دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

بنا بر اعلام پلیس ابوظبی طی یک سال گذشته کودکان بسیاری بر اثر غفلت والدین کشته یا مجروح شده‌اند.

سال گذشته بیش از 220 کودک در ابوظبی از بالکن به پایین پرت شدند. بیشتر این کودکان بدون حضور والدین یا شخص دیگری تنها در خانه بودند. این آمار در سال 2001 تنها 16 تن بود. بقیه کودکان حادثه دیده نیز کسانی بودند که دچار خفگی، برق‌گرفتگی یا جراحت به‌دلیل بازی با وسایل خطرناک شده‌اند. مسئولان پلیس ابوظبی می‌گویند که افزایش این آمار نشان‌دهنده تمایل بیشتر والدین برای تنها گذاشتن کودکان و حتی نوزادان در خانه است و سهل‌انگاری والدین و تنها گذاشتن کودکان را مهم‌ترین دلیل روی دادن این حوادث ناگوار ارزیابی می‌کنند.  از سال 2001 تاکنون تعداد حوادثی که در آن کودکان دچار حادثه شده‌اند 2000 درصد رشد داشته است و از 81 مورد به 1662 مورد در سال گذشته رسیده است.

پلیس جزئیات بیشتری ارائه نداده است اما گفته شده که برخی از این حوادث مربوط به خفگی کودکانی است که برای مدتی تنها در ماشین رها شده‌اند.

به‌دنبال مرگ کودکی در سرویس مدرسه در ماه گذشته که برای ساعت‌ها تنها رها شده بود رانندگان سرویس مدارس نیز هم‌اکنون در کانون توجه پلیس برای کاهش آمار مرگ کودکان بر اثر حوادث مختلف قرار گرفته‌اند.

 اولویت کنونی پلیس ابوظبی کنترل حوادث مربوط به سقوط کودکان از بلندی و خفگی است که در سال‌های 2001 تا سال گذشته 1300 مورد از حوادث کودکان را شامل می‌شود. به‌طور معمول تعداد این حوادث در تابستان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. از سال 2001 تاکنون 4800 مورد جراحت کودکان نیز به پلیس ابوظبی گزارش شده است. پلیس اشاره مستقیمی به‌دلیل وقوع این حوادث نکرده است اما گفته شده که بیشتر این حوادث در اثر برق‌گرفتگی و تصادف با ماشین بوده است. 

 کمرنگ شدن نقش بزرگ‌تر‌ها در زندگی و حفاظت از کودکان از عوامل تاثیر‌گذار در این آمار به شمار می‌آید.  طبق قوانین امارات در مورد حوادثی که برای کودکان زیر 6 سال رخ می‌دهد والدین در معرض اتهام هستند. 

همشهری امارات
28 اردیبهشت 87

کد خبر 52308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز