۶ طرح‌ حوزه صنعت برق در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی و همچنین پروژه آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو و استاندار مرکزی بهره‌برداری و افتتاح شد.

رضا اردکانیان  و سیدعلی آقازاده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سفر وزیر نیرو به استان مرکزی در قالب پویش «هر هفته الف - ب - ایران» در سومین هفته این پویش انجام می‌شود که در سال ۹۹  با ۲ محور ساز و کارها و ساخت و سازها در کشور کلید خورده است.

با حضور وزیر نیرو، عملیات اجرایی ۲ طرح آغاز و ۶ طرح حوزه صنعت برق نیز در استان مرکزی افتتاح شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح صنعت برق استان مرکزی افزود: این طرح‌ها با توسعه زیرساخت‌ها و بسترهای صنعت برق استان ارتباط مستقیم دارد و  اعتبار این طرح‌ها در مجموع ۲۴۹ میلیارد تومان است که شامل پروژه‌های BAOC برق منطقه‌ای باختر است.

فرهاد شبیهی ادامه داد: بخشی از این طرح‌ها شامل رونمایی از رله‌های فانتی فانکشن است که با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یک شرکت دانش‌بنیان و شرکت برق منطقه‌ای باختر طراحی و ساخته شده است.

به گفته شبیهی، هزینه تولید این رله‌ها یک پنجم رله‌های وارداتی است و سرعت دسترسی و سرویس آنها نیز بسیار مناسب است.

مدیر عامل برق منطقه‌ای باختر بیان کرد: مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای باختر نیز امروز بهره‌برداری می‌شود و اعتبار مورد برای آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید این مرکز در مجموع به ارزش ۹۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: ارزش پروژه‌های بهره‌برداری شده در ساوه نیز ۴۰۰ میلیارد ریال است که برای  تامین نیازهای آینده منطقه پیش‌بینی شده است.

شبیهی ادامه داد: پروژه‌های انتقال و فوق توزیع، خط و پست ۶۳.۲۰ کیلوولت آوه و پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی طراز ناهید ساوه نیز بهره‌برداری و عملیات اجرایی انتقال برق ۴۰۰ کیلوولت زرندیه به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال نیز آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر استان مرکزی به طرح‌های خمین اشاره کرد و افزود: ایستگاه برق ۶۳ به ۲۰ کیلوولت شهید والانژاد شهابیه خمین با ۱۵ مگاولت آمپر به ارزش ۶۰ میلیارد ریال بهره‌برداری و عملیات اجرایی پست ۴۰۰ ولت نیز آغاز شد.

آبرسانی به شهر امیرکبیر در افق ۱۴۱۰ با جمعیت ۲۵ هزار نفر با صرف ۶۵ میلیارد ریال نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که با حضور وزیر نیرو کلید زده شد.

در اجرای این طرح ۲ حلقه چاه با دبی ۲۵ لیتر در ثانیه به عمق ۱۰۰ متر با ۹ و ۲ دهم کیلومتر خط انتقال با قطر لوله‌های  ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیمتر به تعداد ۲ ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

ساخت یک مخزن به حجم ۵۰۰ مترمکعب، ساخت ایستگاه سرچاهی و بین راهی، اجرای خط انتقال برق به طول ۹۲۰ متر از دیگر مشخصات این طرح آبی در شهر امیرکبیر اراک است.

شهر جدید امیرکبیر واقع در کیلومتر۴۰ محور اراک - سلفچگان در زمینی به مساحت یکهزار و ۴۰۰ هکتار با محدوده  قانونی برای اسکان حدود ۱۰۰ هزار نفر طراحی شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حدود ۷۳۵ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

کد خبر 508364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha