پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: ناجیان غریق که از یک خرداد ماه امسال در طرح‌های دریا مستقر شدند همچنان با ظرفیت ۱۰۰ درصدی در ۳۷۵ نقطه حادثه‌خیز استان حضور دارند.

نجات غریق

به گزارش همشهری آنلاین نقی کریمیان امروز درباره وضعیت اجرای طرح‌های دریا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: ناجیان غریق که از یک خرداد ماه امسال در طرح‌های دریا مستقر شدند همچنان با ظرفیت ۱۰۰ درصدی در ۳۷۵ نقطه حادثه‌خیز استان حضور دارند.

وی با بیان اینکه سالانه برخی به‌دلیل عدم توجه به توصیه‌ها و هشدارها در دریای مازندران غرق می‌شوند، افزود: خانواده ۳۰ نفره افغان وارد تفرجگاه چالوس شدند که هشت نفر گرفتار موج‌های دریا می‌شوند و از این تعداد  ۶ نفر نجات می‌یابند ولی متاسفانه دو تن غرق می‌شوند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در طرح‌های دریا با آن مواجه هستیم این بوده که مردم و مسافران توجهی به توصیه‌ها نمی‌کنند، اضافه کرد: حتی با توجه به وضعیت کرونایی مردم نیز وارد آب شدند و توجهی به توصیه‌های ناجیان غریق نمی‌کنند.

کریمیان تصریح کرد: علاوه بر آماده‌باش ۱۰۰ درصدی ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان طی این ایام تعطیل۱۰۰ نیروی داوطلب را هم به سواحل استان تزریق کردیم که تا پایان روز جمعه مستقر هستند.

وی با اعلام اینکه ناجیان غریق با ۱۰۰درصد ظرفیت در ساحل مازندران هستند، تصریح کرد: ساعت اجرای طرح دریا از ۸ تا ۲۰ بوده که لازم است مردم و مسافران در این ساعات وارد طرح‌های دریا شوند و شنا در شب در دریا پرهیز کنند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران تصریح کرد: پرهیز از شنا در نقاط سنگ‌چین و دنج ساحل، خودداری از شنا در دریای مواج، پرهیز از نجات خودسرانه و هماهنگی با ناجیان غریق و قرار نگرفتن در مسیر قایق ها و جت‌ها ازجمله توصیه‌های ما به مردم و مسافران است.

کریمیان با اشاره به پایان غم‌انگیز زندگی ۴ تن در دریای مازندران، گفت: همچنین طی ۲۸ روز گذشته تعداد نجات‌یافتگان در طرح‌های دریا به ۱۴۰ نفر رسید.

کد خبر 522943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha