همشهری آنلاین: رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ضمن اعلام شکایت از مدیر عامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت که این کمیته برای بازی‌های سپاهان داور انتخاب نخواهد کرد.

مسعود عنایت در گفت‌و‌گو با مهر ضمن بیان این مطالب اقدام محمدرضا ساکت در مورد رهگیری تلفن داور دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان را غیرقانونی خواند و گفت: در صورتی که ادعای مدیر عامل باشگاه سپاهان اصفهان ثابت نشود باید از سمت خود کناره گیری کند.

عنایت بیان افزود: مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان در گفتگوی با یکی از برنامه های ورزشی سیما رسماً اعلام کرد پس از پایان مسابقه پرسپولیس- سپاهان [بیشتر] تلفن سعید مظفری زاده را رهگیری کرده اند که طی آن از تماس وی با چند نفر از کارشناسان داوری با خبر شده اند. در پاسخ به اظهارات ایشان باید عرض کنم اینکه داوری پس از پایان مسابقه از اظهارنظر کارشناسان داوری در خصوص عملکردش باخبر شود، کار اشتباهی است؟ بیشتر داوران در پایان مسابقات خود سعی می کنند در گفتگو با کارشناسان و داوران باتجربه از چند و چون کار خود باخبر شوند.

از ساکت شکایت کرده‌ایم

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برای ما جای سئوال دارد که باشگاه سپاهان یک باشگاه ورزشی است یا مرکز مخابرات که خودسرانه اقدام به رهگیری تلفن افراد می کند. باشگاه سپاهان با چه مجوزی تلفن سعید مظفری زاده را رهگیری کرده است؟! کمیته داوران برای روشن شدن این مسائل شکایت نامه‌ای را تنظیم و به دبیر کل فدراسیون فوتبال تقدیم کرده است تا از مرجع قضایی فدراسیون موضوع پیگیری شود.

این بازی مربوط به AFC نمی شد

وی در پاسخ به اظهارات ساکت که مدعی بود فیلم بازی پرسپولیس - سپاهان را به AFC ارسال کرده است تا این مرجع تصمیم گیری فوتبال در آسیا بر حقایت باشگاه سپاهان صحه بگذارد، گفت: اگر فرد دیگری به غیر از ساکت مسائل داخلی فوتبال کشور را به بیرون می کشاند، متهم می‌شد که اقدامی بر خلاف منافع فوتبال کشور انجام داده است. باشگاه سپاهان در حالی این اقدام را انجام داده است که مسابقه پرسپولیس - سپاهان یک بازی داخلی زیر نظر فدراسیون فوتبال ایران بوده و کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ نقشی در برگزاری آن نداشته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سپاهان چه کرد

عنایت خاطرنشان کرد: در بازی الاتحاد سوریه - سپاهان [بیشتر] کمک داور اول مسابقه گل های درست تیم فوتبال سپاهان را نادیده گرفت و این باشگاه برای احقاق حق خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد. حال سؤال من از مدیرعامل باشگاه سپاهان این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به این شکایت چه ترتیب اثری داد و چه چیزی گیرتان آمد؟ آنهم در مسابقه‌ای که زیر نظر این کنفدراسیون برگزار شد.

می‌خواهند مظفری‌زاده را تخریب کنند

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تاکید کرد: مسئولان باشگاه سپاهان با توسل به کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط یک هدف را دنبال می‌کنند و آن تخریب کردن داور جوان کشورمان، سعید مظفری‌زاده نزد کمیته داوران AFC است.

ادعای سپاهانی‌ها ثابت شود می‌روم

وی درادامه افزود: من اقدام مسئولان باشگاه سپاهان در ارسال فیلم بازی یاد شده به کنفدراسیون فوتبال آسیا را نفی یا رد نمی کنم اما با مدیرعامل این باشگاه قرار می‌گذارم که اگر قضاوت سعید مظفری‌زاده در بازی پرسپولیس - سپاهان از سوی AFC تایید نشد از سمت خود استعفا دهم و در غیر این صورت باید جناب ساکت از مسئولیت خود در باشگاه سپاهان کناره گیری کند.

نمی‌دانیم کدام اعتراض را قبول کنیم

عنایت یاد آور شد: در نیم فصل نخست مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به علت اینکه در بازی سایپا - پگاه گیلان داور مسابقه کمتر از پنج دقیقه وقت تلف شده برای مسابقه اعلام کرد، مورد انتقاد قرار گرفتیم. امروز هم که داور به درستی هفت دقیقه وقت تلف شده برای مسابقه پرسپولیس - سپاهان در نظر گرفته است، بازهم تیغ تیز انتقادات متوجه کمیته داوران است. دیگر نمی دانم کدام اعتراض را باید بپذیریم و کدام اعتراض را رد کنیم.

این رسم جوانمردی نیست

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود: رفتار سپاهانی‌ها پس از ناکامی در دستیابی به عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور دور از رسم جوانمردی است. مگر زمانی که این باشگاه عنوان قهرمانی جام حذفی را در دو دوره گذشته از آن خود کرد، باشگاه‌های دیگر زحمات این تیم را زیر سئوال بردند؟ آیا باشگاهی گفت داوری‌ها سفارشی و به سود سپاهان بوده است؟!

به جای خود، داور را زیر سئوال می‌برند

وی ادامه داد: در جریان مسابقه صباباتری - سپاهان در دیدار رفت فینال جام حذفی باشگاه های کشور در فصل گذشته داور دو اشتباه ناخواسته علیه صباباتری مرتکب شد اما هیچ کس به خود اجازه نداد که بگوید: داور سفارشی و به سود سپاهان قضاوت کرده است. نمی‌دانم این چه رسمی است که در فوتبال ایران همه اشتباه خود را نادیده می‌گیرند و ناکامی را به گردن داوران و اتفاقات دیگر می اندازند.

فرافکنی می‌کنند

رئیس کمیته داوران تاکید کرد: رفتار این گونه که ضعف خود را به گردن دیگران بیاندازیم جز فرافکنی معنایی ندارد. آقای ساکت و تمام مدیران باشگاه‌ها بهتر است به جای محکوم کردن دیگران ضعف‌های خود را بیابند و در صدد رفع آن برآیند.

ساکت باید مجازات شود

عنایت اظهار داشت: آقای ساکت در یکی از گفتگوهای خود تاکید کرده اند، مظفری‌زاده در بازی پرسپولیس - سپاهان شرافت داوری را قربانی کرد، ما از ایشان شکایت کرده‌ایم تا به قانون پاسخگو باشند. مدیرعامل باشگاه سپاهان یا این ادعای خود را می‌پذیرد یا آن را رد می کند. اگر آن را رد کند که یعنی عذرخواهی کرده است در غیر این صورت باید مجازات شود.

برای تیم سپاهان داور نمی‌گذاریم

وی در خاتمه تصریح کرد: در شرایطی که آقای ساکت یک داور را محکوم کرده که شرافت داوری را قربانی کرده است نباید از داوران مقابل اتهاماتی که به آنها وارد آمده دفاع کنیم؟ اینکه آقای ساکت مدیر نمونه ورزشی شده است، نباید دلیلی باشد تا در مقابل اتهام ایشان از خود دفاع نکنیم. ما از خود دفاع می‌کنیم و تا زمانی که از داوران عذرخواهی نکند برای بازی‌های سپاهان داوری انتخاب نخواهیم کرد.

کد خبر 52484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز