جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اعضای باندکلاهبرداری تلفنی که در پوشش رادیو جوان دست به کلاهبرداری می‌زدند از سوی پلیس فتا این استان شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ ایرج خانی‌پور، سه‌شنبه بیستم خرداد افزود: در پی چند فقره شکایت به پلیس فتا استان زنجان مبنی بر اینکه فردی ناشناس طی تماس تلفنی خود را مجری رادیو جوان معرفی کرده و به بهانه واریز کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات از حساب بانکی آنها به‌صورت غیرمجاز برداشت کرده است که موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پس از اخذ اظهارات شاکیان پرونده، مشخص شد متهم یا متهمان با ترفندهای خاص و پس از اغفال افراد، آنان را به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز محل سکونت کشانده و پس از دریافت اطلاعات کارت‌بانکی، بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

خانی پور افزود: در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی متهمان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی که با اخذ نیابت قضایی سه متهم در این راستا دستگیر و به مقر پلیس انتقال یافتند.

وی تصریح کرد: از این متهمان دستگیر شده تعداد زیادی کارت‌بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند به دست آمد، متهمان پس از مواجهه با ادله‌های فنی پلیسی لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند با این ترفند از افراد مختلف در سراسر کشور کلاهبرداری کرده و با گردش‌های متوالی مبالغ تحصیلی در حساب‌های بانکی، آن‌ها را به وجوه نقد تبدیل می‌کردند.

خانی پور به عموم مردم بر حفظ اطلاعات کارت‌های بانکی، تاکید کرد و از آنان خواست به تماس‌های تلفنی افراد در خصوص مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز توجه نکنند و موضوع را سریع به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند تا اقدامات قانونی به عمل آید.

کد خبر 519728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha