سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای شهر طرح بهای خدمات تشویقی و تعیین شاخص‌های اقتصادی جلب مشارکت شهروندان در ایجاد و توسعه فضای سبز و بدنه و فضاهای بلااستفاده ساختمان‌ها در شهر تهران را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، با توجه به این که توسعه فضای سبز بر بدنه ساختمان‌ها به عنوان یکی از شاخص‌های نوین توسعه پایدار شهری است؛ این طرح به منظور استفاده از اثرات زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی و با هدف جلب مشارکت شهروندان به شورای شهر ارائه شد.

در این طرح شهرداری تهران ملزم شده است به منظور استفاده از قابلیت‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مشارکت شهروندان در تامین سرانه فضای سبز مورد نیاز و ارتقای شاخص‌های زیباسازی سیما و منظر شهری، در چارچوب نظام برنامه‌ریزی شهر تهران اقدامات لازم را انجام دهد.

تعیین حداقل میزان اختصاص فضای سبز مورد نیاز به نسبت مساحت عرصه هر ملک در ضوابط فنی پروانه ساخت، عرضه گیاهان کم مصرف به لحاظ آبیاری و تعیین ضوابط تشویقی و بازدارنده برای مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضای سبز از جمله اقدامات در نظر گرفته برای اجرای این طرح است.

ایجاد فضای سبز عمودی و افقی مربوط به سطوح افقی ساختمان‌ها، استفاده از فضای حیاط خانه‌ها و ایجاد گلخانه‌هایی در سقف خانگی و استفاده از فضاهای بدون استفاده ساختمان‌ها از شیوه‌های کلی اجرای این طرح است.

استفاده شهروندان از آب غیرشرب، ذخیره‌سازی آب حاصل از بارندگی‌ها و تصفیه آب فاضلاب خانگی و شیوه‌های مدرن در آبیاری فضاهای سبز ساختمانی از دیگر ضروریات اجرای صحیح طرح است.

کد خبر 56006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز