یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

کارشناسان می‌گویند براساس مقالات منتشرشده در مجلات علمی معتبر، ابتلای هم‌زمان به دو بیماری کوویدـ۱۹ و آنفلوآنزا امکان‌پذیر است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ داده‌اند که آیا ممکن است فردی هم‌زمان هم به کوویدـ۱۹ مبتلا شود و هم به آنفلوآنزا؟

آن‌ها می‌گویند: براساس مقالات منتشرشده در مجلات علمی معتبر، امکان ابتلای هم‌زمان به این دو بیماری وجود دارد. مواردی در این خصوص در کشورهای اسپانیا، ایران، ژاپن و چین گزارش شده‌اند. در ایران براساس گزارشی در یکی از بیمارستان‌های شیراز، چهار بیمار به صورت هم‌زمان به آنفلوآنزا و کوویدـ۱۹ مبتلا شدند.

در اسپانیا نیز در مقاله‌ای به این موضوع اشاره شده است که سه مرد و یک زن هم‌زمان این دو عفونت را تجربه کردند. در ژاپن نیز در مقالات علمی یک مورد ابتلای هم‌زمان گزارش شده است و در چین نیز به یک مرد ۶۹ ساله اشاره شده است که هم‌زمان به این دو بیماری مبتلا شده است.

شواهد موجود نشان می‌دهد ابتلای هم‌زمان به این دو بیماری امکان‌پذیر است و باید پیش از شروع فصل سرما، تمهیدات لازم برای مقابله و درمان افرادی که دچار هر دو بیماری می‌شوند اندیشیده شود. این تمهیدات می‌تواند شامل بازنگری در پروتکل‌های تشخیصی به منظور شناسایی بهتر موارد دچار عفونت مضاعف آنفلوآنزا و کوویدـ۱۹ شود.

کد خبر 530120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha