منطقه ۱۲ به‌عنوان قدیمی‌ترین منطقه پایتخت امروز گنجینه‌ای از بناهای تاریخی ارزشمند را در دل خود جای داده که متأسفانه طی دهه‌های گذشته بخش قابل توجهی از آنها به دلیل نوع مالکیتی که داشتند مورد آسیب‌های جدی قرار گرفته‌اند.

سعادتی

علی محمد سعادتی / شهردار منطقه ۱۲ :منطقه ۱۲ به‌عنوان قدیمی‌ترین منطقه پایتخت امروز گنجینه‌ای از بناهای تاریخی ارزشمند را در دل خود جای داده که متأسفانه طی دهه‌های گذشته بخش قابل توجهی از آنها به دلیل نوع مالکیتی که داشتند مورد آسیب‌های جدی قرار گرفته‌اند. 

شهرداری منطقه ۱۲ امروز در تلاش است تا با شناسایی و تعیین تکلیف این بناهای قدیمی ارزشمند بستر احیا و بهسازی آنها را با همکاری مشارکت بخش خصوصی فراهم آورد و خوشبختانه موفق شده‌ایم در طول چند سال اخیر تعداد قابل توجهی از این بناها را از خطر تخریب کامل نجات دهیم. 
یکی از اتفاقات خوبی که در این مسیر طی دو سال اخیر شاهدیم استقبال نسل جوان از پروژه‌های احیا و بهسازی بناهای ارزشمند تاریخی در منطقه ۱۲ است. افزایش اقبال جوانان برای احیای خانه‌های قدیمی و تبدیل آنها به مراکز فرهنگی و اجتماعی کم‌کم موجب شکل‌گیری یک جریان اجتماعی خواهد شد که قطعاً منافع شهر در آن مستتر است. در واقع، نسل جوان امروز در محدوده تاریخی تهران دنبال گمشده‌ای می‌گردند که مطمئنند در هیچ یک از مناطق دیگر تهران نمی‌توانند آن را پیدا کنند. 
بازگشت نسل جوان به ریشه‌های فرهنگی و هویتی تهران قدیم حکایت از احیای دوباره زندگی در منطقه‌ای قدیمی دارد که در سایه غفلت‌ها دچار آسیب شده بود. ما با ارج نهادن به این رفتار و حرکت ارزشمند می‌کوشیم با تشویق و ترغیب جوانان و سرعت‌بخشیدن به امور اجرایی مربوط، موانع پیش روی آنها را برداریم تا موجب دلسردی و عقبگرد آنها نشود. ضمن اینکه معتقدیم اگر جوانان ببینند با تلاش ما بخشی از بروکراسی‌های اداری برداشته می‌شود و شهرداری نیز همسو و همراه آنها در پیشبرد چنین پروژه‌هایی گام برمی‌دارد با انگیزه بیشتری وارد میدان می‌شوند. 
شهرداری منطقه ۱۲ مجدداً از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان جوان به احیای بافت‌های تاریخی با هدف بازگرداندن زندگی به این منطقه باهویت دعوت می‌کند. 

کد خبر 529621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha