سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همکاری با آمریکا را برای تعمیر موتور هواپیماهای ایرباس در اولین فرصت آغاز خواهیم کرد.

نورالله رضایی نیارکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با مثبت ارزیابی کردن تصمیم آمریکا برای تعمیر موتور هواپیماهای ایرباس ایرانی، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعدادی هواپیمای ایرباس 310 متعلق به ناوگان هوایی ایران احتیاج به تعمیرات در قسمت موتور دارند، در اولین فرصت ممکن اقدامات لازم را در جهت همکاری با سازمان هواپیمایی آمریکا برای تعمیر آنها انجام خواهیم داد.

وزارت خارجه آمریکا دیروز [سه‌شنبه 11 مهر] با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از وزارت خزانه‌داری این کشور خواسته است مجوز لازم برای تأمین قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری ایران را صادر کند.
 
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این تصمیم آمریکا در نتیجه رایزنی‌های متعدد ایران با سازمان جهانی هواپیمایی اتخاذ شده است.

رضایی‌نیارکی اظهار داشت: اواخر سال گذشته در اجلاس جهانی سران سازمان‌های هواپیمایی کشورهای دنیا که از 29 اسفند تا 3 فروردین برگزار شده بود، موضع ایران در مورد تحریم غیر قانونی هوایی از سوی آمریکا با قاطعیت مطرح شد.

وی افزود: رئیس سازمان جهانی هواپیمایی بعد از دو جلسه مذاکره خصوصی که در این مدت با هم داشتیم و مشکلات و معضلات ناشی از تحریم را بیان کردیم، قول داد تمام تلاش خود را در این زمینه برای بدست آوردن امتیازت سلب شده از ایران به کار گیرد و نتیجه را در اولین فرصت اعلام کند.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تصمیم آمریکا را در مورد تعمیر هواپیماهای ایرباس ایرانی نباید به عنوان لطف و یا بخشش از سوی این کشور در حق ایران تلقی کرد، گفت: در حقیقت این تصمیم نتیجه رایزنی‌های متعدد مسوولان ایرانی با سازمان جهانی هواپیمایی و سازمانهای هواپیمایی دیگر کشورهاست.

کد خبر 5336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز