دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

سینمای ایرلند شمالی (Cinema of Northern Ireland) به کارگردانان، بازیگران و بدنه سینماگران متولد منطقه ایرلند شمالی در قلمرو پادشاهی متحد اشاره دارد.

به نام پدر ساخته جیم شریدان

همشهری آنلاین - مهدی تهرانی: کشورهای انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی قلمرو پادشاهی متحد را تشکیل می‌دهند. سهم سینماگران اسکاتلند، انگلیس، ولز و ایرلندشمالی در سینمای بریتانیا و تاثیر آن بر سینمای جهان طی ۲ دهه ۲۰ تا ۴۰ مشهود است.

سینمای ایرلند شمالی بدنه کوچک و محدودی دارد. آنچه که به عنوان فیلم مستقل یا فیلم بلند و مستند در این منطقه ساخته شده عمدتاً به مشکلات سیاسی آن اشاره داشته‌است. با این همه از سال ۱۹۹۸ بدینسو با برقراری صلح این روند بهتر شده و در آثار سینمایی محدود ایرلند شمالی به موضوعات دیگر نیز پرداخته شده‌است.  

به نام پدرساخته جیم شریدان | دانیل دی لوئیس
  • فیلم‌های فیلمبرداری شده در ایرلند شمالی

بازی پاتریوت/ هنسی/ متعلق به شیطان/ والاحضرت/ شهر اخگر/ کریستوفر و نوعش/ نیایش برای مرگ/ مرد ناجور/ به نام پدر/ گرسنگی/ پنج دقیقه از بهشت/ پنجاه مرده متحرک/ بازی گریه /بستن حلقه /بمب گیلاس/ کال/ بوکسور/ یکشنبه خونین /۷۱

  • جشنواره فیلم بلفاست

فستیوال بین‌المللی فیلم بلفاست علیرغم نوپا بودن یکی از مهمترین جشنواره‌های سینمایی اروپای غربی است. این جشنواره در سال ۱۹۹۴ افتتاح شد. و برپایی آن سالیانه در ماه آوریل می باشد. جشنواره به لحاظ جذب مخاطب نیز هر ساله بین ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار نفر مخاظب دارد. از سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار جایزه های سفالی مشهور به جایزه سینک به برندگان جشنواره تعلق گرفت.

منابع
 VERTIGO | In the Name of the Father  www.closeupfilmcentre.com
 Irish filmmaker Jim Sheridan to receive Gregory Peck Award". IrishCentral.com
 https://www.hamshahrionline.ir/news/275699/آشنایی با سینمای بریتانیا

کد خبر 524476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha