کنید مدیر کل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد رهبران جهان نباید پاندمی کرونا را سیاسی کنند، بلکه باید برای مبارزه با آن متحد شوند.

Tedros

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این اظهارات تدروس آدهانوم قبریسوس در هنگامی بیان می‌شود، که او با  انتقادات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روبرو است و شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در برزیل، عراق، هند و ایالت‌های جنوبی و غربی آمریکا در حال اوج گرفتن است.

تدروس در «اجلاس‌ دولتهای جهان» در دوبی گفت در حالیکه سه ماه  طول کشید تا شمار عفونت‌ها با ویروس کرونا به یک میلیون مورد برسد، فقط در هشت روز گذشت یک میلیون مورد جدید عفونت گزارش شده است.

تدروس در این سخنان نامی از دونالد ترامپ نبرد و به خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت اشاره‌ای نکرد، اما هشدار داد که این پاندمی را نباید «سیاسی کرد».

او گفت: «بزر گترین تهدیدی که اکنون با آن مواجه هستیم خود ویوس نیست، بلکه نبود اتحاد جهانی و رهبری جهانی است. ما نمی‌تواند با جهانی پراختلاف این پاندمی را شکست دهیم.»

آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در جهان به حدود ۹ میلیون مورد رسیده و شمار تلفات ناشی از آن از ۴۶۸۰۰۰ مورد گذشته است. کارشناسان می‌گوید شمار واقعی موراد بیماری به علت محدود بودن آزمایش‌ها و وجود موارد بی‌علامت بسیار بالاتر است.

تدروس گفت: «پاندمی کووید-۱۹ نشان داد که جهان آماده نیست و این پاندمی هنوز در حال شتاب گرفتن است.»

در حالی که شرکت‌های گوناگون در جهان در تلاش برای یافتن واکسنی برای مقابله با کووید-۱۹ هستند، بحث‌ داغی درباره توزیع عادلانه واکسن در جریان است.

دکتر دیوید نابورو، فرستاده ویژه سازمان جهانی بهداشت در امور کووید-۱۹ در این اجلاس گفت دست کم «دو و نیم سال طول خواهد کشید تا واکسن در اختیار همه در جهان قرار گیرد.»

این پزشک بریتانیایی گفت: «حتی اگر تا پایان سال واکسنی در اختیار قرار گیرد، آزمایش‌ها درباره بی‌خطر بودن و تاثیربخشی آن وقت خواهدن گرفت. سپس باید اقداماتی انجام شود تا مقدارهای بزرگی از واکسن تولید شود تا همه در جهان بتوانند به آن دسترسی یابند و لازم است برنامه‌های واکسیناسیون سازماندهی شود.»

کد خبر 524499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha