مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از شناسایی و دستگیری عامل اخاذی در اینستاگرام خبر داد.

اینستاگرام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ منوچهر مکی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط فردی ناشناس، پرونده اولیه با هماهنگی مقام‌قضایی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

او افزود: با توجه به حساسیت موضوع، اقدامات فنی و تخصصی توسط پلیس فتای شهرستان دهلران انجام گرفت و متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی و دستگیر شد.

مکی بیان کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و پس از روبه‌رو شدن با ادله کافی، به بزه ارتکابی معترف شد و اظهار کرد از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد وی به بهانه دوستی اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کرده و سپس به دلیل شرایط مالی و همچنین سوء‌استفاده‌های اخلاقی اقدام به تهدید انتشار این تصاویر کرده است.

او بیان کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی، هر فردی به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی یا خانوادگی و یا اسرار دیگران را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند و در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون تا ۴۰ میلیون ریال و یا به هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران ادامه داد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و همچنین خطوط ۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ گزارش دهند.

کد خبر 521580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ایلام

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha