چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

گروه ورزشی - کریم اعظمی: برای مهرزاد معدنچی ستاره ایرانی باشگاه الشعب امارات، درخشش در رقابت‌های این فصل به هیچ عنوان قابل تصور نبود

حتی خودش هم در گفت‌وگو با همشهری این موضوع را تأیید کرده و می‌گوید: «به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم این قدر خوب کار کنم.به نظر من این فصل همه چیز طبق خواسته‌ام پیش رفت و خدا هم کمک کرد تا نمایشی فراتر از حد انتظار داشته باشم.»

رقابت مدیران  اماراتی برای جذب آقای گل لیگ این کشور آغاز شده و معدنچی در حال حاضر از 7 تیم مطرح این کشور پیشنهاد دارد. روزنامه خلیج الریاضیه چاپ امارات در شماره
روز سه‌شنبه خود نوشت: «معدنچی مهاجم ایرانی الشعب به دلیل درخشش در رقابت‌های این فصل به گران‌ترین بازیکن خارجی لیگ امارات تبدیل شده است.»

این بهترین اتفاق ممکن برای معدنچی است که 3 هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ امارات با چند پیشنهاد قابل توجه مواجه شده. البته او هنوز تصمیم نهایی‌اش را نگرفته و همه چیز را به آخر فصل موکول کرده است.

روزنامه خلیج الریاضیه در ادامه گزارشی که به بررسی وضعیت معدنچی پرداخته، آورده است: «مهرزاد پیشنهادهای بسیار خوبی دارد و اکثر باشگاه‌های اماراتی حاضرند مبلغی بالاتر از یک میلیون دلار به او بپردازند. حتی یک باشگاه در قطر هم پیشنهاد 1/8 میلیون دلاری به ستاره ایرانی الشعب داده است.»

این روزنامه در پایان گزارش خود نوشته است: «معدنچی در حال حاضر با 15 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ امارات قرار دارد. رقابت باشگاه‌ها برای جذب او بسیار هیجان‌انگیز است و هنوز هیچکس نمی‌داند که این بازیکن پیراهن کدام تیم را بر تن خواهد کرد.»

یکشنبه، مذاکره الشعب با معدنچی

مسئولان باشگاه الشعب پس از درخشش مهرزاد معدنچی تحت هیچ شرایطی حاضر به از دست دادن این بازیکن نیستند. مدیر باشگاه دو هفته پیش جلسه‌‌ای با مهرزاد داشت تا او را برای ماندن راضی کند. حتی الشعبی‌ها پیشنهاد یک میلیون و صد هزار دلاری به این بازیکن دادند ولی معدنچی جواب قطعی به آنها نداد.

با نزدیک شدن به پایان فصل جاری لیگ امارات، سیل پیشنهادها به سوی معدنچی آغاز شده و مسئولان الشعب نگران از دست دادن او هستند. آخرین اخبار درخصوص وضعیت معدنچی در تیم اماراتی حاکی از آن است که مدیر این باشگاه روز یکشنبه جلسه‌ای با وی خواهد داشت تا در مورد تمدید قراردادش صحبت کند.

هرچند مسئولان الشعب حاضرند مبلغ پیشنهادی خود را افزایش دهند، ولی معدنچی تصمیم نهایی‌اش را برای ترک این تیم گرفته و دوست دارد فضای جدیدی را تجربه کند.

معدنچی در آستانه پیوستن به الاهلی

روزنامه‌های اماراتی از ارائه 7 پیشنهاد جالب‌توجه به معدنچی خبر دادند ولی هنوز رسانه‌های ورزشی این کشور پیش‌بینی نکرده‌اند که ستاره ایرانی الشعب فصل آینده پیراهن کدام تیم را به تن خواهد کرد.

معدنچی در مصاحبه‌های اخیر خود خبر از مذاکره با دو تیم اماراتی داده ولی در این مورد به طور شفاف صحبت نکرده است. به نقل از یک منبع آگاه این دو باشگاه، الاهلی و الجزیره هستند که طی دو هفته اخیر چند بار با مدیربرنامه‌های او مذاکره کردند.

الاهلی برای فصل آینده مبلغی حدود 3/1 میلیون دلار به معدنچی خواهد داد و پیشنهاد الجزیره هم در همین حد است. از بین 7 پیشنهاد ارائه شده دو پیشنهاد باشگاه الاهلی و الجزیره بیشتر مورد توجه مهرزاد قرار گرفته و اولویت او الاهلی است.

مهرزاد قصد دارد فصل آینده در  دبی فوتبالش را ادامه دهد. او به احتمال فراوان به پیشنهاد باشگاه الاهلی پاسخ مثبت خواهد داد و حتی قرار است طرفین حدود 10 روز دیگر مذاکره‌ای رودررو با یکدیگر داشته باشند.

هرچند معدنچی در حال حاضر تمایل چندانی برای صحبت کردن در مورد آینده‌اش ندارد ولی به احتمال زیاد او فصل آینده پیراهن یکی از دو تیم الاهلی یا الجزیره را بر تن خواهد کرد که در این میان شانس حضور او در الاهلی بیشتر است.

معدنچی: عجله‌ای ندارم

معدنچی در خصوص پیشنهادات ارائه شده و شرایطش برای فصل آینده می‌گوید: «خوشحالم که چند پیشنهاد خوب دارم هرچند دوست ندارم بازارگرمی کنم.

در حال حاضر چند تیم با من صحبت کرده‌اند و خودم هم گیج شده‌ام که کدام را انتخاب کنم. البته هیچ عجله‌ای برای انتخاب تیم جدیدم ندارم و خیلی خوب فکر خواهم کرد تا یک تصمیم درست بگیرم.»

بازیکن ایرانی الشعب درخصوص پیشنهاد دو باشگاه الجزیره و الاهلی می‌گوید: «از این دو تیم هم پیشنهاد دارم ولی اجازه بدهید فعلاً صحبتی نکنم. فکر می‌کنم تا 10 روز آینده همه چیز به طور قطعی مشخص شده و تیم جدیدم را انتخاب کنم.»

معدنچی درخصوص پیشنهاد 8/1 میلیون دلاری یک باشگاه قطری گفت: «این پیشنهاد از لحاظ مالی بسیار قابل‌توجه و چشمگیر است ولی بعید می‌دانم به قطر بروم. بازی کردن در لیگ این کشور سختی‌های خاص خود را دارد و ترجیح می‌دهم فصل آینده هم در لیگ امارات بمانم.»

ایرانی‌های امارات در فکر تغییر

فصل جاری لیگ امارات در حالی هفته‌های پایانی‌اش را سپری می‌کند که اکثر بازیکنان ایرانی قصد تغییر تیم‌های‌شان را دارند.

رضا عنایتی، مهدی رجب‌زاده، رسول خطیبی، سیاوش اکبرپور، مسعود شجاعی، علی سامره، مهرزاد معدنچی، ایمان مبعلی و جواد کاظمیان در مصاحبه‌های اخیرشان با قاطعیت اعلام کرده‌اند که فصل آینده در یک تیم دیگر بازی خواهند کرد.

در این میان فقط ماندن مهرداد اولادی و میلاد میداودی در دو باشگاه الشباب و الاهلی قطعی شده است و بقیه بازیکنان به احتمال فراوان فصل آینده پیراهن تیم جدیدی را بر تن خواهند کرد.

کد خبر 51203

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز