سیدحسن خمینی، تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت‌زهرا(س) گفت: واقعیت این است که دشمنان قسم‌خورده‌ای داریم. تحریم‌های بسیار ظالمانه‌ای که در کشور پدید آورده‌اند عامل فقر، پایین‌آمدن سطح درآمدها و سختی‌های شدید بر مردم شده است.

حسن خمینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جماران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت‌زهرا(س) گفت: «همه در برابر قانون مرگ مساوی هستیم. باید این در قانون زندگی هم جاری باشد. همه در برابر قانون زندگی هم باید مساوی باشیم. اگر قرار است لطفی صورت بگیرد، اتفاقا قانون باید به نفع فقرا و غیر قدرتمندان تفسیر شود؛ به تعبیر امام، به نفع مستضعفین تفسیر شود. قانونی که وقتی به قدرت می‌رسد تیغش نمی‌برد، همان بهتر که از بیخ برداشته شود».

 او افزود: «واقعیت این است که دشمنان قسم‌خورده‌ای داریم. تحریم‌های بسیار ظالمانه‌ای که در کشور پدید آورده‌اند عامل فقر، پایین‌آمدن سطح درآمدها و سختی‌های شدید بر مردم شده است».

سیدحسن خمینی همچنین گفت: انسان وقتی از بهشت زهرا(س) عبور می‌کند، مانند همه آرامستان‌های دیگر، دائما باید با خودش این مسئله را مرور کند. بعضی وقت‌ها به تعبیر امام «تقارب آجال» می‌شود؛ یعنی مرگ‌ها به انسان نزدیک‌تر و ملموس‌تر می‌شود. مثل روزگار فعلی ما که کرونا می‌آید و همه را می‌گیرد. البته یکی از علل اینکه این بیماری این مقدار همه را می‌ترساند، این است که فقیر و غنی را به یک اندازه می‌کشد. اگر این بیماری مختص فقرا بود، آن‌گونه که باید جامعه جهانی را نمی‌ترساند. چون اغنیا هم از آن راه فراری ندارند، بنابراین همه با هم از آن پرهیز می‌کنند. او با بیان اینکه این روزگار شرایط خاص خودش را پیدا می‌کند، ادامه داد: روز اول عید، لحظات تحویل سال، من به حرم آمده بودم و با رئیس سازمان بهشت زهرا تماس گرفتم و دیدم آنها در همان ساعت هم مشغول کفن‌ودفن هستند. واقعا چون مرگ تعطیل‌بردار نیست، خدمات مرگ هم تعطیل‌بردار نیست؛ به‌خصوص اینکه چنین حادثه‌ای پیش می‌آید و فرازوفرودهایی پیدا می‌کند و متأسفانه الان در دوره فراز آن هستیم.

کد خبر 531758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha