چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همشهری امارات: در حالی که ایمان مبعلی به روزنامه همشهری امارات گفته بود که با الوصل تمام کرده و قرارداد بسته، دیروز اعلام کرد که هنوز این موضوع قطعی نشده است!

«با تیم الوصل به توافقات اولیه رسیده‌ام و توافقات نهایی و امضا قرارداد را به بعد از پایان لیگ امارات موکول کرده‌ام که انشاءالله بعد از قهرمانی در لیگ قرارداد خود را با آنها ثبت خواهم کرد.» اما سایت رسمی باشگاه الوصل هم اعلام کرد که این بازیکن ایرانی قرارداد خود را رسما امضا کرده و یکجورهایی همه چیز تمام است.

ایمان البته یک حرف جالبی می‌زند. او به همشهری امارات می‌گوید: «قراردادم جوری بسته شده که اگر یک پیشنهاد خوب اروپایی داشته باشم می‌توانم آن را فسخ کنم.» مبعلی در ابتدا و اواسط فصل اعلام کرد که دوست دارد راهی اروپا شود. این تمایل زمانی آشکار شد که او اعلام کرد حتی حاضر است با بستن یک قرارداد مالی پایین راهی اروپا شود. امروز هم ایمان هنوز اینان تمایل را حفظ کرده و خیلی دوست دارد که فصل بعد را در قاره سبز توپ بزند: «مدیر برنامه‌هایم در این زمینه مذاکراتی انجام داده. ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست. اما در این شک نکنید که اگر یک پیشنهاد خوب به دستم برسد قراردادم را با تیم الوصل فسخ می‌کنم و به اروپا می‌روم.» ظاهرا یک خبرهایی هم هست.
 ایمان هم این را تائید می‌کند و می‌گوید: «پیشنهاداتی وجود دارد. ولی هنوز خیلی جدی نشده. مدیر برنامه‌هایم دارد با باشگاه‌های مورد نظر مذاکرات لازم را انجام می‌دهد. من خیلی دوست دارم که در اروپا بازی کنم. به هر حال این آرزوی هر بازیکنی است.» حتی یک هفته پیش یکی از سایت‌های ایتالیایی زبان خبر داد که ایمان مبعلی از سوی باشگاه بزرگ رم پیشنهاد دارد. روز بعد هم یکی از سایت‌های داخلی با انتشار این خبر از قول ایمان نوشت که برای او افتخار است که در این تیم ایتالیایی بازی کند. ایمان وقتی این را می‌شنود کمی تعجب می‌کند و می‌گوید: «اصلا صحت ندارد.

من در این مدت با هیچکس حرف نزده‌ام.» او درباره این شایعه می‌گوید: «من از تیم رم هیچ پیشنهادی ندارم. رم تیم خیلی بزرگی است.» گفته می‌شود که پیشنهاد اروپایی ایمان از کشور فرانسه است و تیم سوشو. ایمان در این باره می‌گوید: «خیلی در جریان نیستم. مدیر برنامه‌هایم این قضیه را پیگیری می‌کند.» مبعلی در پاسخ به این سئوال که چرا می‌خواهد از تیم الشباب برود، می‌گوید: «من سه فصل خوب را در تیم الشباب سپری کردم و در شرایط خوبی هم از این تیم جدا می‌شوم. من از همان ابتدا فصل این را گفته بودم که در پایان فصل از این تیم خواهم رفت و خوشحالم که این تیم را در اوج و به احتمال زیاد با رسیدن به قهرمانی ترک خواهم کرد.» ایمان خیلی دوست داشت که در این روزهای مهم به تیم ملی هم دعوت شود.

مبعلی حتی پیش‌بینی می‌کرد که به اردوی تیم ملی دعوت شود ولی این اتفاق رخ نداد. «من دوست داشتم دعوت شوم ولی به هر حال این تصمیمی است که مربی تیم ملی می‌گیرد.» اما در اینکه ایمان مبعلی این روزها یکی از ستاره‌های دوری الامارات است، شکی وجود ندارد. او حتی این شانس را دارد که با قهرمانی تیم الشباب در دوری الامارات یکی از بهترین بازیکنان فصل معرف شود. اما علی دایی ترجیح داد که این بازیکن طراح را دعوت نکند. «من در این سال‌ها به دور بودن از تیم ملی عادت کرده‌ام. در گذشته هم چند بار دعوت نشدم. ولی این را در نظر بگیرید که هیچوقت انگیزه‌ام را از دست ندادم. این بار هم به تصمیم مربی تیم ملی احترام می‌گذارم و سعی می‌کنم جوری کار کنم که مربی تیم ملی در اردوهای بعدی مرا دعوت کند.» ایمان در این باره توضیحات بیشتری هم می‌دهد: «من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و بی‌شک حرفه‌ای هم فکر می‌کنم. این را آموخته‌ام که در کار مربی چه باشگاهی و چه ملی دخالتی نکنم چرا که این وظیفه یک فوتبالیست نیست که در امر مربیگری دخالت داشته باشد. کارشناسان و فوتبالدوستان همیشه حامی من بوده‌اند اما بی‌شک علی دایی فاکتورهای خاص خودش را برای انتخاب بازیکنان تیم ملی دارد که همه باید به آن به احترام بنگرند.

 من در لیست اولیه دایی بودم اما در آن شرایط شانسی برای آزمایش و نشان دادن توانایی‌هایم نداشتم.» اما حضور ایمان مقابل امارات خیلی می‌توانست به تیم ملی کمک کند. به هر حال او سال‌هاست که در امارات بازی می‌کند و با سبک بازی آنها آشناست. ایمان درباره تیم ملی امارات می‌گوید: «تیم ملی امارات با هدایت برنو متسو که مدت زیادی بر روی این تیم کار کرده است حسابی متحول شده و تیم ایران نباید این تیم را دست کم بگیرد. به نظر من تیم‌های ایران و امارات از شانس‌های اصلی این گروه برای صعود به مرحله بعد هستند.»

کد خبر 52587

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز