همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) برای آشنایی بیشتر با افکار و اندیشه دینی و انسان ساز هشتیمن اختر تابناک آسمان ولایت، «فرهنگسرای سرو» با اجرای 13 برنامه متنوع فرهنگی در فضای مجازی به استقبال این ایام فرخنده رفته است.

رویا فتحی

همشهری آنلاین : برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و همچنین آشنایی شهروندان به ویژه نسل جدید با اندیشه های دینی برای رسیدن به زندگی سعادتمندانه، برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در حوزه‌های ادبیات، تجسمی، نمایش، قصه‌گویی و مسابقه برای شهروندان تدارک دیده شده است. مدیر روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری  تکه ششم پایتخت با بیان این مطلب درباره جزئیات ویژه برنامه های دهه کرامت توضیح داد: « نمایشگاه مجازی «نقش بهشت» مجموعه پوسترهایی با موضوع امام رضا (ع) است که در آن تصاویری از عکس‌های قدیمی و تاریخچه حرم علی‌ابن موسی‌الرضا در معرض دید علاقه‌مندان قرار می گیرد.

مسابقه صوتی مجازی «والشمس» با هدف ترویج مراجعه و بهره برداری از متون مرجع دینی در زندگی روزمره برای عموم مخاطبان است. در این طرح، کسانی که فایل صوتی قرائت سوره مبارک «شمس» را به روش ترتیل به دبیر خانه فرهنگسرای سرو ارسال کنند، هدایای نفیسی تعلق می گیرد.


از مهمترین برنامه تدارک دیده شده برای مخاطبان فرهنگسرا در فضای مجازی، مسابقه صوتی و تصویری «دیار آشتی» است.در این مسابقه شرکت کنندگان می توانند  واگویه ها عرض ارادت و دلتنگی خود را به امام هشتم ضبط و به فرهنگسرای سرو ارسال کنند. این پیام ها در سایت رسمی سازمان فرهنگی هنری بازنشر می شود. 
همچنین به گفته فتحی، پویش عکس «دختران و پدران در یک قاب» با هدف تحکیم روابط بین اعضای خانواده ها به ویژه پدران و دختران و فراهم کردن فضایی شاد میان خانواده ها به مناسبت دهه کرامت در فضای مجازی اجرا می شود.

 ویژه برنامه «چند قدم تا حرم» با هدف معرفی سیره ائمه اطهار، ترویج زیارت امام مهربانی‌ها از راه دور و برقراری ارتباط قلبی و معنوی در قالب فوتوکلیپ، ویژه برنامه «رایحه جنت» نیز با هدف ارج نهادن به مقام والای دختر به عنوان هدیه الهی برای علاقه مندان به موضوعات دینی تدارک دیده شده است. 


رئیس فرهنگسرای سرو در ادامه از اجرای ویژه برنامه ای برای ترویج فرهنگ عفاف حجاب خبر می دهد و می گوید:« ویژه برنامه «دختران بهشتی» در قالب اینفوگرافی برای آشنایی کودکان و دختران با حجاب اصیل ایرانی و به روزرسانی پوشش اسلامی ایرانی و پادکست «راویان رضوان» خوانش کتاب هایی با موضوع پوشش اسلامی ایرانی توسط کارشناسان این عرصه از مهمترین برنامه فرهنگی برای اشاعه فرهنگ حجاب میان نسل جدید است که همزمان با هفته کرامت در فضای مجازی فرهنگسرای سرو منتشر می شود.»

کد خبر 525903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha