چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

دانشمندان در ابتدای شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی ‌کردند پس از ابتلا به این ویروس و ساخت پادتن، در بدن انسان مصونیت پایدار ایجاد می‌شود و انسان در برابر ابتلای دوباره به این بیماری ایمن خواهد شد، اما اکنون دریافته‌اند این بیماری سیکل ناتمامی دارد یعنی افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند ممکن است باز هم مبتلا ‌شوند.

محققان پزشکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این یافته جدید دانشمندان درباره ابتلای دوباره و دوباره به ویروس کرونا به طور کلی فرضیه «ایمنی جمعی» را زیر سوال می‌برد. 

این فرضیه بر این مبنا بود که با مبتلا شدن بخش زیادی از جامعه و تولید پادتن در بدن آن‌ها دیگر زنجیره شیوع این بیماری قطع می‌شود، اما اکنون محققان دریافته‌اند فردی که کرونا می‌گیرد و سپس خوب می‌شود فقط تا ۶۵ روز در امان است. این فرد بعد از نجات بیماری کرونا ممکن است باز هم به این بیماری مبتلا شود.

کیتی دورس، محقق و پژوهشگر دانشگاه کینز کالج، در این باره بیان کرد: پادتن در سطحی معین تولید می‌شود که بدن را در مدت ۲ الی ۳ ماه مصون نگه می‌دارد. از این شرایط باید فهمید که این بیماری با یک ‌بار تزریق واکسن قابل کنترل نیست و برای عملکرد بهتر، تزریق واکسن باید چندین ‌بار صورت بگیرد. 

دانشمندان حاضر در این پروژه از مطلعه روی بیش از ۹۰ نفر دریافتند که سطح تولید پادتن در بیماران کرونا بعد از سه هفته به بالاترین حد خود می‌رسد. این میزان در بدن بیمارانی که به ویروس جدید کرونا مبتلا می‌شوند پس از آن سه هفته به شدت کاهش می‌یابد. 

در حال حاضر فقط می‌توانیم از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم به همین دلیل توصیه می‌شود در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنید، بهداشت تنفسی را رعایت کنید، به مقدار کافی آب بنوشید و با مصرف ویتامین کافی سیستم ایمنی بدن خود را قوی نگه دارید.

کد خبر 533278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha