مهدیه مصطفایی: مردی که دختر جوان عراقی را قربانی وسوسه‌های شیطانی خود کرده بود، در شعبه 71 دادگاه کیفری استان در حالی محاکمه شد، که اولیای دم درخواست قصاص وی در محل جنایت را داشتند.

به گزارش همشهری، ماجرای این حادثه تلخ زمانی فاش شد که عصر روز بیست و یکم شهریور 84 زن جوانی در حالی قصد رفتن به خانه‌اش را داشت، داخل کوچه با همسرش رو‌به‌رو شد که کیسه مشکی رنگی در دست داشت و به‌شدت نگران به نظر می‌رسید. مرد جوان به نام  ابوالفضل به محض دیدن همسر و دختر 9 ساله‌اش وحشتزده به طرف آنها رفت و از آنها خواست تا به خانه نروند.

زن جوان  به تصور اینکه مجددا همسرش در غیاب وی دست به کار خلاف زده باشد، بدون توجه و با عجله وارد خانه‌اش شد، اما به محض ورود به خانه، وی در کمال ناباوری با جسد زنی رو‌به‌رو شد که در داخل خانه‌اش در حالی که مثله شده بود، بر روی زمین افتاده بود.
سر وصدای وحشتزده زن جوان همسایگان را نیز به خانه کشاند و به این ترتیب موضوع پیدا شدن جسد بدون سر زن جوان به پلیس اطلاع داده شد.

لحظاتی بعد هنگامی‌که ماموران کلانتری 161 ابوذر در محل حادثه حاضر شدند و به بازجویی از زن جوان پرداختند، وی گفت، قبل از پیدا شدن جسد ، شوهر خود(ابوالفضل) را که نگران و وحشتزده از خانه خارج می شده دیده است، به این ترتیب عملیات پلیسی برای دستگیری مرد جوان که راز این جنایت فجیع را در سینه داشت کلید خورد. در شاخه دیگری از تحقیقات ماموران.

با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی دریافتند که جسد متعلق به زن جوانی به نام فرح  است که در آن نزدیکی زندگی می کرده است و زمان جنایت نیز برای خرید نان از خانه خارج شده است .  پلیس جنایی تهران در ادامه توانست در کمتر از 24 ساعت ابوالفضل را در بوستان‌ ملک دستگیر کردند.

مرد جوان که از دستگیریش غافلگیر شده بود، در جریان بازجویی‌ها به قتل دختر جوان اعتراف کرد. وی در تشریح جزئیات حادثه به بازپرس اصغرزاده گفت: لحظاتی قبل از حادثه با فرح در خیابان برخورد کردم و او را در غیاب همسرم به بهانه‌ای به خانه آوردم.

 اما دقایقی از حضور وی در خانه‌ام نگذشته بود که شروع به داد و فریاد کرد. من هم برای حفظ آبرویم تنها می‌خواستم او را ساکت کنم. به همین منظور جلوی دهانش را گرفتم .اما او ناگهان بر روی زمین افتاد من هم از روی ترس گلویش را آنقدر فشار دادم تا اینکه جان باخت. سپس با کارد او را مثله کردم. که در همین هنگام همسرم سررسید و من از محل متواری شدم.

با اعترافات ابوالفضل بازپرس پرونده برای رسیدگی نهایی در اختیار قضات شعبه 71 دادگاه کیفری قرار گرفت.

درخواست اشد مجازات

قاضی عزیز محمدی رییس شعبه 71 و 4 قاضی مستشار دادگاه ( رحیمی، باقری، عبدالهی و شهرابی فراهانی) به بررسی این جنایت فجیع پرداختند که در جلسه دادگاه  مادر فرح از دادگاه خواست تا متهم را در محل جنایت و در ملأ عام به دار مجازات بیاویزند. این زن خطاب به قضات دادگاه گفت: دخترم روز حادثه برای خرید نان از خانه خارج شده بود که چنین سرنوشتی برایش رقم خورد و حالا از شما می خواهم این مرد جنایتکار را که دخترم را بیگناه به قتل رسانده است به اشد مجازات برسانید.

در ادامه،  ابوالفضل که دارای سه فقره سابقه کیفری است در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهام را قبول دارم. تمام این اتفاقات در یک لحظه بود. حادثه آنقدر سریع رخ داد که اکنون نمی توانم آن را به یاد بیاورم.  وی در ادامه گفت: تا حالا هرگز برای کسی چاقو نکشیده بودم و آن روز هم تنها برای حفظ آبرویم او را کشتم.

در یک لحظه تصمیم گرفتم و آن را اجرا کردم.  وی پس از دفاع وکیلش در آخرین دفاع نیز ضمن ابراز پشیمانی از عمل مجرمانه خود از اولیای دم خواست تا او را ببخشند.

بر پایه این گزارش، قضات  دادگاه ساعتی پس از ختم جلسه دادگاه، اقدام به صدور رای کرده و متهم را با اکثریت آرا به قصاص نفس و به اتهام جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم کردند.

کد خبر 5231

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز