از وقتی بوستان نهج‌البلاغه ساخته شد، شهروندان منطقه هرازگاهی منتظرند تا خبر خوشی از این بوستان بشنوند.

بوستان

همشهری آنلاین_رابعه عبدالحسینی:  از راه‌اندازی فاز جدید این بوستان و بیشتر شدن سرانه فضای سبز منطقه تا اضافه شدن یک امکان گردشگری و تفریجی تازه. حالا هم مدتی است بوستان نهج‌البلاغه صاحب تفریحات پرهیجانی شده‌است که ضربان قلب‌تان را حسابی بالا می‌برد و یک خاطره خوش برایتان به یادگار می‌گذارد. بانجی‌جامپینگ، سوئینگ و راپل از جمله ورزش‌های هیجانی است که امکان استفاده از آن در پل معلق آسمان در بوستان نهج‌البلاغه فراهم شده ‌است. در این گزارش امکانات تفریحی این بوستان را مرور می‌کنیم.  


یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری بوستان نهج‌البلاغه که پای شهروندان زیادی را به این بوستان می‌کشاند قدم زدن روی پل معلق آسمان است. این پل نخستین پل معلق کشور است که عرشه تخت دارد. «محمود گنجعلی‌بیک» مدیر پروژه مکان شهر مهر و سازنده و ایده‌پرداز پل معلق نهج‌البلاغه درباره این پل منحصربه‌فرد می‌گوید: «پل معلق بوستان نهج‌البلاغه ۲۸۵‌متر طول، ۲‌متر عرض مفید و ۶۵‌متر از کف رودخانه ارتفاع دارد. این پل در نوع خود نخستین پل معلق ایران به شمار می‌رود. تور و دستگیره این پل در برابر باد مقاوم است و ظرافت و زیبایی خود را هم حفظ کرده. چند سال پیش هم پل معلق دیگری در مشکین‌شهر ساخته شد اما سازه‌های این ۲ پل با هم متفاوت است. تفاوت این پل با پل مشکین‌شهر در شکل کف آن است. پل مشکین‌شهر، قوسی شکل اما پل معلق بوستان نهج‌البلاغه صاف است.»

  • بازی‌های روی پل

پل معلق آسمان در بوستان نهج‌البلاغه به اندازه کافی زیبایی دارد تا انتخاب شما برای قدم زدن باشد. نه تنها بوستان سرسبز نهج‌البلاغه را زیر پایتان دارید، بلکه می‌توانید برج میلاد، برج آزادی و کوه‌های شمیران را از آن بالا تماشا کنید. از ظرفیت این پل نیز برای بازی‌های هیجان‌انگیز از جمله بانجی‌جامپینگ، راپل، سوئینگ و صعود استفاده شده‌است. گنجعلی بیک ادامه می‌دهد: «علاوه بر افرادی که می‌خواهند یک ورزش مهیج را تجربه کنند، افرادی که می‌خواهند تکنیک راپل را در کوهنوردی و صخره‌نوردی تجربه کنند می‌توانند به پل معلق آسمان بیایند.» سوئینگ هم بازی هیجانی دیگری است که تجربه تاب خوردن در ارتفاع ۶۵ متری را برای شما رقم می‌زند. اگر بعد از تماشای پل معلق آسمان از پایین، دلتان خواست که به سمت پل صعود کنید می‌توانید با استفاده از تجهیزات ایمن صعود، تجربه صعود به ارتفاع ۶۵ متری را هم داشته‌باشید. صعود هم یکی دیگر از بازی‌های هیجانی این پل به شمارمی‌رود. درست در نیمه پل، تجهیزات بازی بانجی‌جامپینگ هست. در این ورزش هیجان‌انگیز، تجهیزات محافظ و طناب فنردار به شما متصل می‌شود تا از پل پایین بپرید و حس پرواز و رهایی را تجربه کنید. تفاوت این ورزش هیجانی در بوستان نهج‌البلاغه با نمونه‌های مشابه در بام تهران، بوستان ولایت، کیش و گنجنامه همدان این است که هیچ‌کدام این ارتفاع را ندارد و بانجی جامپینگ را فقط در بوستان نهج‌البلاغه می‌توانید از چنین ارتفاعی تجربه کنید. برای استفاده از این ورزش محدودیت سنی ندارید اما قبل از آن فشارخون‌تان بررسی می‌شود و بعد از امضای فرم سلامت می‌توانید از بانجی‌جامپینگ استفاده کنید. افراد با وزن بیش از ۱۲۰ کیلوگرم نمی‌توانند از این ورزش استفاده کنند.  

  • هزینه ورزش‌های هیجان‌انگیز 

ورودی پل معلق آسمان ۱۰ هزار تومان است. اما اگر بخواهید از ورزش‌ها استفاده کنید برای سوئینگ نفری ۳۰۰ هزار تومان، راپل ۷۰ هزار تومان و بانجی‌جامپینگ ۲۸۰ هزار تومان باید بپردازید.  

  • جاذبه‌های خاص گردشگری منطقه

هر چند با شیوع ویروس کرونا، گردشگری از تب و تاب افتاده‌است. اما با رعایت قوانین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانیم بعدازظهرهای بلند تابستان را در بوستان‌ها و نقاط گردشگری با فضای باز بگذرانیم. بوستان نهج‌البلاغه مانند بسیاری از بوستان‌های بزرگ و مجهز پایتخت، آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل میزبان شهروندان بیشتری است.«مهدی درویشی» مسئول گردشگری شهرداری منطقه ۲ می‌گوید: «شهرنشینی و انواع آلودگی‌های زیست‌محیطی باعث شده تا شهرنشینان برای رهایی از محیط شهری در ایام فراغت و تعطیلات به طبیعت پناه ببرند.» او منطقه ۲ را دارای جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای می‌داند که آن را از سایر مناطق پایتخت متمایز می‌کند: «منطقه ما با داشتن جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری همواره یکی از مقاصد گردشگری پایتخت‌نشینان است. بوستان نهج‌البلاغه یکی از زیباترین نقاط گردشگری است که تفریحات خاص و منحصربه‌فردی را برای شهروندان فراهم کرده‌است.»

  • جاذبه‌های دیگر بوستان نهج‌البلاغه
  1. شهربازی بیلینو : شهربازی متفاوتی است که در آن ماشین‌آلاتی مانند جرثقیل و لودر در ابعاد کوچک اما با همان کارآیی وجود دارد. این شهربازی نخستین پارک عمرانی ایران به حساب می‌آید و جالب‌ترین نکته در مورد آن واقعی بودن وسایل و امکانات راه و ساختمانی برای آموزش و سرگرمی کودکان است.  
  2. شهربازی سرزمین شگفت‌انگیز : شهربازی سرزمین شگفت‌انگیز بازی‌های متفاوت و جذابی را در خود جا داده است. پیست پرش در آسمان، یک بازی هیجان‌انگیز است که روی یک قسمت سرسره مانند با یک تیوپ سر می‌خورید و بعد از ارتفاعی مشخص روی یک تشک بزرگ پرتاب می‌شوید. افراد بالای ۵ سال می‌توانند از این تفریح هیجان‌انگیز استفاده کنند.  سافاری پارک وحشت یکی دیگر از سرگرمی‌های پرطرفدار این روزهای پارک نهج‌البلاغه تهران است که شباهت بسیاری به تونل وحشت دارد با این تفاوت که در سافاری پارک وحشت به جای سوار شدن بر یک ترن، به‌صورت پیاده داخل می‌روید. قایق پرش در آب هم یکی از دیگر تفریحات مهیج بوستان نهج‌البلاغه است. در قایق پرشی، شما روی یک قایق خاص قرار می‌گیرید و سپس روی یک سرسره به بالا کشیده می‌شوید. پس از چند ثانیه رها شده و با سرعتی زیاد به سمت آب پرتاب می‌شوید.  اگر تا به حال زیپ لاین و هیجان آن را تجربه کرده باشید، احتمالاً استفاده از راپل هوایی نیز برای شما بسیار جذاب خواهد بود. راپل هوایی سرگرمی شبیه زیپ لاین است. با این تفاوت که شما به‌صورت نشسته در ارتفاع پرواز خواهید کرد. همه این بازی و هیجانات در شهربازی سرزمین شگفت‌انگیز بوستان نهج‌البلاغه جمع شده‌است.  
  3. سینما ۶ بعدی و گیم ۷ بعدی : بوستان نهج‌البلاغه صاحب بسیاری از نخستین‌هاست. سینما گیم ۷ بعدی هم نخستین نوع این‌گونه سینما در کشور است که در بوستان نهج‌البلاغه کار خود را با ظرفیت ۷ نفر آغاز کرد. در سینما گیم ۷ بعدی، هر صندلی مجهز به یک تفنگ لیزری است. تماشاچی‌ها در یک بازی شرکت کرده و با حرکت روی ترن یا سوار بر اسب و ماشین، زامبی‌ها را می‌کشند یا کابوی‌ها را از بازی خارج می‌کنند و امتیاز می‌گیرند. مدت زمان بازی هم از ۵ تا ۷ دقیقه است. هیجان بازی اینجاست که صندلی‌ شما در تمام جهات با شدت متفاوت در طول بازی حرکت می‌کند. با افکت‌های طوفان، رعد و برق و باد هم خود را درست در شرایط بازی احساس می‌کنید و لذت بیشتری می‌برید. این سینما میزبان افراد بالای ۷ سال است.
کد خبر 531072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha