برای یک بیمار هیچ چیز بهتر از نسخه شفا نیست. نسخه‌ای که حالش را خوب کند و به دردش خاتمه بخشد.

آستان قدس

همشهری آنلاین_ مژگان مهرابی:  آن هم به دست طبیبی حاذق که طبابتش هر تن رنجوری را سالم می‌کند. این طبیب سرش شلوغ است و خانه‌اش یک لحظه خلوتی ندارد اما برای همه وقت می‌گذارد. برایش فرقی ندارد که بیمار داراست یا ندار، کرامتش اجازه نمی‌دهد دست رد به سینه کسی بزند. هر سال موعد میلادش دل شکسته‌های زیادی برای دیدنش راهی دیار طوس می‌شوند و امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا کمتر کسی توانسته به پابوسی‌اش برود. اما او آنقدر رئوف است که هیچ بیماری را بدون نسخه نمی‌گذارد. هفته گذشته به یمن خجسته میلاد حضرت امام رضا(ع)، عده‌ای از خادمان آستان قدس رضوی راهی بیمارستان مردم شدند تا نوشدارو برای بیماران بیاورند. ما هم همراه با اهالی منطقه ۱۴ و کادر درمانی بیمارستان مردم به استقبال‌شان رفتیم.  

  • مسافرانی از مشهد الرضا

ساعت ۴ عصر را نشان می‌دهد. جنب‌وجوشی در خیابان کرمان دیده می‌شود. کاسبان و اهالی محله با ایستادن در پیاده‌رو و خیابان انتظار کسانی را می‌کشند که مسافرانی از مشهد مقدس هستند. عده‌ای هم جلو بیمارستان مردم حضور دارند. غیر از آنها کادر درمانی بیمارستان هم حضور دارند. جمعیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی منتظر مهمان‌های عزیزی هستند که از راه دور می‌آیند. از مشهد. خدام امام رضا(ع) هستند که به یمن میلاد با سعادت آقا برای سرسلامتی به بیماران نسخه شفا می‌آورند. «رضا علیزاده» مسئول روابط‌عمومی بیمارستان مردم بیشتر از همه در تکاپوست. سعی دارد برنامه استقبال به نحو احسن و درخور مهمان‌ها برگزار شود. یک جابند نمی‌شود و مرتب به داخل بیمارستان می‌رود و برمی‌گردد. مراقب است چیزی کم و کسر نباشد. به یکی از همکارانش می‌گوید: «کرم آقا را ببین. هر سال روز میلاد امام رضا(ع) در بیمارستان جشن می‌گرفتیم. امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مقدور نشد این کار را انجام دهیم. تصمیم گرفتیم چند پرچم به در و دیوار بیمارستان نصب کنیم. چه فکر کردیم و چه شد؟ آقا شرمنده‌مان کرد و خدامش را فرستاد. » برای پرستاران و پزشکان این بیمارستان که ارادت خاصی به ساحت مقدس امام رضا(ع) دارند این بهترین رخداد کاری‌شان است.

  • بوی خوش حرم امام رضا(ع)

فضای بیرون گرم است و اهالی بی‌اعتنا به آن، منتظر آمدن مهمان‌ها هستند اما من برای فرار از گرما داخل بیمارستان می‌روم. سالن انتظار آذین‌بندی شده و صدای مدیحه‌سرایی فضا را پر کرده است. «آمده‌ام شاه پناهم بده... ه. » حال خوشی است اینجا. حتی همراهان بیماران هم به وجد آمده‌اند. چند دقیقه بعد یکی صدا می‌زند: «آقای علیزاده، مهمان‌ها رسیدند! ‌» دکتر تقی‌زاده، رئیس بیمارستان و علیزاده با شتاب بیرون می‌آیند. ۵ مهمان با لباس‌های خادمی. خادمی که جلو همه حرکت می‌کند روحانی است و پرچم حرم امام رضا(ع) را روی دست دارد. کادر بیمارستان همراه اهالی به استقبال می‌روند. خدام مدیحه‌سرایی کرده و با نوایی زیبا از کرم امام رضا(ع) می‌خوانند. عطر خوشی خیابان کرمان را پر کرده، رایحه بهشتی است. بوی خوش حرم امام رضا(ع)، پرچم گنبد طلایی آقا برای اهل این محله حکایت پیراهن یوسف را دارد که لمس آن دل را تا رضوان روانه می‌کند.

  • دست عنایت بر سر بیماران

در سالن انتظار کسی نیست که از دیدن خدام دل شکسته نشود و اشک به دیده‌اش نیاید. پرچم حرم امام هشتم(ع) یعنی دست عنایت آقا که بر سر بیماران کشیده می‌شود. نخستین جایی که دکتر تقی‌زاده پیشنهاد می‌دهد، پرچم برده شود، بخش icu کودکان است. بچه‌های بدحالی که نیاز به مراقبت ویژه دارند. خادمان امام رضا(ع) پشت در برایشان از رافت آقا می‌خوانند. و اینجاست که مادران و پرستاران دست به دعا شده تا نوزادان هرچه زودتر به آغوش مادرشان برگردند. دکتر تقی‌زاده رئیس بیمارستان مهمانان را راهنمایی می‌کند تا به همه بیماران سری بزنند. طبقه دوم بخش بلوک زایمان است. اتاق‌ها مملو از مادرانی است که تازه فارغ شده‌اند. با دیدن خدام امام رضا(ع) اشک شوق به دیده‌شان می‌آید. یکی از مادربزرگ‌ها نوه‌اش را در آغوش گرفته و زیر پرچم امام رضا(ع) می‌آید. نوزاد را از زیر پرچم رد می‌کند تا همیشه در پناه امام رضا(ع) باشد. مادر نوزاد می‌گوید: «به برکت وجودی آقا اسم پسرم را رضا می‌گذارم. » از حال و هوای این مراسم هرچه گفته شود باز کم است. باید دید و از خود بی‌خود شد. بیماران شوری که در حرم آقا تجربه داشتند را حالا در بیمارستان زیر پرچم سبز امام رضا(ع) تجربه می‌کنند. یکی از پرستارها می‌گوید: «برای رفتن به حرم آقا دلم تنگ شده بود. من هر سال دهه کرامت به مشهد می‌رفتم اما امسال به دلیل بیماری کرونا نتوانستم آنجا باشم. من نتوانستم بروم اما امام رضا(ع) برکتش را برای من فرستاد. »

  • قرعه دیدار به نام اهالی منطقه ۱۴ افتاد

عیادت از بیماران و احوالپرسی با آنها بیش از ساعتی طول می‌کشد. دست آخر مهمان‌ها به سالن کنفرانس دعوت می‌شوند تا خستگی راه گرفته و پذیرایی شوند. علیزاده می‌گوید: «ماجرای آمدن خدام امام رضا(ع) به بیمارستان مردم بیشتر به یک حکایت شیرین می‌ماند. ما هر سال بیمارستان را آذین‌بندی کرده و جشن می‌گرفتیم. امسال یکی از دوستان پیشنهاد داد از خدام امام رضا(ع) دعوت کنید به اینجا بیایند. چند نفری را به من معرفی کردند که با کمک آنها با خدام ارتباط بگیریم. یکی نامه می‌خواست و یکی جواب درستی به ما نداد. خلاصه دل شکسته به دوستان گفتم که فقط می‌توانیم آذین‌بندی کنیم. تا اینکه ریاست بیمارستان خبرم کرد که از آستان قدس رضوی اعلام کردند که تعدادی از خدام آقا به بیمارستان ما می‌آیند. گفتم امکان ندارد چون نامه‌نگاری ما نتیجه‌ای نداد. دکتر تقی‌زاده گفت که آستان قدس خبر دادند که هر سال به یکی از بیمارستان‌ها می‌روند و امسال هم بیمارستان مردم را انتخاب کردند. » با ذکر صلوات مداح، علیزاده به سخنش پایان می‌دهد. مداح از امام رضا(ع) می‌خواند و خیر مقدم به خدام آقا. در پایان یکی از خادمان امام هشتم(ع) شیشه گلابی که با آن ضریح را تمیز می‌کنند را به ریاست بیمارستان می‌دهد.

کد خبر 528353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha