رئیس دیوان محاسبات گفت: متاسفانه شاهد محافظه کاری عمده‌ای در میان مدیران کشور هستیم و معمولاً مدیرانی که کار نمی‌کنند پاسخگو نیستند.

بذرپاش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات در مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات کشور که امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: دیوان محاسبات اصلی‌ترین نهاد نظارت مالی کشور است و کسی حق ندارد خدشه‌ای به آن وارد کند.

وی بیان کرد: دیوان محاسبات ده‌ها سال قدمت دارد و با کمترین خطا و بیشترین کارایی فعالیت کرده است.

رئیس دیوان محاسبات گفت: حسابرسی عملکرد، اصلی‌ترین کاری است که باید دنبال کنیم، اما متاسفانه طی سال‌های گذشته دولت بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را مورد توجه قرار نداده است و در این شرایط توقعی نشدنی است که بخواهیم حسابرسی مبتنی بر عملکرد داشته باشیم، اما حتماً راه‌های میانبری برای عملیاتی کردن حسابرسی مبتنی بر عملکرد وجود دارد.

بذرپاش افزود: متاسفانه شاهد محافظه کاری عمده‌ای در میان مدیران کشور هستیم و معمولاً مدیرانی که کار نمی‌کنند پاسخگو نیستند و معمولاً سراغ مدیرانی می‌رویم که کار می‌کنند و به همین دلیل همیشه مدیران خوب کسانی هستند که کار نمی‌کنند.

وی افزود: پاسداری از بیت المال اصلی‌ترین کار دیوان محاسبات است و بنده در دیوان محاسبات کار سیاسی نخواهم کرد، چون باید از جیب بیت المال محافظت کنیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: از زمان انتخاب بنده به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور کلکسیونی از حرف‌ها و صحبت‌ها پیش آمد که برخی دلسوز بودند؛ از همه این حرف‌ها گذشتم و با خدای خود عهد می‌بندم که ذره‌ای از حفظ بیت المال کوتاه نیایم.

ایسنا نیز نوشت: مهرداد بذرپاش در واکنش به منتقدانش گفت: کلکسیونی از حرف ها زده شد. بعضی دلسوز بودند و برخی احتمالا نگران شدند. من از همه آنها گذشتم و به خون پدر شهیدم قسم یاد می کنم و با خدای خود عهد می بندم که ایستاده ام و ذره ای از حقوق مردم و بیت المال کوتاه نمی آیم و اجازه نمی دهم به کسی به اسم عدالت خواهی ظلم شود. با ما کار سیاسی کردند، ولی من در اینجا کار سیاسی نخواهم کرد، ولی نظارت دقیق بر مبنای قانون و سختگیرانه را پیش می گیرم زیرا پای بیت المال در میان است و شوخی ندارم و پاسداری از بیت المال هم ماموریت اصلی دیوان است که باید در سخت ترین شرایط آن را رعایت کنیم.

در همین زمینه:

کد خبر 534732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    9 3
    عملکرد جناب یذرپاش در مسئولیت هایی که قبلا داشتند قابل مشاهده است عملکرد فوق افتضاح در سایپا ودر بقیه سمت ها
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    آقای طبری هنوز که هنوزه میگه باید به من مدال بدید بنابراین شعارهای شما باید قابل قبولتر باشه
  • سعید IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 0
    مساله این نیست که سیاسی کاری شده یا منتقدان شما سیاسی کاری کرده اند در انتخاب اشتباه شما به این سمت همین بس که قانون را زیر پا گذاشته ای وبرای خود 20 سال سابقه کار درست نمودی تا به این مسند تکیه بزنی نشان از بی ارزشی قانون نوشته میدهد