دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

 مرحله نخست انتقال آب تصفیه‌خانه ششم برای بهره‌برداری از آب سالم ساکنان منطقه ۲۲ به پایان رسید.  

سد

مجری طرح‌های آبرسانی مناطق ۲۱ و ۲۲ گفت: «با توجه به رشد بی‌رویه ساختمان‌ها و برج‌ها در محدوده منطقه ۲۲ و رفع کمبودها، طرح تأمین بیش از ۷۰‌درصد نیاز آبی روزانه ساکنان این محدوده از پایتخت، از طریق آب تصفیه‌خانه ششم تهران پیش‌بینی شد، اما وسعت کار زیاد بود و باید لوله‌های «فولادی» با قطر زیاد در تأمین آب آشامیدنی پایدار منطقه ۲۲ مورد استفاده قرار می‌گرفت.

برای همین، طرح در ۳ قطعه به‌هم پیوسته، مورد مطالعه، طراحی و اجرا قرارگرفت. » «علی خیراندیش» با اشاره به اینکه مرحله اجرایی آبرسانی از سدامیرکبیر به مشترکان منطقه ۲۲ در حال انجام است، گفت: «در قطعه نخست این پروژه که بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین بخش آن به شمار می‌آمد، لوله‌های فولادی به طول ۲ هزار و ۵۷۰‌متر در مسیر بلوار «آبشار»، روبه‌روی دانشگاه علوم انتظامی تا مخزن شماره ۲ شهرک شهید «باقری» جانمایی شد و این خط لوله با عملیات آبگیری و اتصالش به لوله اصلی خروجی تصفیه‌خانه ششم، به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. »
او با اشاره به اجرای مراحل دیگر پروژه، افزود: «پروژه اتصال لوله ۱۲۰۰ میلیمتر فولادی به طول ۳۲‌متر برای آبرسانی به مخازن غربی منطقه ۲۲ و لوله ۶۰۰ میلیمتر «چدن داکتیل» به طول ۴۰‌متر برای تأمین آب مخازن شرق این منطقه نیز آغاز شده است به گونه‌ای که از نیمه خردادماه در محدوده بلوار آبشار روبه‌روی «اسکان سبز»، کارگران مشغول کارند تا هرچه زودتر آب به همه نقاط منطقه ۲۲ انتقال یابد. »

کد خبر 526076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha