یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس مجلس روز گذشته هنگام بررسی لایحه موافقتنامه همکاری حقوقی بین دولت‌های جمهوری اسلامی و جمهوری ارمنستان خطاب به نمایندگان خانه ملت اعلام کرد

 که این آخرین رأی‌گیری شما در مجلس هفتم است تا به این ترتیب پایان عمر 4ساله این مجلس را اعلام کرده باشد. اگر مشکل حد نصاب در روزهای آغازین سال 87 به مسئله لاینحل مجلس هفتم تبدیل شده بود، اما در چهارصد و بیست و هشتمین جلسه علنی این مجلس، بیش از 250 نماینده آمده بودند تا در مراسم اختتامیه حضور یابند.

به استثنای روزهایی که مجلس برنامه استیضاح یا رای اعتماد به نمایندگان را در دستور کار خود داشت، کمتر روزی دیده می‌شد که جایگاه خبرنگاران نیز تا این حد مملو از نمایندگان رسانه‌های خبری بوده باشد.

به این ترتیب ساعت 45/11 دقیقه پنجم خرداد و پس از قرائت بیتی از سعدی توسط غلامعلی حداد عادل زنگ پایان مجلس هفتم به صدا درآمد تا 183 نماینده این مجلس که به هرترتیبی از راهیابی به مجلس هشتم بازمانده‌اند، جای خود را به نفرات جدید بدهند.

آخرین نطق حداد در مجلس هفتم

حداد عادل پیش از به صدا در آمدن زنگ پایان مجلس با ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های مجلس هفتم گفت: در این مدت قوانین زیادی تصویب کردیم و از 823 اعلام وصولی که داشتیم 448 مورد در مجلس به انجام رسید. برخی از این موارد نهایی شده و به دولت نیز ابلاغ شده است.

تعدادی هم در مراحل دیگری قرار دارد ولی کارشان در مجلس به پایان رسیده که از این تعداد 144 مورد مصوبه مربوط به موافقتنامه‌های اقتصادی، بازرگانی، قضائی، گمرکی و همکاری‌های مالیاتی با کشورهای دیگری بود که بسیار اثر مثبتی در توسعه روابط بین‌المللی کشور داشت.

حداد عادل ادامه داد: 12 تحقیق و تفحص در مجلس قرائت شد. 104 سؤال در صحن علنی مطرح شد و 3 مورد هم استیضاح در مجلس صورت گرفت. وی با بیان اینکه مجلس هفتم یک مجلس اخلاقی، عقلانی بود تاکید کرد: مجلس هفتم فضایی آرام داشت اما بحث‌ها جدی بود.

این آرامش درعین جدیت یکی از خصوصیات این مجلس و از افتخارات جمع ماست. در پایان با اهدای کتاب کلیات سعدی به همراه یک لوح از تمامی نمایندگان تقدیر شد.

آخرین ناطق پیش از دستور

امیدوار رضایی، حسین نجابت، سید قباد مرتضوی فارسانی و محمودرضا حسنوند 4 ناطق پیش از دستور آخرین جلسه علنی مجلس هفتم بودند. آخرین نطق پیش دستور مجلس هفتم را حسنوند ایراد کرد.

افتتاحیه مجلس هشتم

هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، فردا با پیام رهبر معظم انقلاب و حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری افتتاح می‌شود. سخنرانی رئیس‌جمهوری، گزارش سرپرست وزارت کشور از روند برگزاری انتخابات هشتم و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب از برنامه‌های مراسم افتتاحیه است.

نشست مطبوعاتی حداد عادل

سی و دومین و آخرین نشست مطبوعاتی حداد عادل امروز با حضور خبرنگاران برگزار می‌شود. رئیس مجلس در نشست قبلی خود از برگزاری این نشست در روز اختتامیه مجلس هفتم خبر داده بود اما به‌دلیل تراکم کاری، این نشست به امروز موکول شد.

کد خبر 53071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز