شمار موارد عفونت با ویروس کرونا از ۹.۴ میلیون مورد گذشت و انتظار می‌رود به زودی از مرز ۱۰ میلیون مورد عبور کند.

covid-19

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین موارد بیماری کووید-۱۹ در جهان روز پنجشنبه ۵ تیر از ۹.۴ میلیون مورد عبور کد و سازمان جهانی بهداشت می‌گوید انتظار دارد تا چند روز آینده تعداد موارد عفونت در جهان از مرز ۱۰ میلیون مورد عبور کند. تا به حال دست کم ۴۸۰۰۰۰ نفر به علت کووید-۱۹ در جهان درگذشته‌اند.

شمار موارد شناخته‌شده عفونت کرونا در جهان بر اساس آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز اکنون به ۹۴۰۷۰۷۸ مورد رسیده است.

- شمار موارد کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است و این کشور با دومین میزان بالای یک روزه عفونت‌هایش را با ۳۴۷۰۰ عفونت جدید گزارش کرد که بالاترین شمار گزارش یک روزه موارد جدید عفونت از ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت) تاکنون است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا تا اول اکتبر (۱۰ مهر) از میزان فعالی ۱۲۱۹۶۹ نفر به ۱۸۰۰۰۰ نفر برسد.

- آمریکای لاتین نیز اکنون به کانون داغ شیوع کرونا بدل شده است و پیش‌بینی می‌شود شمار تلفات کووید-۱۹ در این منطقه تا ماه اکتبر (مهر ماه) به ۳۹۰۰۰۰ مورد برسد و برزیل و مکزیک دوسوم شمار تلفات را به خود  اختصاص دهند.

این هفته شمار مرگ‌ها در این منطقه از ۱۰۰۰۰۰ مورد گذشت و شمار موارد عفونت با افزایشی سه‌برابری در طول یک ماه از ۶۹۰۰۰۰ مورد به ۲ میلیون مورد رسید.

- سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که بیمارستان‌ها در جهان در حالیکه در طول یک هفته اخیر ی میلیون مورد جدید کرونا گزارش شده است، با کمبود کپسول اکسیژن برای حمایت از تنفس بیماران کووید-۱۹ دچار زجر تنفسی روبرو شده‌اند. به گزارش این سازمان میزان تقاضا برای اکسیژن تغلیظ‌شده از میزان عرضه پیشی‌ گرفته است.

- چین ۱۹ مورد جدید ویروس کرونا گزارش کرد. در همین حال انجام گسترده آزمایش در پکن در جریان است و به نظر می‌رسد که شیوع اخیر در این شهر تحت کنترل در آمده است. از ۱۹ مورد جدید گزارش شده عفونت ۱۳ مورد مربوط به پکن و یک مورد مربوط به ایالت مجاور هوبی است. پنج مورد دیگر عفونت مربوط به مسافرانی است که از کشورهای دیگر وارد چین شده بودند. مورد جدیدی از مرگ مربوط به کووید-۱۹ نیز در چین گزارش نشده است.

- برج ایفل در پاریس پس از سه ماه بازگشایی شد، اما بازدیدکننگان مجبور خواهند بود از پلکان‌های برج استفاده کنند چرا که آسانسورهای برج همچنان بسته خواهند ماند.

کد خبر 525417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha