محله خواجه نصیر از مناطق کم‌برخوردار تکه دهم پایتخت است که به گفته اهالی از بسیاری زیرساخت‌ها و امکانات بی‌بهره‌ است.

ورزش

همشهری آنلاین_ شقایق عرفی‌نژاد: این منطقه از شرق به میدان امام حسین(ع)، از غرب به خیابان شریعتی، از جنوب به خیابان انقلاب و از شمال به خیابان خواجه‌نصیر منتهی می‌شود. 
سیدتقی عادل، دبیر شورایاری این محله نخستین مشکل این منطقه را نبود فضای سبز و همین‌طور فضای ورزشی می‌داند. او سرانه فضای سبز و ورزشی منطقه را صفر اعلام می‌کند و می‌گوید: «هیچ فضای سبز و ورزشی در این منطقه وجود ندارد. نزدیک 20 سال است که این موضوع را از طریق شهرداری پیگیری کرده‌ایم. ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. نخستین و مهم‌ترین دلیل مسئولان نبود امکانات است و معلوم نیست کی این مشکل حل می‌شود.»
مسئله دیگری که به گفته شورایار محله خواجه نصیر، در این منطقه وجود دارد، حضور کارتن‌خواب‌ها و معتادهاست که تعدادشان زیاد است و البته ربط منطقی با نبود فضاهای ورزشی دارد. عادل می‌گوید این موضوع را بارها با نیروی انتظامی در میان گذاشته‌اند و مأموران این نهاد معتادان را جمع‌آوری کرده‌اند، اما باز به سرعت عده دیگری جای آنها را گرفته‌اند و این مشکل همچنان ادامه یافته است. از طرف دیگر به دلیل وجود بناهای فرسوده و فروریخته، این منطقه به محل مناسبی برای اسکان این افراد تبدیل شده است. 
 اصولاً وجود همین بافت‌های فرسوده یکی از مسائلی است که بسیار زیاد در این منطقه دیده می‌شود. آن‌طور که دبیر شورایاری این منطقه می‌گوید، تمام این خانه‌های فرسوده دارای سکنه است که طبیعی است هزینه بازسازی خانه را ندارند و از سوی دیگر هم شهرداری کمکی به آنها نمی‌کند و تا زمانی که کمک هزینه‌ای از سوی شهرداری برای بازسازی خانه‌های فرسوده در اختیار ساکنانشان قرار نگیرد، با وجود تمام خطراتی که زندگی در چنین ساختمان‌هایی دارد، وضع تغییر نخواهد کرد. 
مشکل دیگری که در این منطقه و به‌خصوص در اطراف میدان امام حسین(ع) وجود دارد، رفت‌وآمد کسانی است که با نام اراذل و اوباش آنها را می‌شناسیم. 

کد خبر 523476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha