همزمان با شروع تابستان برای بهره‌وری بهینه از منابع انرژی و آشنایی شهروندان با روش‌های صحیح الگوی مصرف آب، دورهای آموزش مجازی در سرای محله برگزار می‌شود.  

صرفه


این روزها با توجه به شروع فصل گرما و شیوع بیماری کووید ۱۹ به طبع مصرف آب افزایش یافته که نیازمند مدیریت صحیح از سوی شهروندان است. مدیر روابط‌عمومی‌ و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب منطقه ۴ با بیان این مطلب افزود: «طرح تابستانی آموزش مصرف بهینه آب با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌صورت آنلاین در صفحات فضای مجازی شهرداری‌ها و سرای محله‌ها در حال اجراست. »
به گفته «محسن گرزین» با توجه به وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور، به‌ویژه تهران، و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب، آشنایی شهروندان با مواردی مانند حفظ و نگهداری منابع آب، ضرورت اجرای کامل شبکه جمع‌آوری فاضلاب، بازچرخانی آب به چرخه طبیعت از طریق تصفیه فاضلاب، استفاده از فاضلاب خاکستری و نقش مؤثر آن درکاهش چشمگیر هدررفت آب شیرین ضرورت دارد.  
گرزین همچنین با اشاره به میزان استاندارد استفاده هر خانواده از انشعاب آب توضیح داد: «الگوی مصرف در مصارف خانگی به ازای هر خانوار ۱۴ مترمکعب در ماه است و در مصارف غیرخانگی ظرفیت مجاز برای مصرف در قبض آب بها درج شده است. بنابراین در واحدهای مسکونی و غیرمسکونی مصرف آب بیش از الگوی مصرف مشمول تعرفه بالاتر می‌شود. »
این مدیر از شهروندان درخواست کرد تا در زمان پیک مصرف آب در ساعت‌های ۱۱ تا ۱۴ و ۱۸ تا ۲۲ برای سعی کنند با برنامه‌ریزی، میزان مصرف آب را در این ساعت‌ها کنترل کنند و کاهش دهند.  
مدیر روابط‌عمومی ‌و آموزش همگانی شرکت آبفا (۴) در پایان اضافه کرد: «مشترکان محدوده آبفا (۴) می‌توانند برای ثبت و پیگیری حوادث با شماره ۱۲۲، ثبت و پیگیری شکایات با شماره ۵۵۸۱۱۰۰۴ و یا با سامانه پیامکی ارتباط مستقیم با مدیرعامل آبفای منطقه ۴ با شماره ۲۰۰۰۰۴۱۲۲ تماس بگیرند.  
 

کد خبر 529770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha