که او روی توانایی‌های این مهاجم حساب خاصی باز کرده است. امیر قلعه‌نویی درباره بازی حساس تیمش برابر فولاد می‌گوید: «پیش‌بینی نمی‌کنم اما من با هدف قهرمانی استقلال در جام حذفی آمدم.»

وی با اشاره به زحمات کادرفنی قبلی آبی‌پوشان تأکید می‌کند: «حجازی و کریمی زحمت خود را کشیدند هرچند که ما کار 2 ماهه را در طول دو روز انجام دادیم، اما برای اینکه همه بدانند با حجازی واقعاً مشکلی ندارم جام قهرمانی را با بازیکنان به خانه او می‌فرستم تا به نوعی از زحماتش تقدیر کرده باشیم.»

با این حساب امیر قلعه‌نویی چندان هم بی‌علاقه نیست تا پس از کسب عنوان قهرمانی مقابل آلترناتیوهای ناکام دست به خودنمایی بزند.از اردوی فولاد خوزستان نیز خبر می‌رسد آنها برای جبران غیبت‌شان در رقابت‌های لیگ هفتم قصد دارند خود را به فینال جام حذفی برسانند.

فولادی‌ها با استفاده از سیستم 1-4-1-4 یا همان 1-5-4 با احتیاط مقابل استقلال قرار خواهند گرفت. اسماعیل شریفات، احمد مومن‌زاده و محمد قاضی از جمله بهترین مهره‌های فولاد خوزستان محسوب می‌شوند. حدس نتیجه نبرد «سرینا» که تا چندی پیش سمت دستیاری ایناسیو را برعهده داشت با امیر قلعه‌نویی  دشوار به نظر می‌رسد.

کد خبر 53452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز