چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه ورزشی: نخستین حضور آسیایی سپاهان در ورزشگاه آزادی با اولین پیروزی این تیم در فصل جاری مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا همزمان شد.

شاگردان ویرا که ۲ بازی اول جام را با شکست سپری کرده بودند، صدرنشین گروه نخست رقابت‌ها را با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کردند تا همچنان به صعود از این گروه امیدوار باشند.

سپاهان عصر روز چهارشنبه در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی میزبان نماینده عربستان بود.

شرایط ورزشگاه فولادشهر میزبانی را از تیم اصفهانی گرفت و تیم زردپوش در تهران از حمایت تماشاگران اصفهانی محروم شد.

استقبال تماشاگران تهرانی هم کمتر از حد انتظار بود و سپاهان در حضور کم‌تعداد هوادارانش، آرام‌ترین بازی آسیایی خود را پشت‌سر گذاشت.

شاگردان ویرا در حالی سومین بازی خود در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان را برگزار می‌کردند که با دو شکست در بازی‌های قبلی، در آخرین نقطه جدول گروه نخست قرار گرفته و برای امیدواری به صعود نیاز به کسب هر 3 امتیاز این مسابقه داشتند.

سپاهان بازی اول خود در اصفهان مقابل الاتحاد سوریه را واگذار کرد و در دومین بازی در خاک ازبکستان شکست خورد.

در مقابل، الاتحاد با دو پیروزی شیرین مقابل نمایندگان سوریه و ازبکستان صدرنشین گروه بود و کسب یک امتیاز از این بازی هم برای تیم عربستانی ایده‌آل به نظر می‌رسید.

سپاهان در غیاب نویدکیا و عمادرضا که می‌توانستند نقش تعیین‌کننده‌ای در این بازی داشته باشند، به مصاف تیم عربستانی رفت و الاتحاد ماگنو آلوز، مهاجم گلزن برزیلی را در اختیار نداشت که غیبت این بازیکن به سود سپاهان بود.

حضور کمرنگ تماشاگران و سکوت آنها، از هیجان و کیفیت بازی کاسته بود، در حالی که انتظار می‌رفت جدال دو تیم قدرتمند فوتبال ایران و عربستان جذاب‌تر از این باشد.

سپاهان با استفاده از شرایط میزبانی قصد داشت در همان دقایق ابتدایی به گل برتری دست یابد اما حملات ابتدایی تیم میزبان دقت لازم را نداشت. تیم عربستانی دقایق ابتدایی را با آرامش آغاز کرد تا در پی خاموش شدن حملات سپاهان، جرأت نزدیک شدن به دروازه این تیم را پیدا کند.

اولین خطر جدی با حرکت حسن کیتا، مهاجم آفریقایی الاتحاد خلق شد. مهاجم الاتحاد در موقعیتی تک‌به‌تک توپ را از دست داد، در حالی که عربستانی‌ها معتقد به وقوع خطای پنالتی بودند. چند دقیقه بعد چیکو، مهاجم برزیلی در موقعیت گلزنی قرار گرفت که ضربه این بازیکن هم با واکنش عباس محمدی مهار شد.

برنامه تیم ویرا برای نزدیک شدن به دروازه الاتحاد، نفوذ از کناره‌ها بود. حرکات اکبری و جعفری در 20 دقیقه ابتدایی موقعیت‌های خوبی روی دروازه تیم میهمان خلق کرد اما حملات سپاهان همچنان زهر کافی را نداشت.

جعفری، سیدصالحی و ابوالهیل فرصت‌های خوبی در این دقایق به دست آوردند اما تیم عربستانی در مقابله با حملات سپاهان آرام و منطقی نشان می‌داد. توپ‌های بلند ارسالی از جناحین با ضربات سر مدافعان بلند قامت الاتحاد دفع می‌شد و یا در اختیار دروازه‌بان این تیم قرار می‌گرفت تا دقایق نیمه نخست به سود تیم میهمان سپری شود.

سپاهان یک بار با ضربه اکبری و برخورد تصادفی توپ به کریمی، دروازه میهمان را گشود اما این گل با پرچم کمک داور مردود اعلام شد. از اواسط نیمه اول،  روند کار به سود الاتحاد تغییر کرد و تیم سفیدپوش به راحتی در زمین سپاهان کنترل بازی را در اختیار گرفت.

الاتحاد هم البته در دقایق باقی‌مانده این نیمه صاحب فرصت خطرناکی نشد و نیمه نخست با یک بازی سرد و کسل‌کننده وکمترین صحنه‌ جذاب به پایان رسید.

روند بازی در نیمه دوم کاملا تغییر کرد، انگار سپاهان تازه متوجه شرایط وخیم خود در جدول گروه شده بود. سپاهان  برای زنده نگاه داشتن آخرین امیدهای صعود، حملات بهتر و خطرناک‌تری روی دروازه حریف ترتیب داد.

نبرد مربیان برزیلی در آغاز نیمه دوم کاملاً به سود ویرا بود. اولین خطر جدی را ابوالهیل شکل داد و دروازه تیم عربستانی به شدت تهدید شد. چند دقیقه بعد پاس دقیق جعفری از جناح راست مقابل دروازه به سیدصالحی رسید و مهاجم بلندقامت سپاهان که در رقابت‌های آسیایی به خوبی گلزنی می‌کند، با یک ضربه تک‌ضرب دروازه الاتحاد را فروریخت.

امیدهای سپاهان برای صعود زنده شد و سکوت سرد ورزشگاه در هم شکست. این گل تأثیر خوبی در بازی داشت. الاتحاد دقایقی برای جبران نتیجه پیشروی کرد اما باز هم سپاهان موفق به کنترل بازی شد و برای رسیدن به گل‌های بیشتر نماینده عربستان را تحت فشار قرار داد.

کرنر ارسالی در دقیقه 70 با اشتباه مدافعان و دروازه‌بان الاتحاد، سپاهان را به گل دوم رساند. هادی عقیلی با یک پرش بلند و ضربه سر دقیق توانست دومین گل را وارد دروازه حریف کند. میزبان مزد برتری‌اش در نیمه دوم را گرفت و با خیال آسوده  به دفاع از این پیروزی خانگی پرداخت.

بعد از گل دوم، الاتحاد در 20 دقیقه باقی‌مانده سپاهان را  تحت فشار قرار داد تا گل‌های خورده را جبران کند. نماینده عربستان حملات خطرناکی روی دروازه سپاهان ترتیب داد. ابتدا ضربه محکم  عدنان فلاته از کنار دروازه بیرون رفت.

چند دقیقه بعد حسن کیتا از کنار خط اوت دروازه سپاهان را هدف قرار داد که توپ با عکس‌العمل محمدی راهی کرنر شد. ضربه کرنر هم مهاجمان  الاتحاد را در موقعیت گلزنی قرار داد اما درخشش محمدی مانع از فروپاشی دروازه شد.

در دقیقه 75 باز هم محمدی مقابل مهاجمان الاتحاد قرار گرفت و در برخورد با کیتا به شدت مصدوم شد. دروازه‌بان سپاهان با این مصدومیت شدید قادر به ماندن در زمین نبود و به جای او مسعود همامی در ترکیب تیمش قرار گرفت تا در دقایق باقی‌مانده از اولین 3 امتیاز سپاهان دفاع کند.

حملات نماینده عربستان ادامه پیدا کرد. کیتا در موقعیت تک‌به‌تک با همامی ناکام شد و دروازه‌بان سپاهان  به خوبی از دروازه دفاع کرد اما یک دقیقه بعد و در دقیقه 88 بازی، مدافعان و همامی غافلگیر شدند.

سانتر ارسالی از جناح چپ با ضربه سر طلال مشعل که چند دقیقه پیش از این صحنه وارد زمین شده بود، اختلاف را به یک گل رساند. سپاهانی‌ها معتقد بودند در این صحنه بازی جوانمردانه رعایت نشده است.

همامی با توجه به مصدومیت بنگر، توپ را به بیرون زده بود اما عربستانی‌ها که برای جبران گل‌زده عجله داشتند، از همین توپ استفاده کردند و به اولین گل رسیدند. در دقایق کوتاه باقی‌مانده حملات میهمان برای رسیدن به گل تساوی شدت بیشتری پیدا کرد.

سپاهان امیدوار به ضدحملات بود. ابوالهیل روی یکی از توپ‌های برگشتی موقعیت خوبی به دست آورد اما ضربه هافبک عراقی توسط تیسیر، دروازه‌بان الاتحاد مهار شد.

در آخرین دقایق بازی تیم عربستانی  صاحب موقعیت جدی برای رسیدن به گل تساوی نشد و سپاهان اولین پیروزی خود را در  ورزشگاه آزادی جشن گرفت و با کسب 3 امتیاز ارزشمند به ادامه رقابت‌ها امیدوار شد.

کد خبر 48285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز