رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری از سوءاستفاده کلاهبرداران از اسامی مسئولان کشوری خبر داد.

پلیس فتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به انجام کلاهبرداری‌های تلفنی و تخلیه حساب‌های شهروندان، اظهار کرد: یکی از شیوه‌های روش کلاهبرداری تلفنی، استفاده از عنوان و اسامی مسئولان کشوری  مطرح است.

وی افزود: وزیر محترم ارتباطات هم یکی از چهره‌های محبوب مجرمان برای کلاهبرداری است و از نام ایشان در برنامه‌های مختلف تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی‌های اپراتورها سوء استفاده می‌شود.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: کلاهبرداران در این ترفند اعلام می‌کنند که شماره تلفن همراه شما در قرعه کشی که با حضور وزیر ارتباطات انجام شده، برنده شده است.

وی افزود: راهکار پیشگیری از وقوع این گونه جرایم به خود مردم باز می‌گردد، چرا که یک مجرم با استفاده از یک عدد سیم کارت با هموطنان تماس می‌گیرد و با یک برنامه مهندسی اجتماعی از قبل طراحی شده؛ از افراد جامعه به راحتی کلاهبرداری می‌کند.

مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بیان کرد: هموطنان در زمان مواجه شدن با چنین تماس‌هایی از اعلام شماره کارت بانکی و رمز یکبار مصرف پویا به افراد غریبه خودداری کنند و همچنین به دلایل مختلفی که از سوی افراد تماس گیرنده اعلام می‌شود، پای دستگاه‌های خودپرداز نروند.

وی افزود: اگر اپراتورها بخواهند قرعه کشی انجام دهند از طریق روش‌های رسمی این اقدامشان به هم وطنان اطلاع رسانی خواهد شد و این موضوع با پیامکی که دارای سرشماری اپراتورها است، به مردم اعلام خواهد شد و از طرفی جزئیات چنین قرعه کشی‌هایی از طریق وب‌سایت رسمی اپراتورها و یا رسانه ملی به عموم مردم اعلام خواهد شد.

به گفته سرهنگ رجبی، در صورتی که هموطنان با چنین تماس‌هایی مواجه شدند، از روابط عمومی اپراتورها و یا سازمان‌هایی که افراد تحت عنوان انجام قرعه کشی به هم وطنان اعلام می‌کنند پرس و جو کرده و مراتب دقیق آن را جویا شوند.

کد خبر 523032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha