یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: شورای شهر، دو فوریت طرح « الزام ستاد هماهنگی شورایاری شورای اسلامی شهر تهران به تشکیل سومین دوره شورایاری محلات شهر تهران» را تصویب کرد

سخنگوی شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: براساس ماده واحده این طرح و در راستای تحقق مفاد تبصره 21 مصوبه بودجه سال 87 شهرداری تهران، ستاد هماهنگی شورایاری شهر تهران موظف است از تاریخ ابلاغ این مصوبه حداکثر ظرف 15 روز با هماهنگی کلیه دستگاه‌های ذی ربط نسبت به ارائه دستورالعمل تشکیل سومین دوره انجمن‌های معتمدین محلات شهر تهران به گونه‌ای که حداکثر تا 15 شهریور ماه سال‌جاری شرایط تشکیل آنها تمهید شود، اقدام کند.

خسرو دانشجو  افزود: اقدامات انجام شده در این خصوص باید به گونه ای باشد که حداکثر تا 15 شهریور ماه نسبت به تشکیل این انجمن‌ها اقدام شود.

طلا در شورا

فرماندار تهران دیروز میهمان شورا بود. دانشجو با اشاره به این نکته گفت:حسین طلا با دعوت اعضای شورا در جلسه امروز حضور داشت. وی لزوم هماهنگی بیشتر شورا با فرمانداری تهران را دلیل حضور فرماندار در جمع اعضای شورا دانست و تدوین راهکاری مناسب برای کاهش اعتراضات فرمانداری به مصوبه‌های شورا را ضروری خواند.

همچنین مهدی چمران با اشاره به ارتباط فرمانداری با شورا گفت: مصوبات شورا باید براساس قانون به فرمانداری ارسال شود. وی با اشاره به اعتراضات فرمانداری تهران به مصوبات شورای شهر تهران گفت: حدود 40 درصد از مصوبات شورا مورد اعتراض فرمانداری واقع شده‌است.

چمران ادامه داد: رفت و برگشت مصوبات مورد اعتراض فرمانداری و گذران بروکراسی اداری موجب می‌شود که وقت بسیاری در این زمینه تلف شود. بهتر است بدون برگشت مصوبات مورد اعتراض به شورا، اصلاحات صورت بگیرد که اتلاف وقت نداشته باشیم.

سخنگوی شورای شهر همچنین ضمن تشریح‌ راهکارهای تعامل بیشتر با فرمانداری در جلسه امروز اظهار داشت: یکی از اعضای شورای شهر به فرمانداری پیشنهاد کرد که در زمان بررسی مصوبات شورا یکی از نمایندگان فرمانداری هم حضور داشته باشد که فرمانداری تهران تصریح کرد یک نماینده به تنهایی دایره‌المعارف قوانین نیست.

دانشجو در پایان گفت: براساس توافق به عمل آمده مقرر شد، شورای شهر جلسات تعاملی بیشتری  با فرمانداری تهران داشته باشد.

کد خبر 53060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز