یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر که روز پنجشنبه با برگزاری 5 مسابقه آغاز شده بود با انجام 4 دیدار به پایان رسید.

سپاهان با شکست شیرین‌فراز در هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فاصله خود با پرسپولیس را به عدد 7 رساند و در آستانه کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفت.  صبا هم با کسب 47 امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

پرسپولیس روز پنجشنبه تنها یک امتیاز از کرمان به دست آورد و اختلاف را با رقبا در همین حد کاهش داد. صبا و سپاهان فرصت خوبی برای افزایش فاصله پیدا کردند خصوصاً سپاهان که به نظر می‌رسید در کرمانشاه کار سختی برای کسب 3 امتیاز ندارد.

صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر در غیاب سیدصالحی، کریمی و حسین کاظمی به میدان رفت که این مسئله طبیعتاً در کیفیت کار شاگردان ویرا تاثیر محسوسی داشت. همزمان با این مسابقه حساس‌ترین بازی این هفته در کرج آغاز شد و صباباتری مقابل سایپا قرار گرفت.
هر دو مدعی خیلی زود به خواسته خودشان رسیدند.

سپاهان از اولین دقیقه حملات همه جانبه روی دروازه شیرین‌فراز را آغاز کرد و موقعیت‌های خوبی برای گشودن دروازه تیم میهمان به دست آورد. میزبان در دقایق ابتدایی این مسابقه تنها به دنبال خروج از فشار صدرنشین بود. حملات سپاهان خیلی زود نتیجه داد و زادمحمود در دقیقه 4 با یک ضربه ایستگاهی دقیق دروازه شیرین‌فراز را گشود.صبا 6 دقیقه پس از صدرنشین از سایپا پیش افتاد تا همچنان رقابت نزدیکش با سپاهان را ادامه دهد.

حاجتی با یک ضربه از راه دور توانست دروازه تیم دایی را باز کند. پیروزی زودهنگام تیم‌های اول و دوم جدول،‌ بدترین اتفاق برای پرسپولیس بود. در کرمانشاه، شیرین فراز حملات کم‌خطری روی دروازه سپاهان داشت و تیم اصفهانی باز هم صاحب فرصت‌های مناسبی برای گشودن دروازه حریف شد. عمادرضا در دقایق 16 و 17 دو فرصت مناسب برای گشودن دروازه شیرین‌فراز داشت اما نتوانست از این موقعیت‌ها به خوبی استفاده کند. شیرین فراز در این دقایق توانی برای تغییر شرایط بازی نداشت.

بازی سایپا و صبا هم شرایط کاملاً مشابهی داشت. حاجتی در یک موقعیت تک به تک نتوانست دروازه سایپا را برای دومین بار باز کند و شاگردان دایی همچنان در نزدیک شدن به دروازه میهمان و ایجاد موقعیت برای رسیدن به گل تساوی ناکام بودند.روند بازی‌ها در کرمانشاه و کرج به همین شکل ادامه داشت، هرچند سایپا نسبت به شیرین‌فراز تلاش بیشتری برای جبران نتیجه نشان می‌داد. بالاخره یکی از حملات تیم دایی منجر به وقوع خطای پنالتی شد و در دقیقه 40 کیانوش رحمتی از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. دو دقیقه بعد از این گل آشتیانی یک موقعیت تک به تک را از دست داد و سایپا نتوانست بازی را با پیروزی در نیمه نخست به پایان برساند.  بازی سپاهان و شیرین‌فراز هم با پیروزی یک بر صفر صدرنشین لیگ برتر در نیمه اول به پایان رسید.

در آغاز نیمه دوم نتیجه بازی کرج در کرمانشاه تکرار شد. شیرین‌فراز همچنان تلاش زیادی برای جبران گل‌خورده نشان نمی‌داد اما یک موقعیت مناسب برای باز شدن دروازه میهمان کافی بود. مهاجم سرعتی شیرین‌فراز در موقعیت تک به تک با یک ضربه دقیق در دقیقه 50 توپ را به گوشه دروازه سپاهان فرستاد.  همه اتفاقات به سود پرسپولیس پیش می‌رفت اما اصفهانی‌ها خیلی زود مدعیان دیگر را ناامید کردند.

عمادرضا در دقیقه 66 با یک ضربه تماشایی و تک‌ضرب دروازه میزبان را گشود. پیش از ‌آنکه شیرین‌فراز بتواند به سمت دروازه سپاهان حرکت کند عمادرضا که در اوج آمادگی قرار دارد، خیال حریف را آسوده کرد. گل دوم مهاجم عراقی و سومین گل سپاهان در دقیقه 67به ثمر رسید.در دقایق پایانی شیرین‌فراز به حملات احساسی روی آورد و صاحب یک ضربه پنالتی شد که رضا زعفرانی کاپیتان این تیم گل دوم را به ثمر رساند. سپاهان در نهایت 3 بر 2 به پیروزی رسید و با این برد به قهرمانی نزدیک‌تر شد.دیدار سایپا و صبا باتری هم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

کد خبر 50123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز