یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

دلیل دلتنگی‌تان از اینکه در مجلس هشتم حضور ندارید چیست؟

دلتنگی‌های لذت‌بخش

هادی حق شناس نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: بنده کارمند مجلس نبودم بلکه 4سال مامور مجلس بودم و الان هم ماموریت من که شروع آن با رای مردم و پایانش نیز با رای مردم بود، به اتمام رسیده است. اگر در این 4سالی که در مجلس بودیم وظیفه مسئولیت خود را به نحو احسن انجام داده باشیم، دستاورد مهمی است. تصور من این است که تقریبا به طور نسبی وظایف خود را در حد توان خود انجام دادیم و از این بابت خوشحالیم به طور طبیعی انسان‌ نسبت به هر محیطی پس از مدتی انس و الفت خاصی پیدا می‌کند که اگر آن مقاطع را با موفقیت طی کرده، دلتنگ آن می‌شود و این دلتنگی لذت بخش است مانند اینکه ما پس از گذراندن دوران مدرسه و پس از ورود به دانشگاه، اگر دروس‌مان را در مدرسه با موفقیت گذرانده باشیم دلتنگ دوران مدرسه خواهیم شد و اگر نه، ‌درس نخوانده باشیم و تجدید یا مردود شده باشیم قطعا دلتنگ آن دوران نخواهیم شد.

بنابراین احساسم این است که متناسب با توان خود کار کردیم و از فرصت‌ها تا آنجا که توانستیم استفاده کردیم و از این بابت دلتنگ موفقیت‌هایی هستیم که به دست آوردیم و امیدواریم دور جدیدی که از هفت خرداد شروع می‌شود شیرین‌تر از دور قبل باشد و مجلس تواناتر از سابق ادامه کار دهد، زیرا اگر به بطالت بگذرد دلتنگی‌ ما که در مجلس نیستیم بیشتر خواهد شد. من قبل از مجلس در سازمان بنادر و کشتیرانی فعالیت داشتم که بعد از مجلس به این سازمان برمی‌گردم و چون سابقه خوشی هم در آن از خود بجا گذاشتم فکر نمی‌کنم در بازگشت من مشکلی ایجاد شود.

هنوز پیشنهادی نشده

ولی الله آذروش نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران و عضو فراکسیون مدیریت شهری: اهدافی که نمایندگان مجلس دنبال می‌کنند، اهداف بلندی هستند. مطالبات بحق مردم، تلاش در مسیر حل مشکلات و معضلات کشور و... نشان از مسئولیت خطیر و مهم نمایندگی و بار سنگینی که امانت الهی است بر عهده نماینده گذاشته می‌شود. بنده تجربه بسیار ارزشمندی را در طول هشت سال عضویت در کمیسیون‌های تخصصی به دست آوردم. بزرگترین طرح‌ها و لوایح کشور در بحث حمل و نقل و رفع معضلات و مشکلات عمومی، راهکارهای عملی، بحث مسکن و بحث بهینه‌سازی سوخت از جمله موارد مورد بررسی کمیسیون عمران مجلس بود که اگر درست و صحیح اجرا شود کمک بزرگی به رفع مشکلات می‌کند.

ما همه‌مان عاشق نظام جمهوری اسلامی هستیم و هر جا باشیم و هر کجا فعالیت داشته باشیم وامدار این نظام و خدمتگزار مردم، مردمی که در عرصه‌های مختلف بزرگواری‌ خودشان را نشان دادند هستیم. بنده نیز هر جا باشم اهداف قبلی خود را ادامه می‌دهم و دلتنگی‌ام از اینکه در مجلس هشتم نیستم در خصوص طرح‌ها و پروژه‌هایی بود که در مورد آن تلاش کردیم و آغازگر آن بودیم، در بحث حمل و نقل، تولید مسکن که نیازمند پیگیری جدی بود، احتمال می‌دهم با آن شدت که کار را پیگیری می‌کردیم به منصه ظهور نرسد و فعالیت‌هایی که در فراکسیون مدیریت شهری داشتیم به نحو احسن پیگیری و نتیجه مطلوب ندهد. به نظر من مجلس جایگاه تخصص است و امیدواریم از افراد متخصص و توانا در کارهای اساسی و زیربنایی و کمیسیون‌های تخصصی استفاده شود.  بنده قبل از مجلس شهردار بودم و گزینه‌های مختلفی برای فعالیت‌ آینده‌ام مطرح است که هنوز تصمیم قطعی نگرفتم.

اشتغالزایی برای جوانان

فتح‌الله حسنوند نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات: تنها دلتنگی‌مان توجه به بحث اشتغالزایی برای نسل جوان در مجلس هفتم است که اکثر نمایندگان به خاطر این رای نیاوردند که نتوانستند در حوزه انتخابیه خود به آن جامه عمل بپوشانند.

اینکه بعد از مجلس چه کار می‌کنم، باید ببینیم آقایان چه تصمیمی می‌گیرند. من که بیش از 70طرح و پروژه را در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای پیگیری کردم مسلما در کارهای اجرایی توانمند شدم و عزیزان دولت اگر بخواهند از تجربه من در کارهای اجرایی استفاده کنند به خاطر مردم قبول می‌کنم. تا الان هم ما زمینه‌هایی را که می‌توانیم در آنجا فعالیت کنیم را اعلام کردیم ولی هنوز پیشنهادی به من نشده است. بالاخره اگر از این کوله‌بار تجربه استفاده نشود به ضرر مملکت تمام خواهد شد، زیرا ما خودمان با خودمان می‌سازیم. ضمنا من قبل از مجلس تدریس می‌کردم.

خوشحالم که حضور ندارم

مهرانگیز مروتی نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان: دلتنگی ندارم و من واقعا خوشحالم که در مجلس هشتم حضور ندارم. چون مجلس هفتم کار نظارتی خود را انجام نداد که به نظر من ممکن است این رویه در مجلس هشتم نیز ادامه یابد. من آموزش و پرورش  هستم و به آموزش و پرورش برمی‌گردم و از دوستان‌مان در هیات رئیسه مجلس هفتم گله‌مندم از این جهت که فرم‌هایی را به نمایندگان اصولگرا دادند که پیشنهاد کار در جاهای مختلف بود ولی از هیچ کدام از اعضای اقلیت مجلس سؤالی نکردند از اینکه چه کار می‌کنند و بعد از مجلس کجا ادامه خدمتگزاری به مردم را در پی خواهند گرفت. حتی به یکی از دوستان نماینده من پیشنهاد سه، چهار پست کلیدی داده شد. بالاخره ما همکار بودیم، چهار سال در کنار هم فعالیت داشتیم، و فکر نمی‌کنم که این عمل هیأت رئیسه عمل خوبی باشد.

بعدا می‌گویم

اکبر اعلمی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: اصلا دلتنگ مجلس نمی‌شوم. اینکه بعد از مجلس هفتم چه کار می‌کنم، را بعدا می‌گویم، هنوز تصمیم قطعی نگرفتم.

ادامه معلمی

هادی دوست محمدی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: از بعضی تصمیمات و رفتارهایی که دوستان در هیأت رئیسه داشتند گلایه دارم. به نظر من بهتر از این می‌شد مجلس را اداره کرد. یکی از ابزارهای نمایندگان از بعد نظارتی سؤال و استیضاح و پیگیری‌های نظارتی است که متاسفانه وزرا با فاصله بسیار زیادی به مجلس فرا خوانده می‌شدند که گاهی اوقات به بهانه‌هایی آمدن وزیر تا دو سال طول می‌کشید که این به شیوه اداره مجلس برمی‌گردد.

همچنین گاهی اوقات فشارهایی از طرف هیأت رئیسه به نمایندگان وارد می‌شد جهت پس گرفتن امضای استیضاح و همان‌طور که استیضاح یعنی توضیح خواستن این عوامل باعث تضعیف بعد نظارتی شد هر قدر که مجلس قانونگذاری کند اگر این بعد تضعیف شود نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت که من دلگیر این مسئله در مجلس هفتم هستم. بنده معلم هستم و مدرس تربیت معلم که اگر شرایط فراهم شود مسلما تحصیل و تدریس برای بنده اصل خواهد بود. اگرچه پیشنهادهایی برای کار به من شد ولی چون احساس می‌کنم حضورم در آنجا زیاد مفید نخواهد بود تمایلی به آن نشان ندادم.

کد خبر 53004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز