سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

گروه ورزشی: در حالی که سپاهان برای فرار از سقوط به مصاف الاتحاد می‌رود، سایپا در سومین بازی خود مقابل نیروی‌ هوایی عراق چشم به صعود دارد.

ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۲۱ فروردین در دور سوم لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی تهران از حریف عربستانی خود میزبانی می‌کند و سایپا در کویت میهمان نیروی هوایی عراق است.

سپاهان - الاتحاد عربستان

سپاهان اصفهان در حالی میزبان الاتحاد عربستان خواهد بود که به دلیل مخالفت کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری این دیدار در فولادشهر، نماینده فوتبال کشورمان باید در ورزشگاه آزادی به مصاف الاتحاد برود. AFC، فولادشهر را فاقد استانداردهای لازم عنوان کرده است.

سومین بازی سپاهان اصفهان در حالی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که در صورت شکست یا حتی تساوی، به احتمال فراوان آنها از دور رقابت‌ها حذف خواهند شد.

شاگردان ویرا در صورت باخت مقابل الاتحاد عملاً برای صعود به دور بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شانس خود را از دست خواهند داد.

این در حالی است که حریف سپاهان با کسب ۶ امتیاز از دو بازی قبلی‌اش خیال خود را بابت صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها آسوده می‌بیند. آنها در دو بازی قبلی خود برنده از زمین بیرون آمده‌اند.

هرچند در لیگ عربستان در آخرین مصاف با الشباب با نتیجه یک بر یک متوقف شدند. الاتحاد در لیگ عربستان با ۴۸ امتیاز صدرنشین است و از حیث صدرنشینی در لیگ داخلی با سپاهان وجه مشترک دارد.

جدی‌ترین تعقیب‌کننده الاتحاد برای کسب جام قهرمانی در لیگ عربستان الهلال است که با یک بازی کمتر نسبت به الاتحاد در جایگاه دوم جدول قرار گرفته‌.

نکته جالب توجه در مصاف سپاهان برابر الاتحاد این است که تاکنون هیچ یک از تیم‌های عربی نتوانسته‌اند در تهران برنده از زمین بیرون بیایند.

الاتحاد تاکنون ۹ بار با تیم‌های ایرانی بازی کرده است و به ۳ برد، ۳ باخت و ۳ تساوی دست یافته است.

الاتحاد عربستان یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های تاریخ فوتبال آسیا به حساب می‌آید که در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ دو بار متوالی موفق به کسب جام قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا شده ‌است.

ماگنو آلوز، مهاجم برزیلی الاتحاد عربستان بهترین گلزن این تیم محسوب می‌شود که در مصاف با سپاهانبه دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

سپاهان از این بابت با اقبال خاصی روبه‌رو شده است. آندرسون چیکو هافبک طراح الاتحاد عربستان که از باشگاه گرمیوی برزیل به این تیم پیوسته، یکی از لژیونرهای مطرح حریف سپاهان به حساب می‌آید.

او در کنار حسن کیتا، مهاجم غنایی الاتحاد بی‌تردید روز سختی را برای تیم ویرا رقم خواهد زد. از سویی ژوروان ویرا اگرچه بازیکنی همچون محرم نویدکیا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما نتایج تیمش در رقابت‌های لیگ‌برتر کشورمان باعث شده امیدوارانه‌تر درباره شرایط سپاهان صحبت کند.

سرمربی سپاهان تأکید کرده است: «تیم من در وضعیت روحی مناسبی قرار دارد. ما باید در دو دیدار آینده‌مان در لیگ قهرمانان آسیا برنده از زمین بیرون بیاییم.»

ویرا ادامه داده: «بازیکنان باید در بازی برابر الاتحاد بیش از هر زمان دیگری تلاش کنند.

سپاهان چاره‌ای جز گل زدن به الاتحاد ندارد.» سرپرست تیم عربستانی نیز در واکنش به بازی امروز تأکید کرده است: «استفان سوارز قول قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را به ما داده است و مطمئنیم که سرمربی برزیلی تیم می‌تواند به وعده خود عمل کند.»

در حال حاضر الاتحاد عربستان با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه یک قرار دارد و سپاهان همچنان در لیگ قهرمانان آسیا هیچ امتیازی کسب نکرده است. الاتحاد سوریه و کوروچی ازبکستان مدعیان صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها هستند.

نیروی هوایی عراق- سایپا

برای سومین بار است که علی دایی در طول کمتر از یک ماه راهی کویت می‌شود. وی این بار به مصاف با نیروی هوایی عراق می‌اندیشد.

پیش از این بازی تیم‌های عراقی معمولاً در اردن برگزار می‌شد اما آنها در سومین دیدار خود در کویت میزبان شاگردان علی دایی هستند.

نیروی هوایی عراق در اولین بازی خود مقابل الوصل امارات شگفتی‌ساز شد و توانست امارات را با دست پر ترک کند. آنها در لیگ فوتبال عراق هم شرایط نسبتاً خوبی را پشت‌سر می‌گذارند و در بازی‌های گروه یک بعد از تیم الشرطه جایگاه دومی را با کسب 35 امتیاز از آن خود کرده‌اند.

هرچند لیگ فوتبال عراق شکل چندان منطقی ندارد اما نکته جالب توجه این است که قدمت باشگاه نیروی هوایی عراق به بیش از ۸۰ سال می‌رسد. یاسر عبدالمحسن بهترین گلزن این تیم محسوب می‌شود که تاکنون با 9 گل زده در فهرست بهترین گلزنان لیگ فوتبال عراق جای دارد.

اکرم هاشم نیز یکی دیگر از بازیکنان تأثیرگذار نیروی هوایی عراق محسوب می‌شود که سرمربی این تیم امید فراوانی دارد به وسیله آنها برابر سایپا نتیجه دلخواه را کسب کند.

نیروی هوایی عراق تاکنون فقط دو بار با تیم‌های ایرانی روبه‌رو شده است. در سال ۷۷ برابر استقلال به یک برد و یک باخت دست پیدا کرد.

دیدار سایپا برابر نیروی هوایی عراق در واقع جنگ برای صدرنشینی است.

این دو تیم در امتیاز ۴ با یکدیگر برابرند اما سایپا به دلیل تفاضل گل بهتر تا پیش از برگزاری این دیدار همچنان خود را صدرنشین می‌بیند. علی دایی در این باره تأکید کرده است: «تساوی برای ما تفاوتی با باخت ندارد، بنابراین فقط باید برنده از زمین بیرون بیاییم.»

سایپا اما در لیگ برتر فوتبال کشورمان نیز شرایط نسبتاً خوبی دارد و نسبت به نیم‌فصل نخست تقریباً از تیم‌های قعرجدولی فاصله گرفته است.

تیم‌های الکویت و الوصل در رده‌های سوم و چهارم این گروه قرار دارند. بازی سایپا برابر نیروی هوایی عراق را داور جوان اردنی قضاوت خواهد کرد.

ورزشگاه السالمیه کویت امروز نبرد سختی را به خود خواهد دید. هرچند سایپا با هدایت علی دایی در ششمین دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امید فراوانی به صعود دارد.

کد خبر 48143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز