رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان رامسر از غرق شدن یک جوان تهرانی در منطقه شنا ممنوع آب‌های ساحلی این شهرستان خبر داد.

غرق‌شدگی

به گزارش همشری‌آنلاین به نقل از ایرنا، نیما رمجی گفت: این جوان ۲۴ ساله حوالی ظهر جمعه ۳۰ خرداد هنگامی که در منطقه سنگ‌چین ساحل کوثر که نقطه حادثه خیز و شنا ممنوع است وارد آب شد و در حال شنا بود، غرق شد.

وی افزود که ماموران انتظامی و امداد نجات شهرستان پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و جسد غرق شده این جوان را از آب بیرون کشیدند و تحویل پزشکی قانونی دادند.

رمجی گفت:‌ براساس نامه مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران، نظارت بر منطقه ساحلی سنگچین به نیروی انتظامی واگذار شده چون جزء مناطق ممنوعه برای شنا محسوب می‌شود.

وی افزود:‌ ورود و خروج مسافر در محوطه هتل ساحلی منطقه سنگ‌چین آزاد است و از سوی دیگر دسترسی به ساحل نیز برای مسافران هتل و عموم برقرار شده است، لذا مدیریت هتل باید برای حفظ جان مسافران و گردشگرانی که در این منطقه وارد آب می‌شوند از فرمانداری و هیات نجات‌غریق  شهرستان تقاضای ناجی می‌کرد که چنین نکرده است.

این مسئول گفت: با توجه به افزایش حضور گردشگران برای شنا در سواحل منطقه، انتظار می‌رود مجتمع‌های گردشگرپذیر که راه دسترسی به ساحل دارند برای ایمنی جان مهمانان و گردشگران درخواست حضور ناجیان غریق را هر چه زودتر به فرمانداری و هیات نجات غریق شهرستان اعلام کنند تا در آینده شاهد غرق شده هموطنان نباشیم.

وی تاکید کرد: مدیریت مجموعه‌های گردشگری موظف هستند نسبت به تامین این نیروها در نقاط ساحلی قابل دسترسی عموم اقدام کنند، نیروی انتظامی، فرمانداری و هیات نجات‌غریق شهرستان آمادگی کامل برای برقرای امنیت ساحل در هر نقطه‌ای از مجموعه‌های گردشگرپذیر را دارد.

سواحل شهرستان رامسر دارای ۲ طرح سالمسازی دریاست و ۴۰ ناجی غریق در محدوده ۲۰ کیلومتر نوار ساحلی مستقر هستند.

۲ روز پیش هم یک جوان ۲۶ ساله اهل سمنان که دانشجوی رشته پزشکی بود در ساحل بنجکول در بخش مرکزی نوشهر غرق شد.

همچنین در نیمه خرداد ماه امسال هم ۲ جوان به دلیل عدم تسلط به شنا در خارج از طرح سالمسازی دریا در شهرستان‌های نوشهر و عباس‌آباد در غرب مازندران غرق شدند.

محدوده‌های خارج از طرح سالمسازی شامل نقاط شناممنوع، سواحل در اختیار شهرک‌ها و پلاژهای خصوصی و مناطق غیرقابل پوشش است. بر اساس برنامه‌ریزی ستاد ساماندهی دریا، وارد آب شدن در محدوده‌های حادثه‌خیز ممنوع است و در این مناطق ماموران انتظامی و ناجیان غریق باید مستقر باشند. مسئولیت تامین ناجیان غریق و حفظ امنیت شناگران در محدوده شهرک‌ها و پلاژهای خصوصی هم بر عهده متولیان این مجموعه‌هاست.

محدوده غیرقابل پوشش منطقه‌ای است که اگر چه حادثه‌خیز و شناممنوع نیست و در اختیار بخش خصوصی شامل پلاژها و شهرک‌های خصوصی قرار ندارد، ولی به دلایل مختلف مانند اشراف داشتن ساختمان‌ها به شناگران یا کوتاه بودن طول ساحلی و یا هر علت دیگری هرفاقد امکانات زیرساختی اولیه برای شناست. بر خلاف مناطق شناممنوع که با هزینه دولت تحت پوشش ناجیان غریق و ماموران انتظامی قرار دارد، در این مناطق هیچگونه نظارتی وجود ندارد و بیشتر نقطه کور شباهت دارد.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی مازندران پارسال ۹۵ درصد از قربانیان دریا در آب‌های ساحلی مازندران هنگام شنا در خارج از طرح‌های سالمسازی جان باختند.

امسال براساس اعلام ستاد ساماندهی دریا، حدود یکصد طرح سالمسازی در ۳۳۸ کیلومتر سواحل مازندرانی دریای خزر برپا شده است. این طرح‌ها فعالیتشان  را از ۱۵ خرداد آغاز کردند.

کد خبر 523308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha