برزیل به دومین کشوری پس از آمریکا بدل شد که شمار موارد کرونا در آن از یک میلیون گذشته است.

Brazil

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در برزیل اکنون از یک میلیون مورد و شمار مرگ‌های ناشی از آن از ۵۰۰۰۰ مورد گذشته است.

پیش‌بینی می‌شود برزیل تا پایان ماه ژوئیه (اوائل مرداد ماه) از لحاظ تعداد موارد عفونت با ویروس کرونا از آمریکا پیشی بگیرد.

آمریکا اکنون با بیش از ۲۳۳۰۰۰۰ مورد عفونت با ویروس کرونا و بیش از ۱۲۰۰۰۰ مرگ ناشی از آن در راس کشورهای دیگر جهان قرار دارد.

جائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل بارها شدت پاندمی کرونا را انکار کرده است و از فرمانداران ایالتی به خاطر اعمال قرنطینه انتقاد کرده است.

کارشناسان می‌گویند شمار واقعی موارد کرونا در برزیل تا ۷ برابر بیشتر از آمار رسمی است.

بر اساس ارقام دانشگاه جانز هاپکینز برزیل به طور میانگین ۱۴ آزمایش به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر جمعیت در روز انجام می‌دهد و کارشناسان می‌گویند این میزان تا ۲۰ برابر کمتر از حدی است که برای ردیابی شیوع بیماری در این کشور لازم است.

داده‌های رسمی نشان‌دهند روند رو به پایین شیوع در شمال برزیل از جمله منطقه آمازون در شمال این کشور، به کفه رسیدن شمار مرگ‌ها در شهرهای بزرگ نزدیک ساحل اقیانوس اطلس است، اما شیوع بیماری در جنوب این کشور رو به افزایش است.

از طرف دیگر در کره جنوبی بیشترین میزان موارد جدید عفونت با کرونا را در سه هفته اخیر گزارش کرده است.

کره جنوبی روز شنبه اول تیر ۶۷ مورد جدید کرونا گزارش کرد که بیشترین میزان افزایش روزانه در سه هفته اخیر در میانه روند روبه بالای عفونت‌های جدید در این کشور است.

مقامات بهداشتی کره جنوبی می‌گویند ۳۱ نفر از این موارد جدید از مسافران از کشورهای خارجی بوده‌اند و بقیه در سرایت محلی مبتلا شده‌اند.

کره جنوبی تا به حال ۱۲۳۷۳ مورد ثابت‌شده بیماری شامل ۲۸۰ مورد مرگ گزارش کرده است.

کره جنوبی از اوائل ماه مه (اردیبهشت) با هنگامی که قواعد فاصله‌گیری اجتماعی را کاهش داد، با افزایش‌ سرایت ویروس در این کشور درگیر بوده است. اغلب موارد جدید بیماری در کره جنوبی در منطقه کلانشهری پرجمعیت سئول پایتخت این کشور که نیمی از جمعیت ۵۱ میلیون نفری کشور در آن زندگی می‌‌کنند، گزارش شده است.

موارد جدید بیماری به مناطق مربوط به تفریحات شبانه، خدمات کلیسایی، یک  انبار بزرگ تجارت الکترونیکی و فروشندگان حضوری درب خانه‌ها مربوط شدهاست.

پکن پایتخت چین پس از اعمال قرنطینه شدید برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا شمار کمتری از موارد جدید را ثبت کرده است. مقامات چین روز شنبه ۲۲ مورد جدید بیماری در پکن و پنج مورد دیگر بیماری را در سایر نقاط کشور گزارش کردند.

کد خبر 524058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha