رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد که سه نشان طلا و نقره و برنز برای ساختمان‌ها از نظر ایمنی طراحی شود.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در هفته گذشته حادثه ناگواری رخ داد که در اثر آن ۱۹ نفر از همشهریان ما جان خود را از دست دادند.

وی با بیان این که لازم بود طی این حادثه شورای شهر جلسه‌ای را به بررسی ابعاد آن اختصاص دهد، گفت: از همین رو از مسئولان وزارت بهداشت، وزارت کار، شهرداری و مالکین دعوت کردیم که در این جلسه حضور پیدا کنند که مالکین نیامدند چراکه برخی از آنها در بازداشت هستند و دکتر زالی نیز اعلام کرد که سه‌شنبه می‌تواند در جلسه حاضر شود.

وی با بیان این که در ابتدا کمیته شورای شهر تهران گزارشی از وضعیت این حادثه ارائه کرد، گفت: اعضا سوالاتی داشتند که اجازه دادیم همه آنها مطرح شود تا ابعاد حادثه به صورت همه جانبه بررسی شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه گزارش جامعی از سوی کارگروه شورای شهر تهیه می‌شود، ادامه داد: همه ما باید قصور خود را در این حادثه قبول کنیم و بهتر است از همین جا از مردم عذرخواهی کنیم. لازم است اقداماتی انجام دهیم تا مجددا حادثه این چنینی در پایتخت رخ ندهد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر این که ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شده که تنها ۲۲۰ مورد ایمن‌سازی شده‌اند، گفت: شهرداری به اندازه کافی اختیارات و قدرت ندارد و لازم است حداقل برای شهرداری‌های کلان شهرها در دولت و مجلس رایزنی کنیم تا اختیارات آنها برای برخورد با ساختمان‌های ناایمن افزایش پیدا کند.

وی افزود: لازم است که طرحی در شورای شهر مطرح شود تا بر اساس آن ساختمان‌ها شناسنامه ایمنی دریافت کنند و به ساختمان‌های دارای ایمنی کامل رتبه طلا، به ساختمان‌های دارای ۷۰ درصد ایمنی نشان نقره و به ساختمان‌های دارای ایمنی کمتر نشان برنز دهیم و این ساختمان‌ها نیز به اطلاع مردم برسد.

وی در مورد ارائه گزارش کارگروه ویژه شورای شهر در حادثه کلینیک سینا، گفت: ابعاد حادثه زیاد است و کارگروه باید جلسات زیادی بگذارد و زمانی که گزارش آماده شد آن را به سمع و نظر مردم می‌رسانیم.

کد خبر 528169
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha