محله قصر از محله‌های قدیمی‌ منطقه ۷ است و محدوده بزرگی را شامل می‌شود.این منطقه هم مثل مناطق دیگر تهران، مشکلاتی داشته که بعضی از آنها حل شده و بعضی دیگر همچنان به جای خود باقی‌اند.

قصر

یکی از این مسائل پروژه فرهنگی‌ـ ورزشی است که در خیابان مرودشت در حال اجرا بوده و حالا نیمه‌کاره رها شده است. حمیدرضا عنبرستانی، دبیر شورایاری محله قصر و حشمتیه می‌گوید: «این پروژه از دوره سوم شورایاری در حال اجرا بوده و تا امروز ۸۰‌درصد پیشرفت داشته است. ولی راکد مانده و بدون هیچ پیشرفتی رها شده است.»
 او همچنین از فضای سبز منطقه می‌گوید که به حال خود رها شده و در حال از بین رفتن است: «حدفاصل خیابان گوهری و مرودشت مرکز پیراپزشکی وجود داشت که محوطه و فضای سبز بزرگی دارد. این مرکز مدت‌هاست تعطیل شده و چندین اصله درخت ۲۰ ساله در آن در حال پوسیدن هستند. شهردار منطقه پیگیر رفع مشکل این فضای سبز بود، ولی تا امروز اتفاقی نیفتاده است.»
بخشی از منطقه قصر در حاشیه بزرگراه صیاد شیرازی واقع شده است. عنبرستانی از این منطقه حاشیه‌ای به‌عنوان یکی از مشکلات محله یاد می‌کند که محل تجمع کارتن‌خواب‌ها شده و علاوه بر آن زورگیری‌های زیادی در این بخش اتفاق می‌افتد. او از وجود مراکز نظامی‌ و انتظامی ‌مثل پادگان حشمتیه هم گلایه می‌کند که باعث شده تعداد زیادی سرباز هر روز در این منطقه رفت‌وآمد داشته باشند و این موضوع به سلب آرامش اهالی منجر شده است. 

او اضافه می‌کند: «نیروی انتظامی ‌تهران بزرگ در این منطقه یک زمین فوتبال دارد که مختص کارکنان این نهاد است، اما فعال نیست و کارکنان از آن استفاده نمی‌کنند. پیگیری کرده‌ایم تا این زمین عمومی‌شود تا اهالی بتوانند از آن استفاده کنند. ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.»
نبود روشنایی کافی هم از مشکلات دیگری است که دبیر شورایاری محله به آن اشاره می‌کند: «‌خیابان‌های آقابیگی، شهید نوری و شهید زارتش نزدیک ۸ سال است که روشنایی ندارند. با اداره برق منطقه بوعلی هم مکاتبه کرده‌ایم، اما تا به حال نتیجه نداشته است.»
نبود پارکینگ با وجود فضاهای تجاری، نبود ایستگاه پلیس در منطقه و محرومیت از کتابخانه با وجود باغ‌موزه قصر، از مشکلات دیگر محله است که عنبرستانی به آن اشاره می‌کند. 

کد خبر 512008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha