سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

مهدی معزی پیش‌بینی‌ها درست از آب در آمد. اما این بار خیلی راحت این حاشیه‌ها به پایان رسید

علیرضا منصوریان از استقلال کنار می کشد؛ البته بعد از بازی‌های جام حذفی. نه این که کسی دیگری برود.

او این تصمیم را برخلاف خواسته اش گرفت. او می‌خواهد با استقلال از فوتبال خداحافظی کند تا پرونده استقلالی بودنش را تکمیل کند.

تصمیمی که برای علیرضا منصوریان سخت بوده: «چند شبی بود که با خود کلنجار می‌رفتم تا این تصمیم سخت را بگیرم و بالاخره این تصمیم را با آقای فتح‌ا...‌زاده در میان گذاشتم.»

تصمیمی که اعضای کادر فنی استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری امارات از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند؛ حتی سرمربی تیم یعنی امیر قلعه‌نویی: «از این موضوع چیزی نمی‌دانستم. من هم مثل شما امروز (سه‌شنبه) فهمیدم.»

امیر قلعه‌نویی که به نظر نمی‌رسید از این موضوع ناراحت شده، از این خداحافظی این گونه استقبال کرد: «ما کاری می‌کنیم که جام قهرمانی حذفی با دستان علیرضا منصوریان بالا برود.»

امید طیری، دستیار امیرخان هم یکی دیگر از اعضای این کادر بی‌اطلاع بود: «به ما که چیزی نگفته بودند. حتما یک چیزهایی هست که خبرگزاری‌ها نوشتند. آنها که بی‌دلیل چیزی نمی‌نویسند.

علیرضا منصوریان حتما خوب فکر کرده که حالا چنین تصمیمی گرفته.» او درباره جدایی منصوریان به خاطر اختلافاتش با قلعه‌نویی هم گفت: «این چیزها از زمانی به وجود آمد که منصوریان در روز معارفه امیر قلعه‌نویی غیبت کرد. اما او فقط از زمان آن جلسه باخبر نبود.»

نظری جویباری، سرپرست استقلال هم در مورد این موضوع تاکید می‌کند: «دیدید که امیر قلعه‌نویی روز اول هم گفت که به علیرضا منصوریان احتیاج دارد. اصلا مطرح کردن این حرف‌ها در این شرایط درست نیست.»

جویباری درباره بی‌اطلاعی کادر فنی از این خداحافظی، می‌گوید: «من فقط فهمیدم که علیرضا با حاج‌آقا فتح‌ا...‌زاده صحبت کرده و قرارشان را هم برای بعد بازی‌های جام حذفی گذاشته‌اند.»

مجید صالح، آنالیزور و دستیار امیر قلعه‌نویی هم درباره خداحافظی منصوریان گفت: «او در اردوی کردان هم با ما بود و تمریناتش را خیلی خوب پشت سر گذاشت. اما مثل این که می‌خواهد بعد از جام حذفی خداحافظی کند.»

دو روی سکه

حالا در این که علیرضا منصوریان می‌خواهد خداحافظی کند، کسی شکی ندارد. اما این خداحافظی می‌تواند با یک قهرمانی رقم بخورد یا با یک حقارت؛ حقارت برای یک فصل عذرخواهی از تماشاگران.

شاید شرایط جوری نبوده که او در پایان لیگ برتر خداحافظی کند. همان جایی که خود او می‌خواسته برود. اما با درخواست فتح‌ا...زاده مقرر شد تا این جریان تا پایان رقابت‌های جام حذفی به تعویق بیفتد و فعلا همراه آبی‌پوشان باشد.

استقلال در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی باید روز 9 خرداد به مصاف تیم فولاد برود و در صورت پیروزی در این دیدار فینالیست خواهد شد اما در صورت شکست در این بازی، علیرضا منصوریان در همین روز با دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

خداحافظی‌ای که به قول خودش قرار است مثل زیدان باشد: «از آن جایی که الگوی من زیدان است، پس از جام حذفی می‌خواهم مثل او از فوتبال خداحافظی کنم.»

علیرضا منصوریان درباره این که شایعه شده در پی اختلافاتش با امیر قلعه‌نویی این تصمیم را گرفته هم عنوان کرده:«به هیچ وجه این مسئله ربطی به رابطه من و امیر قلعه‌نویی ندارد. سوء‌تفاهم بین من و او برطرف شده است و ما از یک دیگر کینه‌ای به دل نداریم.»

اما انگار او خیلی دوست دارد که خداحافظی‌اش با قهرمانی استقلال همراه باشد: «در یک فینال رویایی از فوتبال و استقلال کناره‌گیری می‌کنم.»

منصوریان در مورد این قضیه که همیشه می‌خواست با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به قهرمانی برسد گفته: «تقدیر خداوند به گونه‌ای است که هرچه تلاش می‌کنم نمی‌توانم با استقلال در آسیا باشم. هنوز هم آسیایی شدن استقلال منوط به بازی‌های ما در جام حذفی است.»

اسطوره ادامه داده: «‌می‌خواهم تا زمانی که سرحال و پویا هستم این تصمیم را بگیرم. به لحاظ فیزیکی تا دو سال دیگر می‌توانم به فوتبال ادامه دهم؛ اما از آن جایی که الگوی من زیدان است، تصمیم گرفتم همین امسال از فوتبال خداحافظی کنم.

روزی که زیدان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، از صمیم قلب می‌خواستم اشک بریزم و امروز می‌فهمم که او آن روز تصمیم درستی گرفت.»

همشهری امارات

کد خبر 53322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز