معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اعلام خبر دستگیری فردی که با راه‌اندازی یک چالش کودکان و نوجوانان را به قصد سوءاستفاده از آنها فریب می‌داد، به والدین درخصوص اغفال فرزندان آنها در شبکه‌های مجازی هشدار داد.

فضای مجازی-کودکاان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: فردی که با بهره‌گیری از فضای مجازی و ایجاد صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و راه‌اندازی یک چالش تحت عنوان «بازی جرأت یا حقیقت» باعث فریب کودکان و نوجوانان شده بود، تحت رصد لحظه‌ای کارشناسان سایبری قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس، متهم در مخفیگاهش مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مراجع قضایی، پس از حمله او با سلاح سرد به مأموران و فرار، سرانجام دستگیر شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: با شروع فصل فراغت از تحصیل دانش‌آموزان و نظر به رعایت توصیه‌های آموزشی مسئولان بهداشتی کشور مبنی بر عدم ترددهای غیرضروری، میزان استفاده از فضای مجازی به خصوص وب‌گردی افزایش چشمگیری یافته که این فضا بستری را برای اغفال و سوء‌استفاده از کودکان و نوجوانان فراهم آورده است.

سرهنگ پاشایی گفت: افراد سودجو در پوشش‌های مختلف و با استفاده از ترفندهای گوناگون قصد عملی‌سازی اهداف شوم و کلاهبردارانه خود را دارند، والدین باید با اعمال نظارت دائمی بر عملکرد سایبری فرزندان خود و راهنمایی و هدایت آنان، اصول استفاده صحیح و عدم اعتماد به افراد غریبه و ناآشنا را به فرزندان خود بیاموزند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده بدون کنترل و عدم نظارت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مخاطرات زیادی برای فرزندان به وجود آورد، از هموطنان خواست: در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cybrpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری می‌توانند با پلیس فتا در ارتباط باشند.

کد خبر 534135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha