شتری که صاحبانش آن را به یک خانواده در شهری دیگر در فاصله ۱۷۰ کیلومتری فروخته بودند، بیابان و دشت را به تنهایی پشت سر گذاشت تا وفاداری خود را این‌گونه به نمایش بگذارد و به خانه پیشین بازگردد.

فرار شتر وفادار در چين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، این شتر باوفا وقتی فرار کرد و پس از چند روز به صاحبان اصلی خود رسید، بسیار خسته و زخمی بود. حیوان حدود ۱۰۰ کیلومتر را در مسیری پرخطر راه رفته بود که یک چوپان او را دید و شتر را با خود به خانه برد. بعد با صاحبان فعلی و پیشین حیوان تماس گرفت و به این ترتیب شتر باوفا به خانه‌اش بازگشت.

یک زوج چینی شتر سالخورده خود را ۹ ماه پیش فروخته بودند و هرگز تصور نمی‌کردند بار دیگر او را ببینند اما شتر که به خانه قدیمی‌اش در شهر بایانور خو گرفته بود، نتوانست بیش از هشت ماه غم غربت را تاب بیاورد و از دست صاحبان تازه‌اش گریخت. حیوان ۲۷ ژوئن از مزرعه پرورش شتر بیرون آمد و چند روز پیاپی در خیابان و بیابان و دشت راه رفت. سرانجام یک چوپان محلی شتر را دید و تلاش کرد صاحب آن را پیدا کند و حیوان را بازگرداند.

وقتی مالک تازه شتر در جریان ماجرا قرار گرفت، برای پس گرفتن شتر به خانه مرد چوپان رفت اما از آن سو، صاحبان پیشین حیوان هم تحت تاثیر وفاداری و فداکاری شتر خودشان را به محل قرار رساندند تا حیوان را از مالک تازه بخرند. آنها در یک معامله دوسر سود شتر وفادار را با یک شتر دیگر تاخت زدند و یک پارچه هم به گردن حیوان بستند تا نشان دهند این حیوان بخشی از دارایی‌های خانوادگی‌شان است.

خبر و داستان بازگشتن این شتر باوفا به گوش و چشم میلیون‌ها شهروند چینی رسید و در شبکه‌های اجتماعی غوغا به پا کرد. زوج چینی اعلام کردند قصد دارند این شتر را برای همیشه پیش خودشان نگه دارند و اجازه بدهند او در دشت و صحرا برای خودش آزاد و رها باشد.

کد خبر 532508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha