شمار موارد جهانی عفونت با ویروس جدید کرونا روز دوشنبه ۲ تیر از ۹ میلیون مورد گذشت، برزیل و هند شاهد اوج‌گیری عفونت بودند و آمریکا، چین و سایر کشورها شیوع‌های جدید را گزارش کردند.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز نخستین مورد عفونت با ویروس جدید کرونا در اوائل ژانویه از چین گزارش شد و تا میانه ماه مه طول کشید تا شمار موارد عفونت به ۴.۵ میلیون برسد. اما فقط پنج هفته طول کشید تا این شمار دو برابر شود و ۹ میلیون مورد برسد.

آمریکا با ۲.۲ میلیون مورد یعنی ۲۵ درصد کل موارد عفونت در راس سایر کشورها قرار دارد.

آخرین آمارها همچنین نشان می‌دهد که بیماری به با بیشترین سرعت در آمریکای لاتین در حال گسترش است و این بخش از جهان اکنون ۲۳ درصد کل موارد بیماری را دارد.

کشور برزیل در آمریکای لاتین پس از ایالات متحده آمریکا از لحاظ شمار موارد عفونت در رده دوم قرار دارد و هند در حال پشت سرگذاشتن روسیه و رسیدن به رده سوم در شمار عفونت‌ها است.

افزایش عفونت‌های جهانی با وجود همه اقدامات در کشورها برای مهار همه‌گیری کرونا با سرعتی حدود یک تا دو درصد در روز از شروع ماه ژوئن (اوائل خرداد) ادامه یافته است.

شمار مرگ‌های ناشی از کرونا نیز در طول هفت هفته دو برابر شده و اکنون از ۴۶۴۰۰۰ مورد گذشته است.

بحران در بزریل با افزایش موارد تلفات به بالای ۵۰۰۰۰، نبود آزمایش‌های گسترده و منصوب نشدن وزیر دائمی بهداشت در حال عمیق‌تر شدن است.

شمار تلفات در آمریکا به حدود ۱۲۰۰۰۰ نفر رسده است و شمار موارد عفونت پس از روند کاهشی که بیش از یک ماه طول کشید، دوباره رو به افزایش است و ماسک زدن هنوز در اغلب ایالت‌ها اجباری نیست.

چین نیز در حال تلاش برای مهار کردن شیوعی تازه در پکن است و تاکید می‌کند ظرفیت انجام بیش از یک میلیون آزمایش در روز را فقط در این شهر دارد.

آمریکا در بهترین وضعیتش در سراسر این کشور ۵۹۴۰۰۰ آزمایش انجام داده است، اما اغلب شمار روزانه آزمکایش‌ها کمتر از نیم میلیون مورد در روز بوده است.

حتی در آلمان، کشوری که در مهار شیوع کرونا و محدود کردن تلفات موفق بوده است، میزان عفونت‌ها دوباره دارد بالاتر از حدی که برای مهار درازمدت بیماری لازم است افزایش یافته است. استرالیا نیز در حال مبارزه با افزایش موارد بیماری در ایالت ویکتوریا در این کشور است.

در عین حال نقاط روشنی هم دیده می‌شود، اسپانیا دارد مرزهایش را می‌گشاید، شمار مرگ‌ها در ایتالیا که قبلا یک کانون داغ شیوع بود دارد پایین می‌آید و یونان دوباره از گردشگران خارجی استقبال می‌کند.

حدود نیمی از همه موارد گزارش شده عفون بهبود یافته‌اند، گرچه احتمالا این میزان باید بالاتر باشد چرا که برخی از کشورها شمار بهبودیافتگان را اعلام نمی‌کنند.

کد خبر 524508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha