مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

پسر جوانی در درگیری با جوان دیگری که مزاحم خواهرش شده بود، او را به قتل رساند و به قصاص محکوم شد اما پای چوبه دار، خانواده مقتول به او ۳ ماه مهلت زندگی دادند.

قتل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، شامگاه ۱۲ آبان سال ۸۹ درگیری مرگباری بین دو پسر جوان مقابل خانه‌ای در کهریزک به پلیس اعلام شد و جوانی که زخمی شده بود بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما زخمی که از ناحیه پهلو خورده بود او را به کام مرگ کشاند.

مرگ پسر ۲۵ ساله تحقیقات را برای رازگشایی از این جنایت شبانه در مسیر جدیدی قرار داد. در تحقیقات میدانی مشخص شد شب حادثه پسر جوانی به ‌نام شایان به مقابل خانه مقتول آمده و لحظاتی بعد بین مقتول به ‌نام سهراب و قاتل درگیری رخ می‌دهد. در این درگیری شایان ضربه‌ای با چاقو به مقتول می‌زند و از محل متواری می‌شود.

با شناسایی هویت متهم فراری که یکی از هم‌محلی‌های مقتول بود، مأموران وارد عمل شده و متهم جوان را دستگیر کردند.

شایان در تحقیقات با اعتراف به جنایت گفت: نمی‌خواستم او را به قتل برسانم، به سراغش رفتم تا با او کمی صحبت کنم و دست از سر خواهرم بردارد. سهراب مدتی بود که برای خواهرم ایجاد مزاحمت می‌کرد و چند باری به او تذکر داده بودم اما بی‌فایده بود. شب حادثه تصمیم گرفتم به سراغش بروم تا با او صحبت کنم. اما درگیری بین ما بالا گرفت و من دست به چاقو شدم.

به دنبال اعتراف متهم جوان و بازسازی صحنه قتل، پرونده او برای صدور حکم به دادگاه ارجاع شد.

با توجه به درخواست اولیای دم، اعتراف متهم به جنایت و مدارک و شواهد موجود در پرونده، دادگاه پسر جوان را به قصاص محکوم کرد.

با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور و با گذشت حدود ۱۰ سال از این جنایت، پسر جوان چند روز قبل برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت اما در آخرین لحظات، با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی، اولیای دم اعلام کردند به حرمت ماه حج و اعیاد پیش رو به متهم ۳‌ ماه مهلت می‌دهند.

بدین ترتیب پسر جوان بار دیگر به زندان برگشت.‌

کد خبر 535328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    3 0
    بدبختی بزرگ ما این است که همه قانونگذار و مجری قانون خودمان شده ایم .